Hej! Jag funderar på att köpa en dumpventil till min Saab 9-3 2.0T Men jag undrar hur många extra hk man får ut av en sådan? Jag har även hört att turbon snabbare laddar igen ifall man har en sådan ventil.
Är det någon annan effekt ökning förutom ljudet man får ut av ett sådant köp? Skonar det turbpn eller sliter det mer på den?
du har redan en orginal "Dumpventil".. den är alldeles perfekt om du ska köra med orginal effekten. varför inte ta och testa sökfunktionen, det finns tusentals trådar om "Dumpventiler".. eller så besöker du www.stcs.nu
En dumpventil (pysventil) släpper ut det överflödiga laddtrycket dvs trycket som inte andvänds. Det är bra att ha en sådan för den hjälper turbon att "andas" mera.
du har redan en orginal "Dumpventil".. den är alldeles perfekt om du ska köra med orginal effekten. varför inte ta och testa sökfunktionen, det finns tusentals trådar om "Dumpventiler".. eller så besöker du www.stcs.nu
MVH Johan
japp, men den original som jag har nu låter inte;)
MVH Johan
japp, men den original som jag har nu låter inte;)
Skaffa ett sportluftfilter från tex www.Speedparts.se med avskärmning.
En dumpventil (pysventil) släpper ut det överflödiga laddtrycket dvs trycket som inte andvänds. Det är bra att ha en sådan för den hjälper turbon att "andas" mera.
pysventil och dumpventil är helt olika saker men dumpventil och avlastningsventil är samma sak. En pysventil drar du in i bilen för att kunna ställa laddtrycket i bilen istället för att skruva på wastegaten eller liknande funkar typ som en baskontroll som följer med vissa slutsteg. man kan ställa trycket / basen på ett vred inne i bilen istället för att skruva