3303
Sök

Broms problem

11 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
När jag kommer upp i litte högre hastig heter med min 240 och bromsar in så skakar hela bilen vad kan det bero på ??

Miklen
16 mars 2007
förmodlige skeva bromsskivor.. Men har oxå hört att glappande leder kan orsaka detta vibrerande vid belastning.. bilen blir ganska instabil osv

11 Inlägg
16 mars 2007
Trådstartare
ok då får man kanske prova med nya skivor då//tackar

2 117 Inlägg
16 mars 2007
Kom ihåg att du ska köra in bromsarna lite försiktigt i början. Låt skivorna och bromsklotsarna slita in sig mot varandra så att det blir maximal anliggningsyta. Också bra att skivan får värmas upp stegvis så att den håller sig fin länge. Vore ju tråkigt om du skulle jättebromsa direkt och få de nya skivorna att slå sig.

11 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
shogun skrev:
Kom ihåg att du ska köra in bromsarna lite försiktigt i början. Låt skivorna och bromsklotsarna slita in sig mot varandra så att det blir maximal anliggningsyta. Också bra att skivan får värmas upp stegvis så att den håller sig fin länge. Vore ju tråkigt om du skulle jättebromsa direkt och få de nya skivorna att slå sig.

ok det hade jag inte en aning om  hur kan det komma sig att man måste köra in dem då? härdar dom äfter ett tag eller?

Sök