5967
Sök

Däcken skrapar i fram, så less på detta. Volvo 850

Fartdåre
217 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Hej

Satte på nya fälgar och däck för ett tag sedan, 18" med 225/40. Skrapade i mycket bak först så jag slog på stort med kompletta nya bakdämpare av bättre märke. Det gjorde susen bak då orginalfjädrningen var trött. Men fram fortsatte det skrapa i lite så jag drog på med nya värre dämpare/fjädrning fram oxå. Men det hjälpte inte, skrapar i riktigt illa fram i skärmkanten och lite i plasten längre in. Så vad göra? Vad säger lagen om att ha olika sulor fram och bak? Fattar inte varför det skiljer så mycket fram och bak i höjd

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 april 2007
olika sulor får du ha,bara det inte är på samma axel

Fartdåre
217 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Okej, kanske är enda lösning då att byta däck fram, usch va onödigt det känns

Mångsysslare
303 Inlägg
19 april 2007
Försök på tag på nån som kan valsa dina kanter fram // matte

för sök först masera förhand ( klämma in skärmkanterna för hand ) funkade på min 855:an fråga nån som har starka nyper om du inte har de själv

299 Inlägg
19 april 2007
om man åker 215/35 så går d utan några som hellst bekymmer.......225 är för breda......jag åker 215/35/19 utan några som hellst bekymmer med skrap

Fartdåre
217 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Okej det ska jag prova, har starka nyper och även alla tänkbara verktyg, så ska nog gå bra. Annars känner jag en plåtslagare. Det som stör mig är att om man tittar på bilen från lite håll ser det som marginalen ska räcka, sett andra bilar med betydligt mindre spelrum. Men kan ju bero på att kanterna går in en ganska bra bit

280 Inlägg
19 april 2007
Jag kör 215/35/19 och har styrstopp... Tog i innan i hjulhuset, men nu gör det inte det med styrstoppen.. men svängradien blir LÅNG big_smile

Fartdåre
217 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Hehe okej tongue Hur fungerar styrstoppen då? Kan tro det smile

Sök