Är ni trevliga mot polisen?

dusty Living in the fastlane
5 april 2007 · 2 616 Inlägg

När jag läser på många trådar här på forumet upplever jag att folk är väldigt otrevliga mot polisen. Verkar som folk är villiga att göra vad som helst för att få behålla kortet.

Vi har hastighetsbegränsningar av en anledning sen om man kan uppleva att det borde vart annan hastighetsgräns på vissa väger är en sak men om man blir stoppad för man kört för fort får man skylla sig själv alla vet om riskerna med att köra för fort.

Så länge inte man tycker polisen har helt fel eller att dom bara jävlas med än så tycker jag man ska vara trevlig mot dom. Dom gör faktiskt bara sitt jobb (Trodde inte jag skulle säga den meningen nångång men det stämmer faktiskt.)

Många poliser jag har pratat med är supertrevliga människor och dom är inte djävulen som försöker förstöra ditt liv.

Eller har jag fel?

Ena Colaberoende
5 april 2007 · 1 219 Inlägg

Jag behandlar folk som jag själv vill bli behandlad.
Har dom en dålig attityd mot mig så lämnar jag en likadan tillbaka.

Men andra ord så föredrar jag trevliga poliser. Även om ärendet är otrevligt.

/Ena

baca Os Difuntos
5 april 2007 · 1 822 Inlägg

Jag är rädd för farbror blå så jag är jätte snäll mot dom. (mitt rövhål drar alltid ihop sig när jag ser dom på vägarna no bullshit.)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Mattsvart
5 april 2007 · 195 Inlägg

Jag är alltid trevlig mot polisen big_smile även om dom e otrevlig.

Goli
5 april 2007 · 793 Inlägg

Beror på vad man har gjort, men att vara allmänt elak eller dum mot polisen är som att skita sig själv i näven.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Polluxe
5 april 2007 · 303 Inlägg

Jag är "normaltrevlig" wink  och de är då alltid trevlig mot mej.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Ena Colaberoende
5 april 2007 · 1 219 Inlägg

Har faktiskt haft tur med trevliga poliser här hemma och jag hoppas det fortsätter på samma visa i framtiden.

/Ena

ironhead volvoraggare
5 april 2007 · 4 776 Inlägg

det är mestadels yngre snutar som är jobbiga inte första gången man har stött på såna kvinnliga och äldre men som är poliser är trevligast höll på att ryka i hop med en snut för inte så länge se han hade en så dålig attetyd men jag var envis som fan också vilket ledde till att han gav upp hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
5 april 2007 · 4 776 Inlägg

dusty skrev:
När jag läser på många trådar här på forumet upplever jag att folk är väldigt otrevliga mot polisen. Verkar som folk är villiga att göra vad som helst för att få behålla kortet.

Vi har hastighetsbegränsningar av en anledning sen om man kan uppleva att det borde vart annan hastighetsgräns på vissa väger är en sak men om man blir stoppad för man kört för fort får man skylla sig själv alla vet om riskerna med att köra för fort.

Så länge inte man tycker polisen har helt fel eller att dom bara jävlas med än så tycker jag man ska vara trevlig mot dom. Dom gör faktiskt bara sitt jobb (Trodde inte jag skulle säga den meningen nångång men det stämmer faktiskt.)

Många poliser jag har pratat med är supertrevliga människor och dom är inte djävulen som försöker förstöra ditt liv.

Eller har jag fel?

det beror nog också på om man är i en större stad eller en mindre det fins ju rövhål bland snutar det kan man inte förneka men många är trevliga också speccielt dom som håller till i samm håla som en själv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
sir_daniel www.kudoz.se
5 april 2007 · 3 802 Inlägg

alltid trevlig mot polis el. motsv.
mycket lättare att få ett bra bemötande om man själv är trevlig och bemötande (även om man gjort fel)
kan säga att det dock inte hjälpte förra våren nere i kalmar när ordningsmakten valde att behålla mitt körkort i 3 månader.

Madhouse
5 april 2007 · 1 079 Inlägg

Har aldrig varit otrevlig mot en polis det gör ju knappast deras jobb roligare, eller situtationen bättre om man gjort något fel.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Pan
5 april 2007 ·

Beror väl på men när kompisen smällde sin bil var polisen lite dryg allt. Fick understyrt i 45-50 i en halnerförsbacke och klippte en stolpe. Sen visste vi att polisen var i stan (vid torget) så han gick upp och sa till dom. Sen när dom kom ner tjötade dom massa om hur fort han kört osv och drygade lite allmänt. Men vi hade kört lagligt så det var inget. Sen skulle dom kolla däcken och då drar han komentaren dom här däcken är som dåliga sommardäck. Och det var vinterdäck med godkänt mönster. Sen bara nu har vi ringt bärgaren som kommer och hämtar upp din bil. Men för fan lungna ner er lite vi kan ju bogsera bort bilen men icke sån icke. Polaren åkte på en trevlig bergnings kostnad på 1200kr. Då började man bli lite smått förbannad. Och då var man inte allt för trevlig.

Hakan_J
5 april 2007 · 380 Inlägg

Ena skrev:
Jag behandlar folk som jag själv vill bli behandlad.
Har dom en dålig attityd mot mig så lämnar jag en likadan tillbaka.

Men andra ord så föredrar jag trevliga poliser. Även om ärendet är otrevligt.

/Ena

Bra sagt,lever själv efter samma princip.

laynus
5 april 2007 · 256 Inlägg

som sagt, är dom sura så är man sur tillbaka..
är dom trevliga är man det tillbaka, men jag tycker fan inte att dom flesta snutar ska hålla på o vara så överseriösa

dusty Living in the fastlane
5 april 2007 · 2 616 Inlägg

vet inte om ni tänkt på de men polisen börjar alltid med att låta ganska sura så dom får kommandot i samtalet men dom brukar vara ganska lätta att lugna ner när man pratat en stund.

BMW635_Robban
5 april 2007 · 1 277 Inlägg

Det beror på vart man stöter på dem.

Jag är uppvuxen i Varberg och när jag blev stoppad där med 635:an snackade vi vad det var för motorn m.m.
Sen flyttade jag till Göteborg där jag inte trevlig mot dem för de är inte trevliga heller.
Hade ställt mig på tvären i en handikappsparkering på COÒPs megaparkering 10 minuter innan stängning.= inte en käft i sikte och hundra lediga P-platser. Skulle plocka upp tjejen med matkassar bara...och så skuille de kaxa sig bla bla...å jag åxå! smile

Nu bor jag i Piteå och har blivit stoppad 1 gång för fortkörning. Alla var trevliga och jag med. Vi diskutera t.o.m. lacken på bilen (PT:n)

peegee Forummoderator
5 april 2007 · 2 924 Inlägg

Jag tror många knyter näven i fickan efteråt och är väldigt tuffa i uttrycken bakom sina tangentbord på internetforum...men i själva verket så är de flesta den försynte ångerfyllde personen i den direkta polis-konfrontationen...

Senast redigerat av peegee (5 april 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
tobi
5 april 2007 · 562 Inlägg

På match dagar (fotboll) så är jag alltid otrevlig pga att dom är typ alltid ivägen! dock så är jag trevlig mot dom på stan för där behövs dom! Bland alla jävla våldteksmän, moppe legister osv osv...

Senast redigerat av tobi (5 april 2007)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
5 april 2007 · 991 Inlägg

har en polis här i stan som är VÄLDIGT trevlig alla 20 ggr han stannat mej haha wink
Alltid för körkortskontroll i samma bil på jävligt skumma tider. typ 9 en tisdag morgon me blåljus. Han är så söt så ^^

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Tjuren
5 april 2007 · 142 Inlägg

vet nån vad de för böter på tonade framrutor?tongue

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang