6517
Sök

vw golf 2a aut som rasat

2 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Någon som har lite koll på vad det kan kosta att antingen renovera lådan alt bygga om till manuell

Smålänning
7 887 Inlägg
16 februari 2007
Renovera lådan kostar antagligen mycket mer än bilen är värd. Att bygga om till manuell behöver inte alls vara dyrt, du behöver svänghjul, koppling, sprängkåpa, växellåda och pedalställ. Och vissa stag och dylikt, men det borde redan vara förberett med fästen.

Kan gå på kanske 3 - 4000 att bygga om. Kanske 7000 att renovera, minst!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
17 februari 2007
nja nu ska vi inte vara sådana, en automat låda kan vara biligare att renovera än å byta till manuel låda å tiden å svårighets graden är å tänka på. är du va skruvare å har verktyg så är det ju inte så svårt men du måste ju som sagt byta väldigt mycket. ja hadde kollat vad det skulle kosta innan man gör något mer wink

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

2 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
tack för svaren smile
det blir till å ta vatten över huvudet om jag ska fixa det själv smile har lite vänner som kan hjälpa till å så,

Sök