4757
Sök

Mitt topplock har gått :/

2 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
En riktig tråkig historia började med att termostaten till motorn inte funkar o det blir skitkallt i bilen. sen ser jag att glykolen är slut så jag fyller på o märker att det läcker från kylaren. tar in den på verkstad idag. o de säger att topplocks packningen e pajj men det vet inte hur illa det kan kosta från mint 6000-15000 kr att reparera..
min fråga är om topplocket fungerar igen kommer temperartur mätaren o fungera då? hänger det ihop... blev inte direkt på bästa humör.
köpte bilen för 2 månader sedan hmm så den förra bilfirman ska fixa det billigare påstår han men kan man lita på att de gör det ordentligt så att den inte ryker snart igen hmm
nått jag ska tänka på att säga till gubben? hehe
mvh David

1 827 Inlägg
26 februari 2007
Vad är det för bil?

En termostat är väldigt enkel att byta, så där löser du dina värmeproblem väldigt enkelt, en termostat kostar runt 69 spänn på biltema.

Topplocket ska inte kosta så mycket att fixa. Ta med dig en motorkunnig polare, plocka av toppen, lämna in den på planing och trycktesta den. Köp ny sotningssats och smocka ihop allt igen. Glöm inte momenten och kampositionerna bara. Tar en dag och en platta bärs (längre tid om du ska plana toppen).

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

2 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Jag har en Daewoo haha smile det låter ju nice har ifs polare som e lite kunniga. men så du tror inte att termostaten kommer att fungera om man fixar  topplocket? så trodde dom på bilverkstaden men jag vet inte... lite bira löser de flesta problemen haha smile

1 827 Inlägg
26 februari 2007
inte om termostaten är problemet från början nej. Om termostaten har låst sig, och den inte släpper in kylarvatten och motorn gått varm pga det så kommer den inte laga sig själv om du bytar toppackning. Byt den också, vet inte vart den sitter på en Daewoo men jag har aldrig gjort det på över en halvtimme.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök