Meguiars produkter

Widowmaker
15 april 2007 · 1 112 Inlägg

Någon som kan kommentera om Meguiars produkter är något att satsa på? sägs vara mycket bra saker! tex microfiber duk å shampoo å vax osv osv!!
Vart finns det hemsidor å återförsäljare!
Är dura som fan vet jag iallafall!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Muttley
15 april 2007 ·

micro säljer hela deras sortiment.

vad jag har sett på utställningr från deras så tycker jag de är enorm bra smile

_Norrland_ Bilvårdstekniker
15 april 2007 · 766 Inlägg

På mitt förra jobb så använda vi mycket av meguiars produkter och har bara possitva saker att säga om dessa smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Cruizr
15 april 2007 · 417 Inlägg

Som alla andra märken har de produkter som är bra & mindre bra.

Polertrissorna till stora polermaskiner 150 mm:ers diameter är skitbra. är ett exempel på + sidan. En annan rolig detalj är att många av deras medel luktar gott smile hehe dessa jänkare..

Flera polermedel, t.ex Diamondcut skulle jag inte rekommendera. De funkar ok, men är svårjobbade.

Men som med allt annat, en smaksak smile

Prova dig fram om du har möjlighet.... och plocka gosakerna från lite olika tillverkare..

mvh/Jocke

Trozzo Oekonomisk, ja visst
15 april 2007 · 966 Inlägg

Använder deras carpet cleaner, funkar kanon och tar bort dålig lukt

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
silversurfaren
15 april 2007 · 27 Inlägg

Jag använder Meguiars produkter och är mycket nöjd.

Något mer lättarbetat och yta får man nog leta efter.
Polerade faktiskt min Polo idag, ska se om jag hinner lägga in den imorrn. (Har Polon 5 ekrade fälgar är det nya bilder) bara ett tips!    smile

Deras grejor är dyra men ytan man får är otrolig, vilket djup i lacken. Kör med deras NXT Gen schampo och det luktar som hårschampo eller bubbelskum!
Även vaxet luktar gott, inget knepigt att lägga på eller ta bort heller.
Helst ska man använda maskin för att lägga ut deras polish steg 2, sen lägger man bara på NXT vaxet med den medföljande "kudden", enkelt!

Micro säljer deras grejor och hemsidan borde ju heta nåt med Meguiars.com...kanske! Har inte varit inne o kikat. 

Deras däckglansmedel håller betydligt längre än vissa andra märken oxå, även efter regnväder så ser man att sidorna är svarta. Har haft på mitt i 2 veckor nu och dom är fortfarande svarta. Påsken var ju lite blött med snö som föll ena dan och regn den andra!

Trender kommer o trender går...men Golf 1, den består!
BMW635_Robban
15 april 2007 · 1 277 Inlägg

Är det bättre än Sonax flytande hårdvax??
Har kört med Sonax i 7 år...finns det nåt bättre bytar jag direkt...

Widowmaker
15 april 2007 · 1 112 Inlägg

ja jag kommer definitivt köpa deras shampoo! läste att en flaska e riktigt dryg å skall hålla typ 150 tvättar! å deras microfiber duk skall tydligen vara i princip magisk!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
29 april 2007 · 605 Inlägg

150 tvättar på en flaska vet ja ju då rakt inte...men det spelar absolut ingen roll då det luktar så sjukt gott! Hade det funkat så hade det utan tvekan stått en flaska i duschen oxå!!tongue
Vet ej om de har olika shampoo...det antar jag...men den vi har är i genomskinlig plast dunk, lila i färgen å doftar underbart! Mmm...big_smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Ena Colaberoende
29 april 2007 · 1 219 Inlägg

Snackade med en gubbe på Hagmans som gör Hagmans Serier.
Han erkände ju för mig att Både Meguiars produkter och Sonax Produkter är väldigt bra och är lätta att jobba med. Jag är ju också ute efter en yta som håller länge och där kommer Hagmans med en ny produkt i dagarna som har fått bäst i test på Statens Provningsanstalt.

Jag har bara testat Meguiars Repborttagning och den fungerade mindre bra men ska testa fler av deras grejer.

Hagmans har jag varit missnöjd med innan men dom börjar komma tillbaka igen.

Sonax är det jag har kört med i alla år och varit helnöjd men det känns inte som dom håller samma kvalité som förut.

Vad Hagmansgubben också sa var att Alla tillverkarna har problem nu med Eu´s Miljökrav och regler och många produkter blir sämre och sämre och hinner inte utvekla en produkt som är lika bra som dom andra som var lite mer "miljöfarliga". Där är problemet.

En tillverkare kan inte vara bäst på allt. Det är att testa sig fram och köra några produkter från olika tillverkare. Men jobbigt att hitta dit.

Men Meguiars Luktar Grymt gott..

/Ena

MichaelKnight
29 april 2007 · 21 Inlägg

Köpte ett kit med steg 1-3 och jag gillade det inte alls...många har skrivit här att det är lättarbetat, tyckte inte jag. Autoglym är däremot lättarbetat!
Tror att det var vaxet som lyckades krypa in och lägga sig vid och bakom varenda list så även om jag gick med tandborste och tog bort så kom det fram igen efter nästa tvätt...tog fleeera tvättar innan det försvann. Kommer ihåg att jag var sne väldigt länge...plus att arbetskamrater och kompisar frågade vad fan jag hade gjort. smile

Jag kommer absolut inte använda det igen! Men det är ju bara min berättelse och min åsikt. smile
Kanske kommer testa shampoot då eftersom det luktar gott, men är väldigt nöjd med Biltemas vaxshampoo. smile

Tack o hej!

BMW 528 (1998)
Muttley
16 oktober 2007 ·

drar upp tråden igen!.

då angående deras däcklyster, blir de riktigt blank svart yta eller är de lika skit som allt annat ? har inte hittat något bra medel som privatpersoner kan köpa som håller ett bra tag.!

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
17 oktober 2007 · 1 781 Inlägg

tkd_rille skrev:
drar upp tråden igen!.

då angående deras däcklyster, blir de riktigt blank svart yta eller är de lika skit som allt annat ? har inte hittat något bra medel som privatpersoner kan köpa som håller ett bra tag.!

allt beror på hur man jobbar med det.. man kan ju spraya på det och låta det vara.. sen kan man ju stryka ut det med en svamp/trasa.
resultatet blir helt olika!

Team Insane Racing
Anna_ GirlsGoFast
17 oktober 2007 · 172 Inlägg

Lustigt att ingen har tagit upp deras tvätthandskar. Dom är ju bara helt råa! Tar ju typ hälften så lång tid att tvätta bilen nu och skonsammare för lacken.

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
ChristR
17 oktober 2007 · 79 Inlägg

tkd_rille skrev:
drar upp tråden igen!.

då angående deras däcklyster, blir de riktigt blank svart yta eller är de lika skit som allt annat ? har inte hittat något bra medel som privatpersoner kan köpa som håller ett bra tag.!

Meguiar's NXT Insane Tire Shine är bling, men holder typ 3 timmar.

Jäg brukar Detailer's Pride Gloss Tire Gel.. Applicerar med en pad, ventar 1timme och applicerar igjen. Holder lenge, og blir jattebra. Trekker inte til seg dam.

Se bild:
http://www.garaget.org/?car=28318&image=611565

Måste säga at Meguiar's är det besta märket, men inte min favorit. Basic serien är bra, men den proffesjonella är mycket bättre.
Men NXT Wash kommer jeg alltid til at fortsetta bruka til foam.

Senast redigerat av ChristR (17 oktober 2007)

Morrgan
17 oktober 2007 · 94 Inlägg

Använder enbart Meguiars produkter.. Helt underbart bra, tror faktiskt inte att det finns produkter som kommer i närheten, inte här i Sverige i varje fall.

Såg nån som frågade om däckshine, den e bra men den e som de flesta andra, måste göras kontinuerligt. Annars tappar den lystern.. Köpte ett tireshine i USA, Black Magic heter det. Helt UNDERBART! Håller skitbra o man får en wetlook som heter duga. Synd att det inte finns i Sverige, men det finns väl en anledning till det...

Muttley
17 oktober 2007 ·

Morrgan skrev:
Använder enbart Meguiars produkter.. Helt underbart bra, tror faktiskt inte att det finns produkter som kommer i närheten, inte här i Sverige i varje fall.

Såg nån som frågade om däckshine, den e bra men den e som de flesta andra, måste göras kontinuerligt. Annars tappar den lystern.. Köpte ett tireshine i USA, Black Magic heter det. Helt UNDERBART! Håller skitbra o man får en wetlook som heter duga. Synd att det inte finns i Sverige, men det finns väl en anledning till det...

okej, för jag söker ett sådant som håller iallafall en vecka utan att försvinna. kommer ihåg att vi hade sådant där jag jobbade med rekond men de var ju ett antal år sedan. så jag skulle ju vilja ha ett bra till min bil nu smile

vullen Mr White
11 oktober 2008 · 1 072 Inlägg

Köpte deras polermedel för några veckor sen och ja är helnöjd med resultatet de är bara kolla på hur bilen ser ut oxå smile Visst de kostar lite men de är helt klart värt pengarna om man ser efter resultatet.

Kan hålla med om att de luktar gott oxåbig_smile

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
sik
11 oktober 2008 · 1 072 Inlägg

jockecruiser skrev:
Som alla andra märken har de produkter som är bra & mindre bra.

Polertrissorna till stora polermaskiner 150 mm:ers diameter är skitbra. är ett exempel på + sidan. En annan rolig detalj är att många av deras medel luktar gott smile hehe dessa jänkare..

Flera polermedel, t.ex Diamondcut skulle jag inte rekommendera. De funkar ok, men är svårjobbade.

Men som med allt annat, en smaksak smile

Prova dig fram om du har möjlighet.... och plocka gosakerna från lite olika tillverkare..

mvh/Jocke

Jämföan 3M som ex så är diamondcut  jäkligt bra, blir inte alls samma feta yta. 105án  är ny och är ännu
bättre, en förnyad diamondcut.

vwhelena
12 oktober 2008 · 7 Inlägg

Jag har provat det mesta inom wax och poler medel men jag tycker helt klart deras är bäst. lättarbetade och det blir jätte bra resultat. Tycker deras påläggnings svampar är helt suveräna också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang