Efter vårstädat bilen, insåg jag att mina 4-tums koaxialer såg ganska ledsna ut!
Beslöt mej för att knalla in på MDS (Söder) i rask takt och inhandlade mej ett par 6x9or av deras GP-Pro serien för en billig slant!
Drog ut hatthyllan, slängde upp den på rygg och klättrade 3 trappor till lyan för en stunds filosoferande av olika typer av lösningar..

Effter att klämt lite mer på hyllan så insåg jag snabbt att ljudåtergivningen inte skulle bli nån höjdare tanke på hyllans mjuk-& flexhet..
Vet att de finns olika sätt att styva\förstärka en hatthylla samt diverse material man kan ha till hjälp..
Tänkte att antingen så drar jag ett par lager glasfibermatta (300 g/m²) runt själva org.hatthyllan o spacklar på lite polyester\härdare, sågar ut passande hål och klämmer ner högtalarna eller...
..så köper jag t.ex en skiva av MDS egna AIV skivor och gör en 1:1 kopia av den, ev stärker den lite extra oxå ifall behovet finns..
http://mds.se/?artnr=480102Har du några tips el erfarenheter av ENBART försärkning av själva original-hatthyllan? Behöver inte va så super-avancerat för de e inte dB-Drag 2007 jag siktar in på

Dela gärna me dej av dina erfarenheter, tabbar, tips etc