Får inget bränsle

Niklas1987 NO
19 mars 2007 · 2 182 Inlägg

Tjena, i förgår när jag skulle ta min ögonsten med mig till skolan så starta den inte  vart skitsur och började genast att göra lite felsökning på bilen.
Gnista till tänstiften fick den, sen kollade jag om det kom nåt bränsle från bräslepumpen, först så droppade det bara lite sen så slutade det att droppa bränsle när man körde den på startmotorn.
Soppatorsk? tänkte jag och slog i en skvätt men nej ingen soppa kom genom ledningen, aha pumpen är slut köpte en elektriskt pump från biltema slog i den men fortfarande inget bränsle   

det är ingeting som ligger i vägen i bränsleledningen från tanken har redan kollat det

Så vad är felet???

Detta gäller B19A

Senast redigerat av Niklas1987 (20 mars 2007)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
bmx
19 mars 2007 · 7 100 Inlägg

hehe kanske bränslefiltret som sitter åt fel håll.så var de på min jetta.funkade inte när jag köpte den,vände på filtret och den startade på engång tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Fenne
19 mars 2007 · 160 Inlägg

bränslepumpen är itne felkopplad så den går baklänges? smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
Niklas1987 NO
19 mars 2007 · 2 182 Inlägg

bmx skrev:
hehe kanske bränslefiltret som sitter åt fel håll.så var de på min jetta.funkade inte när jag köpte den,vände på filtret och den startade på engång tongue

nä, den funkade ju när jag köpte bilen, och har kollat om det sitter fel eller är igentäpt men det är ju nästan nytt

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Niklas1987 NO
19 mars 2007 · 2 182 Inlägg

Fenne skrev:
bränslepumpen är itne felkopplad så den går baklänges? smile

nä tror inte det, då skulle bilen inte ha funkat när jag köpte den, och biltema pumpen är ju märkt åt vilket håll bränslet gåt i pumpen

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
chrille_ Servicerådgivare
19 mars 2007 · 715 Inlägg

vet inte hur de ser ut på din .. men på min polares 740 hade röret mellan tanken och pumpen gått av... kolla de !! får om de e kass så suger pumpen bara luft ju!

// chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
tommie87
19 mars 2007 · 349 Inlägg

har du kollat säkringar eller bränslepumps relät

Niklas1987 NO
19 mars 2007 · 2 182 Inlägg

tommie87 skrev:
har du kollat säkringar eller bränslepumps relät

det är mekanisk pump så relä och säkring är inget att kolla eftersom de inte finns

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
chrille_ Servicerådgivare
19 mars 2007 · 715 Inlägg

kolla röret mellan tanken o pumpen då!!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Niklas1987 NO
19 mars 2007 · 2 182 Inlägg

chrille_ skrev:
kolla röret mellan tanken o pumpen då!!

Det är helt, kan det vara tanken som är själva problemet?

Senast redigerat av Niklas1987 (19 mars 2007)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Niklas1987 NO
19 mars 2007 · 2 182 Inlägg

nån som vet nåt annat som kan vara orsken?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
tommie87
19 mars 2007 · 349 Inlägg

står bilen i lutning så soppan ligger så den inte kan suga

Niklas1987 NO
19 mars 2007 · 2 182 Inlägg

tommie87 skrev:
står bilen i lutning så soppan ligger så den inte kan suga

den står på platt mark, men det har inte varit problem med det förut så varför skull det börja helt plötligt?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Sluskk
19 mars 2007 · 778 Inlägg

starta den med start gas sen rulla du ner den för en backa så börja nog pumpen funka! testa!

Drönirettab
19 mars 2007 · 21 761 Inlägg

Det kan ju vara något skräp inuti tanken som blockerar utloppet till bensinröret. Eftersom du är säker på att röret inte är täppt och att det finns soppa i tanken så är det inte just några fler alternativ kvar tycker jag.

Niklas1987 NO
20 mars 2007 · 2 182 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det kan ju vara något skräp inuti tanken som blockerar utloppet till bensinröret. Eftersom du är säker på att röret inte är täppt och att det finns soppa i tanken så är det inte just några fler alternativ kvar tycker jag.

Det låter mest troligt att det är så, men går det att rensa bort det utan att ta bort tanken?
är ju lite lerigt ute där jag mekar så jag ligger helst inte där å skruvar just nu.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
henkebenke
20 mars 2007 · 1 703 Inlägg

Lossa röret från tanken, öppna tanklocket, ös på med tryckluft i matarledningen. Bör ju iaf flytta på skräpet.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Al_xxx
20 mars 2007 · 50 Inlägg

du har ju en pump i tanken oxå.

Om du river bort klädseln i bagageutrymmet så hittar du en service lucka med 4 st skruvar (kommer inte ihåg vilken typ av skruv eller gänga), luckan e fyrkantig och svart.

När du väl monterat bort luckan får du syn på nånting som påminner om en stor svart "läsk kork". På denna finns där slangar för inkommande och utgående bränsle, (sitter med slangklämmor). Montera bort slangarna och märk upp dem för vart dem ska sitta sen igen.

Sen är det bara att bara att skruva av den den stora "korken" med våld, villja och vaselin (använde själv hammare och en stor flat skruvmejsel)

EDIT!: Glöm inte koppla loss matningen till pumpen och nivå givaren, går de inte att koppla loss så får du ta till vikingtaktik. Kapa kablarna och använd skarvmuffar eller liknande sen.

När du fått av"korken" så är de bara till att plocka ut den så kallade tankarmaturen.

Närdu väl fått ur den så kan du testköra motorn, funkar den inte genom att bli kopplad direkt till batteriet. Så testaat förlänga kablarna till tankarmaturen och kopplain den på matningen till den för att se om ledningarna matar den spänning som ska matas.

Lycka till.

PM:a mig senare om hur de gick, resultat och så. Kan kanske vägleda bättre senare.

MVH Al_xxx

Saab rostar, BMW rasar, Volvo är det enda som håller när man gasar!
940R
20 mars 2007 · 1 567 Inlägg

Testa att banka på tanken hårt några gånger och se om den går igång.Hadde problem med min pump och då starta den efter några kraftiga slag.Dock la pumpen av helt efter några dagar så ett byte kanske är på sin tid.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Drönirettab
20 mars 2007 · 21 761 Inlägg

Han har redan skrivit att det är mekanisk pump, inte elektrisk. Motorn är en vanlig B19 med förknasare. Då finns ingen pump i tanken.

Senast redigerat av Drönirettab (20 mars 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang