Vippströmbrytare till lysdiod

decib3L Körv
29 mars 2007 · 3 535 Inlägg

Hej! åker till biltema imorgon och undrar vad det är jag behöver köpa för att koppla en liten lysdiod till relä och vippströmbrytare.


Tänker mest på kablage och så.. Lite råd vore inte fel.


Och, dessutom. Om det redan finns någon tråd om detta ber jag om ursäkt smile

Tack på förhand!

Truckdriving Man
Evil_Genius_Garage *Gysot*
29 mars 2007 · 473 Inlägg

kabel & kabelskor kan du behöva köp en säkringshållare  avsäkra för säkerhets skull eller gå via säkringscentralen på bilen..

Lycka till

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
decib3L Körv
29 mars 2007 · 3 535 Inlägg

vad ska jag ha för kabel då? smile

Truckdriving Man
dreamcore
29 mars 2007 · 82 Inlägg

vad för diod ska du ha? många eller en? jag vet inte, men ajg har kopplat in en hel drös med dioder och inte behövt nått relä! det ända du behöver är en säkringshållare, lite kabel inte speciellt grov alls! sen kabelskor. en tång en vippbryatre. finns säkert oxå på biltema! bara och dra minus sidan på dionen till chassi, och batter från ciggutaget eller batteriet eller vart du än har ständig ström på bilen, därifrån drar du kabel till vippbrytare med en säkring imellan, sen från vippbrytare till den andra ingången på dioden! och vips så har du vippmanövrerad diod

Volvo v70 t5 "reaktor" (1999)
decib3L Körv
29 mars 2007 · 3 535 Inlägg

Tack så mycket! smile Var lite osäker på det men nu vet jag iaf big_smile

Tänkte ha några lampor kopplade här och var i bilen (älskar vippströmbrytare) tongue

Lite helg-pyssel är alltid kul smile

Truckdriving Man
loudness
30 mars 2007 · 4 554 Inlägg

vet inte om du köpte lösa dioder eller inte gjorde du de så se till att du har motstånd i kretsen så du inte bränner dom har du köpt färdiga för 12v är de ju lugnt kabelarean är ganska oviktig en diod drar 0.3mA ungefär så 0,75 är ju ett bra alternativ lycka till i helgen dåtongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang