6361
Sök

problem med automatlåda, backar inte ..

1 944 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Tjena !
jag har en Ford Scorpio 2.9 94:a som automatlådan är knasig på, man kan köra på 1:an 2:an och driven, men man kan inte backa med den , har lådan rasat ? har någon ventil gått åt helv... ? har växelförar wiren hoppat ur läge ? någon som vet vad det kan vara för fel ?

/tacksam för svar

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 944 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
ingen som har en aning om vad problemet kan vara ?

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Överladdad!
530 Inlägg
28 februari 2007
Finns inge folk som kan nåt om automater i de här landet tyvärr..  bara å byta låda.. en kompis har en ford scorpio till salu me automat som funkar. intresse?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Administratör
2 991 Inlägg
28 februari 2007
Pegga_405 skrev:
Finns inge folk som kan nåt om automater i de här landet tyvärr..  bara å byta låda.. en kompis har en ford scorpio till salu me automat som funkar. intresse?

Finns folk som kan automatlåder och några av dom är riktigt duktiga bla i göteborgstrakten. Nu kan ju inte jag fordar men på passater när det inte går att backa med bilen är det en fjäderhistoria som gått sönder och det är att jämställa med ras. Det går att byta fjädrarna men det är en dyr historia.....

En kopp av den svarta såsen...

873 Inlägg
28 februari 2007
Visst fasen finns det folk som är både duktiga och billiga på automatlådor i Sverige.

Sist jag var och letade efter någon fick jag upp en sida om någon som tog den gammla lådan i utbyte och skickade dig en renoverad för 4k tror jag det var.
Fast då kollade jag visserligen efter Fords C3 lådor.

Nu är jag ingen expert på automalådor men lådan som sitter i Scorpio 94:an borde inte vara allt för olik A4LD (Efter C3, satt i Sierra bla).
Så nog borde det finnas folk som kan renovera den.

Men, kanske kan bli billigare att köpa en begagnad i bra skick ändå beroende på vad du kan hitta.
Finns ju gott om Scorpios som dödats enbart pga rost, kanske är lådan OK på någon skrotad sådan?

Edit:
Hade visst rätt. (Blev fundersam och intresserad och sökte lite wink )
Kan kanske läsa dig till vad det  är för fel och vad det brukar kosta på den här sidan där de säger att Scorpio lådan är en A4LDE http://www.fordscorpio.co.uk/a4lde.htm
Senast redigerat av Sandman (28 februari 2007)

Don't get mad, get even.

1 944 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
lite mer specifik info om lådan , man kan köra på 1:an 2:an 3:an och driven , men den går även framåt på Neutraltläge , och när man lägger i backen händer inte ett skit, inga missljud läten eller nått .. kanske nån kommer på vad det kan vara nu ?

tack för tidigare svar smile

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Kettunen
28 februari 2007
Det är nog Vajern. Hade EXAKT samma problem med min honda. På backen stog bilen stilla. Resten fungerade. Vajern hade skalats och bildat en klump

1 944 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Det är nog Vajern. Hade EXAKT samma problem med min honda. På backen stog bilen stilla. Resten fungerade. Vajern hade skalats och bildat en klump

precis vad jag tror med . ska kolla vajen, visst kam man kolla det inifrån kupen på scorpio ? skruvar bort mittkonsolen o växelspaken så ska man se det där under ?

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 mars 2007
tyvärr så verkar det där vara ett standard fel på ford automatlådor.... tror det är "lamell paketet" i lådan som brukar vara slut... bara byta låda eller renovera den för ett X antal tusen

oops menade nå jävla driv remmar eller vad man ska kalla de i lådan som brukar bli slut eller bli slak smile
Senast redigerat av _Glenne_ (5 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bjustarzan
1 mars 2007
kolla modulatorn en liten vacum klocka nere på lådan

Överladdad!
530 Inlägg
1 mars 2007
Goffen skrev:
Pegga_405 skrev:

Finns folk som kan automatlåder och några av dom är riktigt duktiga bla i göteborgstrakten. Nu kan ju inte jag fordar men på passater när det inte går att backa med bilen är det en fjäderhistoria som gått sönder och det är att jämställa med ras. Det går att byta fjädrarna men det är en dyr historia.....

Kanske var lite otydlig när ja skrev.. syftade på att de inte fanns nån på forumet som var nå experter på automatlådor.. men de börjar ju krypa fram fler nu ser de ut som ;P

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

-:Player in the street:-
234 Inlägg
15 mars 2007
hade en ford sierra aut ....o ja hade liknande som ditt problem då va de för lite olja i lådan fyllde på och sen funka den igen så ´kolla in oljan va mkt du har en litet lätt tips som d snabbt kan kolla om de e de

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-

blacken
17 mars 2007
Det är inget ovanligt "fel". problemet är att den lådan(C6) är tillverkad i frankrike. Om du ska ha kvar bilen hysta i en C4 istället.

Sök