Gubbar med hatt!!

Andree
25 mars 2007 · 827 Inlägg

Gubbar med hatt ska fan inte va i taffik!

min kompis va ute o körde med sin bmw 530 e39 och när han stog på parkeringen så kom det
en gubbjävel o körde på han!!

Backspoilern sprack, bakskärmen, bakdörren och framdörren blev hel sönderbuklade, och
gubben körde utan glasögon o han hade fan stora lappar på steren som det stog "STARTA HÄR"... wtf!
Han kunde inte läsa skadeanmälan även med glasögon!

O sen försöker han skylla på min kompis!!!!

Och förra veckan på jobbet å hörde jag en bil gasa på lite så man kollar ju över axeln,
då kör volvo rakt ut i korsningen o in i en lastbil som kör över framskärmen och huven big_smile

o ut kliver en gammal gubbe med hatt...

Alla klagar på yngre att det händer så mkt olyckor i traffiken... men fan kolla in seniorerna.

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Decibel
25 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Det heter inte gubbar med keps, dom heter Sockervaddar

ironhead volvoraggare
25 mars 2007 · 4 776 Inlägg

senila halvblinda och dessutom halvdöva gubar och kärringar ska banne mig fan inte vara ute på vägen dom får fan sitta hemma och göra nyttiga sysslor som tex att hålla sig borta från vägarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
carnageman Rallyförare
25 mars 2007 · 1 075 Inlägg

Skulle åka ut i en rondell framför mig åker en liten bil ut, jag tittar åt vänster och ser att ingen kommer, vänder huvudet rakt fram. TVÄRNIT.

Bilen framför har av okänd anledning tvärnitat (han hade 20-30blås ut i rondellen när jag vände huvet för att kolla trafiken från vänster...)
Bang, liten knuff och han rullade oskadd några meter.
Ut från passagerarsidan kliver en dam, typ 90+ år
Jag frågar, vad håller ni på med egentligen?
Hon säger:
Min man som kör har haft 2 hjärtattacker och en hjärnblödning nu i maj (hände förra året i maj)
Då frågade jag:
-Tycker du att det är lämpligt att han sitter och kör bil?
Hon svarade nej såklart.
Då sa jag att nu kör ni kortaste lämpligaste väg hem och ringer upp kommunen, förklarar situationen och att ni behöver tillgång till färdtjänst. Hon sa att hon skulle göra det. Hoppas att det gick bra för dom...

Det är nog inte så lätt att bli gammal, sjuk och inse att man inte längre platsar i trafiken.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
jonesono Personal- och beteendevetare
25 mars 2007 · 1 082 Inlägg

Klart det finns folk som kör som ägg i alla åldersklasser... men kolla in statistiken, den säger ju något.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
robininfOCUS Med lem
25 mars 2007 · 768 Inlägg

Men de kör sakta iallafall....Sen om de hör, ser eller fattar är ju en annan sak.

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
dusty Living in the fastlane
25 mars 2007 · 2 616 Inlägg

dom är så söta domdär äldre gubbarna när dom kör ser ut som dom försöker trycka upp ansiktet i framrutan big_smile

Andree
31 mars 2007 · 827 Inlägg

Spjutski skrev:

Andree skrev:
Alla klagar på yngre att det händer så mkt olyckor i traffiken... men fan kolla in seniorerna.

Och den slutsatsen drar du efter att ha bevitnat två situationer i trafiken?? Nej läs på lite först va. Självklart sker olyckor i alla ålderskategorier men det är fortfarande unga förare som är inblandade i flest olyckor, punkt slut.

/Micke

jaja bror duktig... nästan varje dag blir jag irreterad av äldre folk i traffiken men sällan yngre...
jag skriver ju om vad jag tkr inte om statistik...

"punkt slut"

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
jonesono Personal- och beteendevetare
31 mars 2007 · 1 082 Inlägg

Andree skrev:

Spjutski skrev:

Andree skrev:
Alla klagar på yngre att det händer så mkt olyckor i traffiken... men fan kolla in seniorerna.

Och den slutsatsen drar du efter att ha bevitnat två situationer i trafiken?? Nej läs på lite först va. Självklart sker olyckor i alla ålderskategorier men det är fortfarande unga förare som är inblandade i flest olyckor, punkt slut.

/Micke

jaja bror duktig... nästan varje dag blir jag irreterad av äldre folk i traffiken men sällan yngre...
jag skriver ju om vad jag tkr inte om statistik...

"punkt slut"

Det bådar ju inte gott du.. att åka omkring och irritera sig på "alla" äldre i trafiken kan ju knappast vara positivt. Passa dig så du inte blir en i statistiken, för hellre lugn trafikrytm än massa irriterade bilister. Kan säga så här, att det går inte en dag när man är i stan så ser man en och annan ung idiot som stressar på och kör som att han hade eld i röven. MEN, jag har i alla fall statistiken bakom mig och den verkar ju faktiskt ha ganska mycket belägg över sig med de exemplen jag ser. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
AudiS LicensSvetsare
31 mars 2007 · 280 Inlägg

Spjutski skrev:

Andree skrev:
Alla klagar på yngre att det händer så mkt olyckor i traffiken... men fan kolla in seniorerna.

Och den slutsatsen drar du efter att ha bevitnat två situationer i trafiken?? Nej läs på lite först va. Självklart sker olyckor i alla ålderskategorier men det är fortfarande unga förare som är inblandade i flest olyckor, punkt slut.

/Micke

Det är faktiskt fler äldre som är inblandade i korsningsolyckor, vilket denna tråden verkar handla om.    Singel olyckor är däremot annorlunda, men där får man skýlla sig själv och skadar ingen annan....

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
31 mars 2007 · 766 Inlägg

hehe jag har faktiskt tänkt på det också, att äldra gubbar med basker kör extra sakta tongue

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
31 mars 2007 · 2 456 Inlägg

dusty skrev:
dom är så söta domdär äldre gubbarna när dom kör ser ut som dom försöker trycka upp ansiktet i framrutan big_smile

Ja det e dom man ska se upp extra för för dom e en ricktig fara ....
ser ej annat en vad vägen visar framför nosen på bilen såg ett par under
förra veckan när man pendlar till Stan ... för jobb i större bil så ser man
ner i bilarna man passerar så kan man se ett å annat kul ....

//Sam

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
ironhead volvoraggare
31 mars 2007 · 4 776 Inlägg

för ett par år sen var det en kärring som bara körde rätt ut framför mig i en korsning så jag fick ju ta och tvärnita  först så sket jag i det men sen vände jag och åkte efter kärringen och fråga vad fan hon höll på med asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
GM_only
31 mars 2007 ·

ja kom fan inte o säg att äldre personer kör bättre än unga! fan de är ju totalt livsfarliga dem gamla gubbarna o tanterna sen kör dem ofta emot på parkeringar desutom.

ironhead volvoraggare
31 mars 2007 · 4 776 Inlägg

GM_only skrev:
ja kom fan inte o säg att äldre personer kör bättre än unga! fan de är ju totalt livsfarliga dem gamla gubbarna o tanterna sen kör dem ofta emot på parkeringar desutom.

kan bara hålla med om det hehe för ett tag sen så var jag och några andra som jag känner hos en snubbe som har en bilverkstad hemma var på en gammal hanvdöv halvblind bubbe kommer hehe ja sen så skule han backa det var då det hände med hans bil skraaaaaaap hörde man hehe som tur var så gick det att polera bort skiten efter guben och hans bil

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
MrTobias
31 mars 2007 · 1 297 Inlägg

gubbar me keps har man ett antal exempel om söndagsbilister smile och då ska vi inte nämna kvinnor. Nog borde dem kunna ändra reglerna att man får göra uppkörning oftare. Det hade hela landet mått bra av! Anledninge att de flesta kvinnor är bättre i trafiken än män är för att dem tar det lugnare, gör inte omkörningar eftersom att dom inte vågar etc. Män kör tvärt om, mer intensivt och en hel del omkörningar. När det gäller den tekniska biten så är män bättre, mycket bättre. Jobbar på MAX och står ofta i driven och vi har en väldigt snäv kurva att köra in på. Där ser jag tydligt att de flesta kvinnor inte har någon koll på den biten att köra fram och parkera osv. Har fått mig en hel del skratt där smile

MrTobias
31 mars 2007 · 1 297 Inlägg

och nu innan alla börjar gråta så ska jag säga att det finns kvinnor och gubbar med keps som kan köra bil också!

ironhead volvoraggare
31 mars 2007 · 4 776 Inlägg

Strumpan skrev:
och nu innan alla börjar gråta så ska jag säga att det finns kvinnor och gubbar med keps som kan köra bil också!

och det är inte många det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
twin_cam Smålänning
31 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Anledningen till att vi unga är överrepresenterade i statistiken är p.g.a att vi oftare är med om singelolyckor. Ni vet dedära med att testa gränserna vad bilen går för, m.m.

Äldre är, som tidigare talare påpekat, oftare inblandade i korsningolyckor, eftersom dom inte kan hantera all stress och uppfatta allt... Sen framkallar många äldre farliga omkörningar eftersom dom kör onödigt sakta på landsvägar.

Tilläggas ska att alla äldre inte är dåliga på att köra bil. jag vet flera som spöar många av oss...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ironhead volvoraggare
31 mars 2007 · 4 776 Inlägg

som sagt en del kör i 60 då det är 90 har skällt som fan på en som jag känner att han skapar farliga omkörningar för att han ligger som en stoppkloss på vägen men han lyssnar inte på mig alls

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang