2743
Sök

740 Turbo, Inget bra drag i den längre :(

699 Inlägg
23 april 2007
#21
Haha, vad e d för klåpare som mekat med din bil egentligen tongue

Prova att spraya lite startgas på tryckrör, slangar å insug så ska du se att du märker var det läcker... Ökar motorn i varv så har du hittat felet smile

Bilgalen elektriker :)

177 Inlägg
23 april 2007
#22
JonasHalt skrev:
Haha, vad e d för klåpare som mekat med din bil egentligen tongue

Prova att spraya lite startgas på tryckrör, slangar å insug så ska du se att du märker var det läcker... Ökar motorn i varv så har du hittat felet smile
Låter inte som att han behöver göra det.
Spacklad IC?
Tejpad dump?

herregud...

Over and out!

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#23
jadu sen ska den bara ha gått 18.000 mil fast de tror jag inte ett skit på
Senast redigerat av TheFinnishFlash (23 april 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#24
18.000mil för en 86a ? NJEEEE den var nylackad med...eller snarare "garage lackad" hur som helst tog jag en magnet och satte den på trösklarna vid bakdörarrna då fastna inte magneten sad

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

177 Inlägg
23 april 2007
#25
TheFinnishFlash skrev:
jadu sen ska den bara ha gått 18.000 mil fast de tror jag inte ett skit på
Alltså missförstå mig inte nu.
Du har inte så stor koll på läget nu ?

Då kan jag föreslå att du antingen tar bilen till en verkstad som kan kolla upp detta, Eller om du har någon polare som kan göra detta åt dig.

Jag finns i närheten av linköping, Löser du inte det så kan jag ta en tur och kika på bilen om du finns i närheten.

Over and out!

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#26
granada75 skrev:
TheFinnishFlash skrev:
jadu sen ska den bara ha gått 18.000 mil fast de tror jag inte ett skit på
Alltså missförstå mig inte nu.
Du har inte så stor koll på läget nu ?

Då kan jag föreslå att du antingen tar bilen till en verkstad som kan kolla upp detta, Eller om du har någon polare som kan göra detta åt dig.

Jag finns i närheten av linköping, Löser du inte det så kan jag ta en tur och kika på bilen om du finns i närheten.
Jag bor ju i Gävle Bor du uppåt eller neråt i landet ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

177 Inlägg
23 april 2007
#27
TheFinnishFlash skrev:
Jag bor ju i Gävle Bor du uppåt eller neråt i landet ?
Gävle är en bra bit norr om mig.
Jag bor dryga milen utanför Mantorp.

En genomgång på en verkstad ska inte kosta för många pengar, Men jag tycker det är mycket viktigt att du får den genomgången.
Du är farligt nära totalhaveri som jag ser det!

Over and out!

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#28
Vill du veta en till sjuk sak ! när vi kom och skulle köpa den..så ställde han sig på en Gräsmatta med bilen ?? nu vet jag ju varför...dagen efter var det en liten pöl med olja under bilen...den läcker olja där växelådan går in i motorn..antagligen packboxen..eller hur ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

220 Inlägg
23 april 2007
#29
spacklat ic det har dom gjort för att den har spruckit pga att dom antagligen har haft för högt laddtryck dom tår inte så mycket. så tycker du ska köpa nytt, byt det som är kasst så kommer den gå riktigt igen, kör med 0.8 i laddtryck så ska allt hålla. och fixa chipp så går det nog lite bättre smile

ta ut hela motorn och byt alla packningar, hade jag gjort smile
Senast redigerat av 760turbo (23 april 2007)

177 Inlägg
23 april 2007
#30
Hmm, Du tittade inte under bilen när du köpte den?
tittade du under huven ?
Jag hade tyckt att det vore underligt om han ställer den på en gräsmatta när man ska och titta på bilen.

760turbo, Ny eller svetsad IC har jag redan tjatat om.
Om du läser historiken så kanske du förstår att packningsbytet du pratar om är en aning vatten över huvudet på TheFinnishFlash.

Nä jag måste stå fast på att du åker in på en verkstad.
säg gärna till om att du hittade oljepölen under den.
Du kan ju alltid börja med att få den undersökt utan åtgärder och be om ett prisförlsag.

Over and out!

177 Inlägg
23 april 2007
#31
760turbo skrev:
spacklat ic det har dom gjort för att den har spruckit pga att dom antagligen har haft för högt laddtryck dom tår inte så mycket. så tycker du ska köpa nytt, byt det som är kasst så kommer den gå riktigt igen, kör med 0.8 i laddtryck så ska allt hålla. och fixa chipp så går det nog lite bättre smile

ta ut hela motorn och byt alla packningar, hade jag gjort smile
Bilen har en dumpventil vilket förhindrar övertryck.
Om den nu fungerar som den ska vilket jag tvivlar på då den var spacklad och tejpad den också.

Over and out!

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#32
nae jag tittade inte under bilen de var så mörkt...men som tur är så är den RIKTIGT fräsh under inge rost alls, nått positivt iaf packningarna i motorn behövs inte bytas...den renoverades för 800mil sen sa han ! det finns inge olja på motorn..utan bara där växellådan går in tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
#33
när han ställde sig på gräsmattan tänkte jag först att han gorde det för att den skulle se snyggare ut..eller nått sånt tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

177 Inlägg
23 april 2007
#34
TheFinnishFlash skrev:
när han ställde sig på gräsmattan tänkte jag först att han gorde det för att den skulle se snyggare ut..eller nått sånt :P
det må hända, Fast suspekt alla gånger!
Även fast det ser fräsht ut undertill så kan rosten dölja sig där under.
därför har besiktningsmännen små "ishackor" som dom gillar att köra genom rost med.

Att det kommer ut olja vid växellådan låter absolut inte bra.
Det bör du titta närmare på ganska omgående.
Så långt som jag har hört om din "motor" nu så skulle jag inte lita på något av det han har sagt åt dig, så länge det inte finns kvitton på det.

Over and out!

plattsättare!
804 Inlägg
23 april 2007
#35
den kanske va hur rostig som helst då kan vissa folk vara duktiga på att klena bara över underedsmassa för att dölja det men det kommer på bes.. men smart å göra det i så fall innan man säljer den men inget jag någonsin skulle göra

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Nordic_performance
23 april 2007
#36
om du vill se om den läcker nånstans så kan du ta startgas och spruta på alla tryckrör .. och ha motorn igång...  och om motorns varvtal ökar på något spec. ställe så har du hittat läckan ... men om det inte skulle va de skulle ja nog inte tippa på astt den läcker för då skulle svartrök uppstå .. jag skulle gissa på en skuren turbo hmm   tyvärr..

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
23 april 2007
#37
köp en annan bil!

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

177 Inlägg
23 april 2007
#38
Nordic_performance skrev:
om du vill se om den läcker nånstans så kan du ta startgas och spruta på alla tryckrör .. och ha motorn igång...  och om motorns varvtal ökar på något spec. ställe så har du hittat läckan ... men om det inte skulle va de skulle ja nog inte tippa på astt den läcker för då skulle svartrök uppstå .. jag skulle gissa på en skuren turbo hmm   tyvärr..
Om du hade läst inläggen så hade du inte skrivit sådär.

Killens IC är spacklad, Dumpen sitter monterad med spackel och silvertejp.
Tycker du fortfarande att det är nödväldigt att leta läckor?
Hela bilen är en läcka ffs!

ChixZ skrev:
köp en annan bil!
Hmm, Ja det kan vara en lösning.
Om man sitter med en fet plånbok.
Senast redigerat av granada75 (23 april 2007)

Over and out!

220 Inlägg
23 april 2007
#39
jag skulle riva ut allt. det var det första jag gjorde på min. och den gick genast mycket friskare efteråt. smile efter allt du har skrivit så är det nog värt det. smile

177 Inlägg
23 april 2007
#40
760turbo skrev:
jag skulle riva ut allt. det var det första jag gjorde på min. och den gick genast mycket friskare efteråt. smile efter allt du har skrivit så är det nog värt det. smile
Låter verkligen ogenomtänkt, Bilen har ev. nya packningar, Varför ska han då lyfta ur motorn?
Nej det låter inte alls nödvändigt över huvudtaget.

Han behöver få den undersökt till att börja med.

Over and out!


Sök