Det ska gå att besikta med sportratt så länge den inte understiger en diameter på (tror jag(ang. diametern.)) 13". Men vid demontering av originalratt rekomenderas det STARKT att lämna in bilen hos en aukt. verkstad som garanterar att det blir rätt gjort... Lite smågiftigt det där med airb.
För demontering av airbagratt, se till att ha batteriet bortkopplat ett tag, ca 30minuter. Det är ganska läbbigt ändå att jonglera med handgranaten, tyckte jag
Sedan handlar det mest om att köpa rätt rattnav och välja ratt. Tutan kan bli lite fixande med. Lycka till!
ring Realcar, de säljer nav till de flesta modeller och det är dessutom bilsportgodkända prylar. Bygga själv känns inte helt stabilt, tycker jag, men valet är ju fritt.
ring Realcar, de säljer nav till de flesta modeller och det är dessutom bilsportgodkända prylar. Bygga själv känns inte helt stabilt, tycker jag, men valet är ju fritt.
OT: Sist jag kollade kunde airbag vara skillnaden mellan att leva eller dö, alternativ förbli intakt i ansiktet eller få det hela ommöblerat... men det kanske ändrats nu. Bara som en notis det här, meningen är inte att få till värsta diskussionen nu ...
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."