5958
Sök

hållbarhet på dämparna

1 231 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
ska sänka bilen och tänkte bara beställa fjädrarna till att börja med ...

frågan är bara , hur länge tror ni dämparna kommer hålla med den nya sänkningen ... 45/35mm ska jag köra ... G&M ... bilen har gått 11,5k mil ...

dom borde ju hålla ett tag till va ?

1 246 Inlägg
19 april 2007
Beror helt och hållet på konditionen de är i idag. Persnonligen skulle jag byta, då det är lika bra när man ändå är där och byter fjädrar.. Bättre tillfälle får du nog leta efter.

1 231 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
hmm ... okey ... fan asså aa .. blir ju 1500riksdaler till ... asch kanske får ta den smällen
sen får man ju hitta nån som ska fixa det oxå ....

nån annan som har nån synpunkt ?? big_smile

1 813 Inlägg
20 april 2007
behöver inte alls byta dämparna.. jag har bara bytt fjädrar på min å dämparna har hållt än.. har suttit på bilen i snart 1 år å det e inget som har gått sönder lr något så... det ända du får tänka på att om du bara köper fjädrar att bilen kan bli lite lägre än vad fjädern säger säger fjädern 40mm så kan det bli mindre tex 35mm efter som dina dämpare e kanske lite sletna och sjunker då ihop lite extra men annars behöver du inte alls byta dämparna!!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 453 Inlägg
20 april 2007
dj_padde skrev:
behöver inte alls byta dämparna.. jag har bara bytt fjädrar på min å dämparna har hållt än.. har suttit på bilen i snart 1 år å det e inget som har gått sönder lr något så... det ända du får tänka på att om du bara köper fjädrar att bilen kan bli lite lägre än vad fjädern säger säger fjädern 40mm så kan det bli mindre tex 35mm efter som dina dämpare e kanske lite sletna och sjunker då ihop lite extra men annars behöver du inte alls byta dämparna!!!

Du menar säkert tvärtom, eftersom de gamla dämparna är slitna så sänks bilen MER (40mm kontra 35mm) än om du byter till nya stötdämpare.

1 231 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
sveddan skrev:
dj_padde skrev:

Du menar säkert tvärtom, eftersom de gamla dämparna är slitna så sänks bilen MER (40mm kontra 35mm) än om du byter till nya stötdämpare.

aa jag tänkte oxå det ... borde det inte sänkas mer då tongue så typ 35 blir 40 ... tongue

men frågan är då ... ska jag köpa:
G&M = 35runt om ... eller 45/35
                       eller
H&R = 35runt om

är rädd att 35mm blir för lite ...

1 813 Inlägg
21 april 2007
oj förlåt tänkte helt fel där tongue jaja men ni förstog hur jag menade som tur var hehe...

jag brukar alltid ta ca 40mm och skulle det inte bli helt 100 så tar man fram vinkel slipen å tar ett halvt varv sen så brukar det bli helt bra;) hehe....  bara lacka till fjädern om du kapar av den så att det inte börjar rosta å så=) dom säger att man inte får kapa själv men bara fjädern ligger still och sitter fast när du hissar upp bilen.. när du har hissat upp får inte fjädern ligga löst så ibland kan man ta å kapa bort rätt mkt;) kör små bitar hela tiden så att det inte blir för mkt om du skulle få för dig å kapa wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 231 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
nae kapa o sånt skit ska jag inte hålla på med ... lamt tycker jag ...

men frågan va alltså ...
G&M ... eller H&R ... vilken sänkning isåfall ...

Sök