14 mars 2007
Trådstartare
Hej, då jag vet att många hatar vissa märken och för respekt mot bilhandlarna med mera kommer jag inte skriva märket på bilen för att få vettiga svar, ingen debatt om märken osv.
Allt började med att jag var ute igår och körde, small till och bilen gick som en orm. Rullade sakta in på en parkering, visade sig att 3 av 5 hjulbultar har gått av!! Jag har muttrar och bultarna kommer ut från själva oket.
Bilen är en 04a med full servicebok, gått 9300 när jag köpte har nu gått 9800. Detta är ju nått som inte ska kunna hända? Och jag kan väll knappast lyckats gjort nått på den lilla tiden. Kan med handen på hjärtat säga att jag inte burskört ett skvatt med bilen, vart riktigt rädd om den. Min sambo är dessutom gravid så blir inte en chans att ens busköra för den delen. Pratade med handlaren idag och dom var väldigt medgörliga över telefon. Skall försöka ta med bilen till dom så skulle dom kika på den. Bilen hänger kvar på mina 2 sista bultar, men satt under en domkraft för säkerhets skull.
Jag vill veta vad ni tycker, är detta acceptabelt att de händer? Vad kan jag säga/göra om dom tycker jag skall betala detta? Jag tycker personlig att dom skall ta på sig och fixa detta. Eller får jag bita i det sura äpplet? Jag har vagnskadegaranti kvar kan de vara nått som fungerar på detta? jag är mest ute efter information så jag är förbered då jag ska till bilfirman imorgon.
Tacksam för svar,tips.
-