5905
Sök

Nya nycklar till dörrarna?

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
Undrar om någon vet vart man ska vända sig om man behöver nya nycklar till dörrarna, bilen kom utan dessa till sverige.

Lås cylindern från bakluckan har varit ivägskickad till klintberg & way, till en man vid namn Kaj, så påstod sig kunna lösa problemet, men där var det tyvärr mycket snack och väldigt liten verkstad, har inte hänt ngt på en månad fast man ringt och legat på.

Och när man ringde igår så sa han att , det inte gick med cylindern till bakluckan, fast han sagt att det funkade lika bra när ja skickade in det. (lite knepigare att komma åt cylindern i dörrarna).

Sen mitt i samtalet så sa han att det gick men då skulle han ha en 500 hundring extra, så nu får han skicka tillbaka cylinderna , så får ja lösa det på annat sätt, orkar inte med folk som velar fram och tillbaka, "SAGT E SAGT".

Så nu undrar jag om någon vet något vettigt,snabbt och smidigt ställe man kan vända sig till? 
Eller om det går beställa nycklar via chassinummer? vart osv

/Jocke

V8 - 4 Life

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
21 april 2007
har en liknande fundering! har bara en nyckel till min bil, skulle va bra med en till, men vart tillverkar man nycklar till bmw? dom e ju formade som alla nya nycklar, kan man göra det på en vanlig låsfirma?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
22 april 2007
Hmm... Vad gäller jänkaren skulle jag nog överväga att byta lås i stället, för att slippa krångla. Lås måste finnas som reservdel? Kolla i alla fall, är det inte alltför dyrt skulle jag satsa på det. Alternativt kollar du med skroten, Granaths i Jönköping har mycket jänkare till exempel.

BMW... Vad säger verkstaden? Det är inte startspärrar och sådant som gör att det inte är så lätt att kopiera nycklarna, utan att de måste beställas på nummer?
Annars är det väl bara att ta en vanlig låsfirma - och glöm inte prova nyckeln direkt så att den verkligen fungerar.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök