Hur mår biljud av sommarvärme i bilen??

Rogle
31 mars 2007 · 20 Inlägg

Hej

Undrar om nånn vet hur slutsteg och basar mår när de är sommar värme i bilen??

Kan man göra nått så de kanske mår bättre?

Tackasam för svar mvh david

Muppsi Bessewisser
31 mars 2007 · 556 Inlägg

Vad jag vet så blir slutsteg rätt varma utan solvärme.. borde inte vara några problem om du har ac eller rutorna nervevade.. Du kanske inte ska åka och poppa fullt med 40 - 50 grader i bilen

//SkyNard

How low
__hogberg__
31 mars 2007 · 1 161 Inlägg

koppla små fläktar riktade mot steget så ska de inte vara nånfara.. men de går utan oxå..

loudness
31 mars 2007 · 4 554 Inlägg

det är väl sådär med mycke värme vet själv att mitt steg slår ifrån utan problem efter 30min när man spelat på en varm sommardag, i med någon slags kylning eller spela lugnt emellan så den inte behöver gå så hårt ofta, basar är ganska tåliga men är du orolig så vänt basen utochin så hamnar magneten i mer luftutrymme

beemern .......
1 april 2007 · 2 655 Inlägg

själv har ja mitt steg i hatthyllan och tonade rutor så de kommer nog inte va nån fara. kanske då man parkerat bilen men då poppar man ju inte:P...

Sandman
1 april 2007 · 873 Inlägg

Har också funderat lite på detta med hur mycket värme som egentligen utvecklas.

Tänkte bygga in mina steg och dölja dem.
Men då får de ju inte mycket ventilation.

Kul om dom fattar eld tongue

Don't get mad, get even.
beemern .......
1 april 2007 · 2 655 Inlägg

Sandman skrev:
Har också funderat lite på detta med hur mycket värme som egentligen utvecklas.

Tänkte bygga in mina steg och dölja dem.
Men då får de ju inte mycket ventilation.

Kul om dom fattar eld tongue

hehe har du ett bra slutsteg så gör dom inte de tongue utan blir dom för varm så slår dom ifrån wink

iaken Metalhôvve
1 april 2007 · 25 Inlägg

Betänkligt. hade tänk montera en 2-din skärm som sitter där permanent. Man kanske skulle investera i en 1-din in-dash spelare istället.

"Dricker du även mjölk från frigående höns?"
Kettunen
1 april 2007 ·

Nån som vet om mitt steg klarar sig över sommarn?? Har bild på den & hur den sitter, Har ju tonat bakrutan med

dreamcore
1 april 2007 · 82 Inlägg

det var en gång.... mitt förra monoblock var ett soundsstream class A 10 nånting! gränsen på det steget var 130 grader. sen slog det ifrån, men jag lovar att man stängde av stereon när högtalarmatten började brinna, men steget stängdes inte av! hehe. värme kan vara bra till det mesta, men tänk på att upphängningen blir lite mjukare och gör då att basen kan slå igenom lättare då upphängningen inte riktigt är 100%

Volvo v70 t5 "reaktor" (1999)
loudness
1 april 2007 · 4 554 Inlägg

mjo en del steg har bara temp. vakt på steget, och inget direkt skydd på steget men som mitt steg har så blir de kortis i utgången på de så går säkringen, så om de blir så varmt så isoleringen runt spolen slälter sjunker motståndet och de blir kortis och säkringen lär gå. för den som är lite extra orolig finns de ju billiga temometrar man kan fästa på bas, steg så kan man vakta temperaturen

ironhead volvoraggare
1 april 2007 · 4 776 Inlägg

hur blir det när man har bakskuff då det blir ju svinhett

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang