1751
Sök

Broken-Arrow's M3 Breddade E30: Såld!!

735 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Är fasen ingen höjdare att vara sjuk har inte haft någon ork i kroppen alls så inget alls har hänt i garaget,siktar på att komma igång igen nästa vecka smile slipa och spackla det sista som ska göras

Born With Nothing..Die With Everything

735 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Att bara sitta och inget göra blev bara för tråkigt tongue blev att pyssla med bilen i alla fall  så nu är det inte mycket kvar att göra med spackling och skönt är ju det hela bilen ska slipas också,och efter det blir det att börja laga nya hjulhus så bilder kommer

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 september 2008
Åh att vara sjuk är inge kul hmm

Men det bir förjävla bra big_smile
Kommer bli grymt fin sen efter allt slit! smile

Mycket snygg lack på ramen med wink
Mvh Kim

735 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Åh att vara sjuk är inge kul hmm

Men det bir förjävla bra big_smile
Kommer bli grymt fin sen efter allt slit! smile

Mycket snygg lack på ramen med wink
Mvh Kim

Nej fasen har varit hemma 2 veckor från jobbet en bussig förkylning och feber och inget har hänt på bilen förrän nu,ja nu börjar man ju se lite resultat ändå fixa hjulhusen och få den grundad då jäklar sen är det ju nästan bara att börja plocka ihop igen big_smile
ja den blev rätt fräck ramen tongue

735 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Då var det garage dags igen hämtade plåt idag och började med hjulhusen som jag egentligen skulle ha köpt färdiga men man kan ju inte alltid ha råd med det man vill köpa,så nu fick jag sitta och pussla ihop istället ska slipa ner och svetsa det bättre,men sen så är det ju inne i hjulhuset så det ska man ju inte titta på ändå förstås,skulle ju lira lite bättre om inte svetsen skulle jäklas är nog något man får satsa på i framtiden o köpa en vettig lättare och roligare o jobba då också smile

http://img142.imageshack.us/img142/6865/9908012zs4.jpg

S13 owner
149 Inlägg
9 september 2008
blir kalas big_smile ska snart börja med svetsen i dessa regioner jag me :S hoppas på att de blir bra..
men ditt ser ju schysst ut big_smile
B.O

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2008
blir skit bra det där smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

735 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
bmwolle skrev:
blir kalas big_smile ska snart börja med svetsen i dessa regioner jag me :S hoppas på att de blir bra..
men ditt ser ju schysst ut big_smile
B.O

Joodå det där fixar du så det blir fin fint smile putsa så plåten är ren och fin sen går det bra och svetsa,tack tack jag är inte riktigt nöjd men det får duga håller nog ihop hehe smile

735 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
blir skit bra det där smile

Tackar busgrabb hehe lika bra och täcka igen det så det inte påminner så mycket om en flinta bil haha

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2008
hahaha ja sant det tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Joas_86
10 september 2008
Hejaa heja big_smile

Blir bra de dära björn.

Nu har man börjat med s70 igen. hehe.

735 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
Hejaa heja big_smile

Blir bra de dära björn.

Nu har man börjat med s70 igen. hehe.

Tack tack smile såg det jo blir nog riktigt fint det ska du se big_smile

735 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Blev att vara i garaget ikväll fixade hjulhuset på vänstra sidan färdigt grundat och tätat med karosseri lim,fimpade även bränsletanken vilket gick rätt smidigt ändå fast alla bultar såg ut som dom kom från stenåldern tongue även mellanaxeln(kardan) och växellådan plockades bort,man blir lite dyster när man tittar på hur den ser ut i garaget är inte så länge sen man körde med den och nu är den bara ett tomt skal hmm och man undrar om det kommer att bli bil av den igen,,nåja bara jag får den grundad så ska man väl se ljusare på saken... nu är det "bara" att börja med högra sidan

735 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Jeeeha varit mera lugnt den här helgen men ikväll blev det att köra igång med högra sidan och halva hjulhuset är fixat,måste ta mig en liten funderare hur jag ska fixa resten på bästa sätt dom är inte lika inuti dom jäklarna men ska nog lösa sig tongue

735 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
Efter att ha varit sjukskriven förra veckan också hmm så har jag äntligen kommit igång igen gjorde nästan höger hjulhus klart ikväll men imorrn borde det bli färdigt smile om jag inte får förhinder förstås och på väg hem från jobbet så hämtade jag bakdelen till bilen också så nu har man att göra en stund iaf big_smile

http://img90.imageshack.us/img90/2856/22908001ex4.jpg

Joas_86
23 september 2008
Är BMW din rostig eller ?

Kommer bli mkt trevligt detta !!

Avstängd
399 Inlägg
23 september 2008
har kolat igenom hela projektet och tyckr det ser lysande ut, men jag har en fråga, hur ackar man så där som  lackaren lackade cyckeln???? kan det har vart med pensel eller hur, kan inte du ta reda på det är du snäll, är sj lackerare och den tekniken ahr jag hört talas om men ingen berättar hur sad

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

735 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
KoSoVaR skrev:
har kolat igenom hela projektet och tyckr det ser lysande ut, men jag har en fråga, hur ackar man så där som  lackaren lackade cyckeln???? kan det har vart med pensel eller hur, kan inte du ta reda på det är du snäll, är sj lackerare och den tekniken ahr jag hört talas om men ingen berättar hur sad

Tjenis får tacka så mycket smile klart du får fråga ger gärna svar så det är ingen fara smile nej det är inte med pensel till att börja med, men ramen slipades först ner inför grundning putsades av och så drogs grundfärgen på som sen vattenslipades sen använde vi gladpack sån plast som är riktigt mjuk som man kan rulla ihop till en boll utan problem tongue  men iaf så drog man väl ut en 60cm bit från rullen som man sen tryckte ihop lite rund i formen men att plasten fortfarande är luftig sprutade färg på plasten och sen helt enkelt så duttade man på ramen så får man det marmor liknande mönstret färgen var vattenbaserad också förresten och sen klarlack på som vanligt

735 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Yeeey då var hjulhusen färdiga förbannat skönt man har suttit med skallen inne i hjulhuset och svetsat inte rum för att ha svetshjälm så man har ju ett par stycken fina brännmärken både på päronet och vissa andra delar på kroppen + att man har fixat sig en bussigt skön svetsbränna i trynet haha nåja lite skit får man ta blir paus från bmwn imorrn sen ska rumpe stumpen få smaka på vinkelslip och borrmaskinen så att den nya bakdelen får ta plats smile

735 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
Är BMW din rostig eller ?

Kommer bli mkt trevligt detta !!

Rostig!!! har jag köpt nya framskärmar och bakskärmar fixat upp dörrarna så verkar det ju aningen slappt att lämna den buckliga bakdelen som jag också kapat sönder när jag hade dubbla slutrör i mitten som jag ändå inte ska ha där längre,och sen bara dölja det med en stötfångare då är det väl lika bra att byta ut den delen också för kostnaden var minimal och arbetet också om man jämför med resten så det behöver inte alls vara rost som gör att man byter ut en del av bilen....
Senast redigerat av Broken-Arrow (24 september 2008)

Sök