6018
Sök

krockbalk???? Måste man ha den kvar?

the greatest
121 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
krockbalk moste man ha den lr blir det ett jädrans liv om man tar bort den och kommer på besiktningen?? brorsan har köpt nytt tjolpaket tiull sin bmw 325 allt passar utom fram för där e balken ivägen. vi har kommit på en lösning på dett men då får vi ta bort krockbalken då funkar det helt perfa. anledningen till att det inte går med den är att fronsp9oilern är för smal så den inte går att trä över. tacksam för svar

The Mödd

1 893 Inlägg
26 februari 2007
95 och upp är bilar "helbils godtjända" dvs ändrar man på nått är de ej längre godtjända.
Kan bli problem vid bessiktningen ifall de märker att man gjort det.
Mitt förslag, gör det! Men gör det snygt inte bara utanpå, det skall se ut som original även under när SBP lyfter upp bilen och tittar under.

Sedan kan du ju montera dit en annan balk kanske? Även om man inte planerar att krocka, kan man ju råka ut för olustigheter ändå, en krockbalk kan vara bra att ha. wink

the greatest
121 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
detta är en 92,a glömde skriva det såg jag. så det går att ta bort den men man får göra någott snyggt av det. men det är inte godkännt:P hehe ja denheter ju inte det för inte hehe

The Mödd

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 februari 2007
fick ett tipps förut idag att man bara kunde såga bort lite på krock balken.. kanske kan vara värt att prova?

och kör inte utan krockbalk. krockar du så lär det inte vara mycket kvar av bilen då. efftersom att krockbalken tar utt MYCKET av smällen

" stavfel "
"livet börgar vid 200 = börjar
"moste = måste
"tjolpaket = kjol paket

"godtjända = god kända

Jag är inte så jätte bra på att stava heller men bara lite små tipps (hoppas du/ni inte tar illa upp

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

761 Inlägg
27 februari 2007
ToTTeN skrev:
" stavfel "
"moste = måste
"tjolpaket = kjol paket

"godtjända = god kända

Jag är inte så jätte bra på att stava heller men bara lite små tipps (hoppas du/ni inte tar illa upp

big_smile

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sleeper
3 084 Inlägg
27 februari 2007
ehrrhmmm god kända = godkända ^^

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 123 Inlägg
27 februari 2007
Sushikocken skrev:

Och kjol paket = kjolpaket

the greatest
121 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
ToTTeN skrev:
fick ett tipps förut idag att man bara kunde såga bort lite på krock balken.. kanske kan vara värt att prova?

och kör inte utan krockbalk. krockar du så lär det inte vara mycket kvar av bilen då. efftersom att krockbalken tar utt MYCKET av smällen

" stavfel "
"moste = måste
"tjolpaket = kjol paket

"godtjända = god kända

det låter som om det skulle kunna vara en bra id'e. får prova o se vad som blir bäst. jasg vet har litte svårt för det. men kan inte ta illa upp när jag vet att det är så har alltid varit kommer kanske alltid vara vem vet. huvudsakenär att ni förstår vad jag menar (hoppas jag i alla fall) tack för tipsen:P

The Mödd

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 mars 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Sushikocken skrev:

Och kjol paket = kjolpaket

Det gällde ju stavning o inte grammatik ju tongue

Sök