5639
Sök

740 som går konstikt!!

2 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
jag har problem med att min bil bara kan dö på direkten o kan gå igång på en gång i gen. men för det mästa starta han inte igen, få han så en stund så starta han på direkten.. nån som vet vad det kan vara??? bilen är en volvo 740 gl 88 /martin

97 Inlägg
7 april 2007
givaren i fördelaren är en bra sak att börja med, kostar inga större pengar. hade en 88 med exakt samma problem.

2 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
tack för tipset!!

97 Inlägg
9 april 2007
kom att tänka på att den bilen vi hade med det problemet va jättesvår att få igång, men när den väl startade så stannade den inte. vet inte om alla årsmodellerna har den givaren, annars så sitter där en givare i sprängkåpan med längst upp bakom toppen, den lägger också av ibland, även bensinpumparna slutar att fungare ibland, när en av dom lägger av får man såna här konstiga fel ibland. kablarna till pumpen i tanken brukar gå av ibland med! även reläet till pumpen brukar få kallödningar som bara är att löda om.

421 Inlägg
25 april 2007
Jag hade en 744 -87 (B230K) När den blev varm så baktände den och dog.. sen fick jag vänta cirka 15 min så startade den igen och gick i ca 10 min och dog igen.. etc.. etc..

Vet ej vad det var, den var sån förr och då bytte jag tändstifften och kablarna..

421 Inlägg
25 april 2007
Raggarn84 skrev:
Jag hade en 744 -87 (B230K) När den blev varm så baktände den och dog.. sen fick jag vänta cirka 15 min så startade den igen och gick i ca 10 min och dog igen.. etc.. etc..

Vet ej vad det var, den var sån förr och då bytte jag tändstifften och kablarna..

(Det var en automat låda i den och trasig överväxel)

Sök