*DÖD TRÅD LEVANDE IGEN*
Sorry Garaget.org folk mm för att jag är så otroligt dålig på att komma ut ur garderoben
varför vi nu kommer att köra stenhårt med denna projekttråd & bygge!!
SE NYASTE UPPDATERINGARNA SOM GJORDES 2010 02 10!!
INBLANDADE FÖRETAG:
-SUBARU
-MOTORTJÄNST KENNETH ANDERSSON
-MH-GTR
-RECARO
-AST-SUSPENSION
-VOLTEX
-KBT SAFETY
-WHITELINE
-PERRIN
-MOVIT
-MODENA ENGINEERING
-FÜRSTENHOFF MOTOR
-TORQLINE
-RALLYTECH
-AIM
-NBM HYDRAULIC
-SELLHOLM
-RALLYSHOP
-PBZ
-DUNLOP
TEKNISKA DATA:
EFFEKT/VRIDMOMENT:
-625hk /711Nm på V-power.
VÄXELLÅDA/DRIVLINA:
-MODENA 6-speed full sekventiell.
-TORQLINE kolfiber kardan.
MOTOR/ENGINE:
-TRP closed deck EJ25 block.
-EJ25 steel crank nitrited and cryogenically treated.
-Mahle racing forged pistons.
-TRP billet conrods.
-TRP cams - 263.2' at checking height of 0.25mm and 240.2' at
checking height of 1.25mm and 0.41907. lift.
-Hardened race bearings. (conrod and main bearings)
-Upgraded internal oiling syste m.
-Steel head gaskets.
-TRP 14mm head studs.
-Ported cylinder heads.
-Nitrited stainless steel valves.
-Heavy duty double valve springs.
-Titanium retainers-
-One piece sti buckets. (shimless)
-TRP billet race spec cams.
-JUN adjustable cam gears.
-High performance (Kevlar based) timing belt.
-MBE ecu med launch & "älgjakt".
-Bosch coils and custom 8mm leads.
-Fuel system which includes 2 bosch pump (800hp), surge tank, edelbrock rising rate fuel regulator, inline fuel filter, billet fuel rails (1000cc injectors), all braided lines with screw on alloy (speedflow) fittings.
-Custom fabricated front mount intercooler.
-Dry sump setup, includes 3 stage external oil pump, modified sump, remote oil filter mounting, oil cooler, oil tank, mounting brackets, billet front pulley and all braided lines and alloy
fittings. (speedflow)
-Aluminium radiator.
-Modified intake manifold with larger plenum chamber (same as race car) and 3" throttle body.
-HKS 4-1 headers.
-Turbonetics T66 ballbearing turbo. (ceramic coated turbine housing)
-Tial 45mm external wastegate.
-Custom up and down pipe. (ceramic coated)
-Braided oil and water lines with alloy fittings.
-Braided lines and fittings for wastegate.
-Air filter pipe and air filter.
-Breather canister and braided lines with alloy fittings.
KOPPLING:
-3800lbs carbotic plate 4 button solid center clutch.
HÖGSTA HASTIGHET:
314km/h vid 8000rpm. (maxvarv 8500rpm)
CHASSI:
-AST SUSPENSION 3 WAYS RACING SUSPENSION.
-AST SUSPENSION AIR JACKS.
-SELLHOLM styrväxel.
-WHITEKINE adjustable rear & front roll bar.
-WHITELINE anti-lift kit.
-CUSCO fjäderbensstag fram & bak.
-WHITELINE nylon bussningar runt om.
-PERRIN cross lock subframe brace.
-WRC hubbar.
-SPECIAL bak/framvagnsbryggor mm.
FÄLGAR:
-AST med centralmutter.
DÄCK:
-DUNLOP Direzza 265/35-18" & 285/20-18".
BROMSAR:
-(allt 1) Movit 6-kolvs fram, 4-kolvs bak.
-(allt 1) Movit 370mm skivor runt om.
-(allt 2) Porsche gula 6-kolvs fram, gula 4-kolvs bak.
-(allt 2) Porsche keramiska 355mm/35mm bromsskivor runt om.
INTERIÖR:
-full WRC skyddsbur monterad av Gordon Vincent, fd Ford motorsport.
-RECARO race stolar förberedd för HANS.
-6 punkts bälten.
-Flockad instrumentbräda med diverse kolfiber.
-AIM instrumentering.
-Strömbrytare för batteri, bränslepump mm.
-Mocca ratt.
-Dörrsidor i kolfiber.
-Hatthylla i kolfiber.
-Brandvägg i kolfiber.
-MH-GTR pedalställ.
-STI bromsvåg.
-STI hydraulisk handbroms.
-2 x brandsläckaresystem.
-Solfilm.
Vi kommer vi att ha fast monterade kameror/inspelnings enheter både insidan/utsidan av bilen vilket altid är kul efter en dag på banan eller favorit vägen.
EXTERIÖR:
-Kolfiber dörrar vilket minskar bilens vikt sjukt mycket.
-VOLTEX handbyggt wide body-kit.
-VOLTEX huv.
-VOLTEX kolfiber bagagelucka.
-VOLTEX 180cm kolfiber vinge bagagelucka.
-Kolfiber difuser bak.
-VOLTEX kolfiber frontsplitter.
-Plant undergolv.
-Plastrutor rutor. (5st + Spec-C fram)
FÄRG:
-Jet black.
Mvh,
Patrik
Swedish Racing Group AB.
Sorry Garaget.org folk mm för att jag är så otroligt dålig på att komma ut ur garderoben
varför vi nu kommer att köra stenhårt med denna projekttråd & bygge!!

SE NYASTE UPPDATERINGARNA SOM GJORDES 2010 02 10!!
INBLANDADE FÖRETAG:
-SUBARU
-MOTORTJÄNST KENNETH ANDERSSON
-MH-GTR
-RECARO
-AST-SUSPENSION
-VOLTEX
-KBT SAFETY
-WHITELINE
-PERRIN
-MOVIT
-MODENA ENGINEERING
-FÜRSTENHOFF MOTOR
-TORQLINE
-RALLYTECH
-AIM
-NBM HYDRAULIC
-SELLHOLM
-RALLYSHOP
-PBZ
-DUNLOP
TEKNISKA DATA:
EFFEKT/VRIDMOMENT:
-625hk /711Nm på V-power.
VÄXELLÅDA/DRIVLINA:
-MODENA 6-speed full sekventiell.
-TORQLINE kolfiber kardan.
MOTOR/ENGINE:
-TRP closed deck EJ25 block.
-EJ25 steel crank nitrited and cryogenically treated.
-Mahle racing forged pistons.
-TRP billet conrods.
-TRP cams - 263.2' at checking height of 0.25mm and 240.2' at
checking height of 1.25mm and 0.41907. lift.
-Hardened race bearings. (conrod and main bearings)
-Upgraded internal oiling syste m.
-Steel head gaskets.
-TRP 14mm head studs.
-Ported cylinder heads.
-Nitrited stainless steel valves.
-Heavy duty double valve springs.
-Titanium retainers-
-One piece sti buckets. (shimless)
-TRP billet race spec cams.
-JUN adjustable cam gears.
-High performance (Kevlar based) timing belt.
-MBE ecu med launch & "älgjakt".
-Bosch coils and custom 8mm leads.
-Fuel system which includes 2 bosch pump (800hp), surge tank, edelbrock rising rate fuel regulator, inline fuel filter, billet fuel rails (1000cc injectors), all braided lines with screw on alloy (speedflow) fittings.
-Custom fabricated front mount intercooler.
-Dry sump setup, includes 3 stage external oil pump, modified sump, remote oil filter mounting, oil cooler, oil tank, mounting brackets, billet front pulley and all braided lines and alloy
fittings. (speedflow)
-Aluminium radiator.
-Modified intake manifold with larger plenum chamber (same as race car) and 3" throttle body.
-HKS 4-1 headers.
-Turbonetics T66 ballbearing turbo. (ceramic coated turbine housing)
-Tial 45mm external wastegate.
-Custom up and down pipe. (ceramic coated)
-Braided oil and water lines with alloy fittings.
-Braided lines and fittings for wastegate.
-Air filter pipe and air filter.
-Breather canister and braided lines with alloy fittings.
KOPPLING:
-3800lbs carbotic plate 4 button solid center clutch.
HÖGSTA HASTIGHET:
314km/h vid 8000rpm. (maxvarv 8500rpm)
CHASSI:
-AST SUSPENSION 3 WAYS RACING SUSPENSION.
-AST SUSPENSION AIR JACKS.
-SELLHOLM styrväxel.
-WHITEKINE adjustable rear & front roll bar.
-WHITELINE anti-lift kit.
-CUSCO fjäderbensstag fram & bak.
-WHITELINE nylon bussningar runt om.
-PERRIN cross lock subframe brace.
-WRC hubbar.
-SPECIAL bak/framvagnsbryggor mm.
FÄLGAR:
-AST med centralmutter.
DÄCK:
-DUNLOP Direzza 265/35-18" & 285/20-18".
BROMSAR:
-(allt 1) Movit 6-kolvs fram, 4-kolvs bak.
-(allt 1) Movit 370mm skivor runt om.
-(allt 2) Porsche gula 6-kolvs fram, gula 4-kolvs bak.
-(allt 2) Porsche keramiska 355mm/35mm bromsskivor runt om.
INTERIÖR:
-full WRC skyddsbur monterad av Gordon Vincent, fd Ford motorsport.
-RECARO race stolar förberedd för HANS.
-6 punkts bälten.
-Flockad instrumentbräda med diverse kolfiber.
-AIM instrumentering.
-Strömbrytare för batteri, bränslepump mm.
-Mocca ratt.
-Dörrsidor i kolfiber.
-Hatthylla i kolfiber.
-Brandvägg i kolfiber.
-MH-GTR pedalställ.
-STI bromsvåg.
-STI hydraulisk handbroms.
-2 x brandsläckaresystem.
-Solfilm.
Vi kommer vi att ha fast monterade kameror/inspelnings enheter både insidan/utsidan av bilen vilket altid är kul efter en dag på banan eller favorit vägen.
EXTERIÖR:
-Kolfiber dörrar vilket minskar bilens vikt sjukt mycket.
-VOLTEX handbyggt wide body-kit.
-VOLTEX huv.
-VOLTEX kolfiber bagagelucka.
-VOLTEX 180cm kolfiber vinge bagagelucka.
-Kolfiber difuser bak.
-VOLTEX kolfiber frontsplitter.
-Plant undergolv.
-Plastrutor rutor. (5st + Spec-C fram)
FÄRG:
-Jet black.
Mvh,
Patrik
Swedish Racing Group AB.
Senast redigerat av SwedishRacingGroup (10 februari 2010)
2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
0
0
0
0