5157
Sök

Enkelmasse eller Dubbelmasse?

321 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#1
Har en 940 med b230fk + m90, original vet jag att det bör vara dubbelmassehjul. Nu har dock förra ägaren trängt i en lamell från en 850 och en tryckplatta från "b230 turbo" (stod så på kvittot). Både lamell och tryckplatta har en diam på 228mm. Så jag antar tryckplattan är för en m46? Kommer ihåg att han sa att han tog koppling från en 740 turbo när jag köpte bilen.

Nu undrar jag dock om jag har enkelmassehjul då jag har en diam på 228mm för både lamell och tryckplatta. Jag forskade lite och fick till svar att byter man från dubbelmasse som har diam på 240mm till enkel som har diam på 228mm måste man byta koppling med samma diameter. Stämmer det? Frågar då jag är lite osäker på kopplingar och jag ska riva ner låda för att fixa oljeläckage. Tänkte då även passa på att byta koppling så man lär beställa rätt saker som passar.

mvh


Sök