Kolfiber, någon som kan ?

enC0re
1 maj 2007 · 1 Inlägg

Hej jag söker någon som kan göra ett kolfibers jobb bor i Gävle, tänkte göra hela instrumentpanelen i kolfiber MVH Dennis

dj_padde
1 maj 2007 · 1 813 Inlägg

finns på micro sånt du kan klistra över din orginal så ser det ut som kolfiber.. tror ingen klarar av att göra kolfiber grejer hemma i garaget utan du får nog höra av dig till dom större firmorna som säljer grejer så kanske dom kan till verka en till dig.. annars finns det på micro klistermärke typ på rulle som du bara kan skära till och klistra på!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
MikaelS
1 maj 2007 · 157 Inlägg

I Streetxtream nr5 2007. Finns det är guide hur man klär saker och ting i kolfiber.

Miklen
1 maj 2007 ·

ska ju va som att klä i glasfiber fast 10 ggr värre..iaf om man ska få d där fräcka djupet i ytan.. men d e väl klart d går..men d e väl rätt dyrt oxå..

Josip
1 maj 2007 · 67 Inlägg

att klä om din instrumentpanel kommer kosta dig cirkus 10 tusen kronor om inte mer, och göra det själv går inte ens och tänka på så...och kolfiber kostar typ 500:- kvadrat meter så de är la inte det billigaste....
men om du vill ha det ändå så ska du vända dig till dessa killar, dom är grymma på sånt.....

http://www.custommania.se/

sir_daniel www.kudoz.se
1 maj 2007 · 3 802 Inlägg

har man aldrig klätt någon själv innan så är det ett antal kronor i läropengar.
kan man klä både i glasfiber och vinyl o läder så går det med lite try n error, men som alltid är det läropengar i allt.

börja med mindre bitar att klä/drapera.
kostar några kronor beroende på tjockleken och vilken typ av kolfiber du ska ha.
http://www.tanso.se/ är bra att ha o göra med, visst så är minsta mängden man kan beställa 10 löpmeter väv, men då har man så man klarar sig ett tag.
(fick precis hem 10 kvadrat 600g matta samt epoxy)

jonken78
1 maj 2007 · 8 Inlägg

det finns en kille i hofors som gjorde sin instumentbräda i kolfiber. det var till hans urqattro och han har bara ett litet garage.. dom som har sett den kan inte tro att det är han som har gjort den. jag vet ej vad han heter. men kolla runt med andra..

Holme
2 maj 2007 · 1 417 Inlägg

En hel instrumentpanel vet jag inte. Men små täckplattor vet jag folk som kan fixa.
Och ska du göra en egen panel, så bygg den i glasfiber först, och lägg sista lagren med kolfiber. Väger lika mycket i princip.

beemern .......
2 maj 2007 · 2 655 Inlägg

vet ju att de finns att köpa kolfober instrumentbräder. har sett att de finns till t.ex bmw e30, 13,000kr skulle en sån gå på. så googla så hittar du säkert...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang