Polis siren!

Mortalis VW-nörd?
9 september 2008 · 4 332 Inlägg

haha den leksaken var inte riktigt realistisk nej tongue

Widowmaker
14 oktober 2008 · 1 112 Inlägg

Ursäka om jag hoppar in å lånar tråden lite! Diskussionen om diverse signal horn faller mig perfekt i smaken! håller på å skall modifiera om en gammal golf 2a till så likt som möjligt (färg klistermärken ljud å lampor) till motsvarande en gammal klassisk svartvit polisbil från USA typ den som The bluesbrothers kör i första filmen. Hur ställer sig svenska lagen till polis ljud från en amerikansk marknad och hur ställer dom sig då till hela grejen (Tjutande amerikansk-inspirerad polis golf)? vart kan man hitta amerikansk kopierad/inspirerad siren eller likvärdigt? gör inget om det är harald nyborg bara det låter å påminner om rätt källa

Senast redigerat av Widowmaker (14 oktober 2008)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Sokrates Eliminator
14 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Ej lagligt.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Sharky
15 oktober 2008 · 10 287 Inlägg

Och Tommy kan vara så säker just genom att han är besiktningsingenjör....

/Göran

Sokrates skrev:
Ej lagligt.

/Tommy.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
bmx
15 oktober 2008 · 7 100 Inlägg

BenHer skrev:
Hej alla sirenintresserade. Jag har en "riktig svensk" sirenförstärkare. Den kopplas till blåljus och hornhögtalare på 100W. Fabrikat STANDBY S07, den kommer från en skrotad brandbil. För rätt pris säljer jag den.
// Bengt

andvänd köp och sälj,blocket?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Hallstrom
15 oktober 2008 · 39 Inlägg

Sno en polisbil och ta av sirenen! sen kan du ju bränna upp bilen eller sälja till ryssland!

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!
KimVsWorld Mästare
26 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Vet inte om frågan och svaren redan finns i denna tråden det är säkert lite OT också men men...

Var kan man hitta en fler-ljuds-siren som går på 6V eller seperat batteri?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Toy-Boy79
14 juni 2009 · 8 Inlägg

BenHer skrev:
Hej alla sirenintresserade. Jag har en "riktig svensk" sirenförstärkare. Den kopplas till blåljus och hornhögtalare på 100W. Fabrikat STANDBY S07, den kommer från en skrotad brandbil. För rätt pris säljer jag den.
// Bengt

Ingen annan som har en Sirénförstärkare till salu måste dock vara från Standby annars är det inte intressant!
Jag har en Sirén från usa till salu det är en FederalSignal SS2000 komplett med 100Watts högtalare och microfon ljud Wail / yelp / Phaser / Hi Lo / Airhorn. om någon är intresserad 2500:-

//Danne

Sjoberg_W
13 september 2009 · 141 Inlägg

Skriver i en gammal rutten tråd, men kan dom sätta dit en för något om man skulle lägga in signalen på stereon å spela sinnes högt när man raggar runt?

alex_side Neerd
13 september 2009 · 1 596 Inlägg

Sjoberg_W skrev:
Skriver i en gammal rutten tråd, men kan dom sätta dit en för något om man skulle lägga in signalen på stereon å spela sinnes högt när man raggar runt?

vem raggar runt med polisens signal? roll

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Montana86
13 september 2009 · 70 Inlägg

Epitaph skrev:
Sen vet jag inte om man skulle bli så skraj om en 240 skulle ligga bakom och låta som en polisbil... Tycker man kan låtsas va polis hemma.

helt rätt !!

Sjoberg_W
13 september 2009 · 141 Inlägg

alex_side skrev:

Sjoberg_W skrev:
Skriver i en gammal rutten tråd, men kan dom sätta dit en för något om man skulle lägga in signalen på stereon å spela sinnes högt när man raggar runt?

vem raggar runt med polisens signal? roll

ingen aning, du kanske? men tänkte bara, jag borde ju få lyssna på vad jag vill, men dem lär ju knappast tro på att man lyssnar på den för att man tycker att den är bra

alex_side Neerd
13 september 2009 · 1 596 Inlägg

Sjoberg_W skrev:

alex_side skrev:

Sjoberg_W skrev:
Skriver i en gammal rutten tråd, men kan dom sätta dit en för något om man skulle lägga in signalen på stereon å spela sinnes högt när man raggar runt?

vem raggar runt med polisens signal? roll

ingen aning, du kanske? men tänkte bara, jag borde ju få lyssna på vad jag vill, men dem lär ju knappast tro på att man lyssnar på den för att man tycker att den är bra

verkligen inte wink ..nej men som du sa jag tror nästan dem hade tänkt mer att du retar dem elr liknande.. så jag hade inte provat..dra hellre ngn go låt isf smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
bmx
13 september 2009 · 7 100 Inlägg

[video]http://www.garaget.org/video/0wrn8m0nyt5v[/video]

hadde nå liknande på 145:an smile

Senast redigerat av bmx (13 september 2009)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
blacken
13 september 2009 ·

Lite OT kanske, men på tal om "olagliga" signaler. Kände en som körde raggen varje helg flitigt. Och på den gamla "goda tiden" så körde länsman upp bredvid en när dom skulle stoppa en, och vinkade med en spade som det stod "polis" på med stora bokstäver.
Polarn vart lite lack efter ett tag av att ständigt bli stoppad av länsman varje helg han var ute. Så nästa helg när länsman skulle stoppa han så körde dom upp bredvid han som vanligt och viftade med stoppspaden.
Då hade han (polarn) tillverkat en egen skylt som det stod "raggare" på och körde upp den i synen på länsman..big_smile

Supra-Sven
14 november 2009 · 10 Inlägg

Strobelight i blått utförande från Blueride är annars riktigt schysst!

sheriff
30 juli 2011 · 4 Inlägg

eller köp en gammal polis bil som jag gjorde !
den satt kvar , polis boxen som gör ljudet !

Ford Escape (2001)
Valmet_502
11 juni 2012 · 3 Inlägg

Jag vet var man hittar Sirener big_smile

120 dB  1:http://www.clasohlson.com/se/Siren/Pr327727000
113 dB  2:http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Signalhorn/Siren-12-V-431991/

VOLVO!
- Varför körde du över mig när jag bad dig lasta in ölen i bilen?
- Du sa ju åt mig att lägga in backen!
Crxkoffe
5 januari 2013 · 847 Inlägg

Enklaste sättet att skaffa sej en är väl att rycka loss från en polisbil, men det skulle väl inte vara så omtyckt hehe big_smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang