Stilla stående Burnout?

Sagge_AM
23 augusti 2005 ·

Ja vill veta hur man Burnar stilla stående me en bak hjuls driven bil
för ja e inte riktigt säker hur man gör, ere me hand broms elle me vanlig
broms och hur ska ja göra sen efter ja vet det??

ogio www.rallyshop.se
23 augusti 2005 · 551 Inlägg

BIlen du har klarar ej att burna!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Sharky
23 augusti 2005 · 10 287 Inlägg

Näää, men han kanske vill veta ändå. Jag är helt övertygad om att Sagge vet att hans S60 är en framkrafsare.

/Göran

ogio skrev:
BIlen du har klarar ej att burna!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Karlzzon The One Evolution
23 augusti 2005 · 1 627 Inlägg

men en bakhjulsdriven står du bara på bromsen efter som bromsarna tar mer fram än bak så spinner den

Fäll ner pungen och landa
Carlos_a17 Nissan 200sx S14
23 augusti 2005 · 69 Inlägg

ogio skrev:
BIlen du har klarar ej att burna!

a men deklart han vet att hans bil e framhjuls driven..han frågade hur man gjorde inte att han ska göra med s60 lol

-»^Nissan»-200sx-S14-»^
Martin83 Kadett Freak
23 augusti 2005 · 129 Inlägg

som sagt..ner med kopplingen,gasa rätt rejält,släpp kopplingen snabbt å på med full broms med vänster foten å håll fullt så ska du se att det släpper smile

Kadett GSi 16v
-Ncs-
23 augusti 2005 · 321 Inlägg

Martin83 skrev:
som sagt..ner med kopplingen,gasa rätt rejält,släpp kopplingen snabbt å på med full broms med vänster foten å håll fullt så ska du se att det släpper smile

Låter ju väldigt enkelt, men om man inte vill stressa 1a växeln tills publiken e nöjd, hur göra då för å få i 2an så d flyter, snabb som fan å växla ? smile

Tough ain´t...ENOUGH!
Martin83 Kadett Freak
23 augusti 2005 · 129 Inlägg

-Ncs- skrev:

Martin83 skrev:
som sagt..ner med kopplingen,gasa rätt rejält,släpp kopplingen snabbt å på med full broms med vänster foten å håll fullt så ska du se att det släpper smile

Låter ju väldigt enkelt, men om man inte vill stressa 1a växeln tills publiken e nöjd, hur göra då för å få i 2an så d flyter, snabb som fan å växla ? smile

ja det e inte så svårt om man nu har en bil som överhuvudtaget orkar börna big_smile japp man får va snabb som fan på att växla..knepigt tongue

Kadett GSi 16v
novaland
23 augusti 2005 · 99 Inlägg

Det kanske är lite "osportsligt" men en fet jänkare med automatlåda så ere rysligt roligt, dessutom inge svårt att "lägga i nästa växel". Råkade ut för det en varm skön sommardag då jag hadde lite bråttom ut ur en rondell och pressaade på. Bilen bara sprätte loss och ställde sig på tvären, men tur nog så klarade jag styra upp den. men så släppte man inte på gasen för man va ju ändå påväg rakt igen, så hoppa tvåan i och den fortsatte spinna och fick kasst igen. Då tyckte jag att det va dags att sluta smile Det var förståss inte stillastående som topic handlade om, men självklart ere lättare med automat om man har bra motor.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?
Sagge_AM
23 augusti 2005 ·

Men de e väl klart att jag vet att S60 är framhjuls troru ja e dum elle?

men iaf hur ska jag kunna burna me S60:in, om d nu ens går ??
varför skulle det inte gå för? kanske om ja använde handbromsen?

Martin83 Kadett Freak
23 augusti 2005 · 129 Inlägg

Sagge_AM skrev:
Men de e väl klart att jag vet att S60 är framhjuls troru ja e dum elle?

men iaf hur ska jag kunna burna me S60:in, om d nu ens går ??
varför skulle det inte gå för? kanske om ja använde handbromsen?

klart det går att börna med din bil men då får du använda handbromsen..men den kanske inte orkar hålla bilen på plats..

Kadett GSi 16v
BoraV6
23 augusti 2005 · 677 Inlägg

Jag använder samma fot på broms och gas. Då kan man släppa kopplingen försiktigt och slipper sabba bakaxeln!

Sätt högerfoten lite snett med en del på gasen och en del lite lätt på bromsen. Bromsa upp till lite varv och släpp kopplingen lite lagom snabbt.


Och kom ihåg att inte trycka hårdare på bromsen än att den precis står still, för annars bromsar du bak också!

Xoff Volvo tönt... =)
23 augusti 2005 · 2 344 Inlägg

Martin83 skrev:
som sagt..ner med kopplingen,gasa rätt rejält,släpp kopplingen snabbt å på med full broms med vänster foten å håll fullt så ska du se att det släpper smile

full broms? det bränner mer belägg/skivor än vad det bränner däck!! man ska bara bromsa så bilen precis står still...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
chrizz Administratör
23 augusti 2005 · 11 780 Inlägg

Ämnet hör knappast till Teknik iaf, flyttar till Allmänt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Humlan
23 augusti 2005 · 238 Inlägg

Det du behöver om du skall burna är en linelock. Går att koppla in på alla bilar, sliter inte på skivor eller belägg bara på däcken och bilen står helt still utan att du håller ner bromsen. En magnetventil som stänger avförseln av bromsolja från oken. Ner med kopplingen, i med växeln (gärna tvåan om den orkar), håll in knappen till linelocken, släpp upp kopplingen och gasa! Så länge du håller knappen intryckt är bromsarna låsta. Bör dock begränsas till 30 sekunder....

A B E C E D E
Martin83 Kadett Freak
23 augusti 2005 · 129 Inlägg

Xoff skrev:

Martin83 skrev:
som sagt..ner med kopplingen,gasa rätt rejält,släpp kopplingen snabbt å på med full broms med vänster foten å håll fullt så ska du se att det släpper smile

full broms? det bränner mer belägg/skivor än vad det bränner däck!! man ska bara bromsa så bilen precis står still...

det va det jag menade..va lite otydlig..smile

Kadett GSi 16v
Germax
23 augusti 2005 · 12 086 Inlägg

Om du ska burna med framhjulsdriven bilk är det handbromsen som gäller.. har du smala däck borde det duga med en vanlig handbroms, räcker inte det prova i lätt sluttande backe och sväng lite fram o tillbax medans du gasar så åker inte bilen fram lika mkt som om du hålelr stumt fram!smile

med en RWD med manuell gäller dte att va snabb.. övning ger färdighet! Koppla upp den så du får spinn sen på bromsen! med automat blir allt mkt enklare bara båda fötterna på pedalerna

jonte_a4
19 september 2005 · 59 Inlägg

Och hur gör man med en QUATTRO då? hehe.. skoja bara.. omöjligt att spinna med min.. om inte på IS förstås

Audi A4 V6 2,8 30v Quattro (2000)
http://www.garaget.org/?car=5515
Germax
19 september 2005 · 12 086 Inlägg

jonte_a4 skrev:
Och hur gör man med en QUATTRO då? hehe.. skoja bara.. omöjligt att spinna med min.. om inte på IS förstås

Har en polare med en quattro!smile som jag nämt tidigare i det här forumet, han får omöjligt spinn, går bara inte. Därimot spann vi upp stadens fotbollsplan (grus) i helgen hahaha då gick det det även för han

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang