1577
Sök

Broken-Arrow's M3 Breddade E30: Såld!!

Avstängd
399 Inlägg
24 september 2008
Broken-Arrow skrev:
KoSoVaR skrev:
har kolat igenom hela projektet och tyckr det ser lysande ut, men jag har en fråga, hur ackar man så där som  lackaren lackade cyckeln???? kan det har vart med pensel eller hur, kan inte du ta reda på det är du snäll, är sj lackerare och den tekniken ahr jag hört talas om men ingen berättar hur sad

Tjenis får tacka så mycket smile klart du får fråga ger gärna svar så det är ingen fara smile nej det är inte med pensel till att börja med, men ramen slipades först ner inför grundning putsades av och så drogs grundfärgen på som sen vattenslipades sen använde vi gladpack sån plast som är riktigt mjuk som man kan rulla ihop till en boll utan problem tongue  men iaf så drog man väl ut en 60cm bit från rullen som man sen tryckte ihop lite rund i formen men att plasten fortfarande är luftig sprutade färg på plasten och sen helt enkelt så duttade man på ramen så får man det marmor liknande mönstret färgen var vattenbaserad också förresten och sen klarlack på som vanligt

r väldigt tacksam för att du berätta för mej asså, TACK!!big_smilebig_smilebig_smileD:Dbig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile,
okej vatennbaserat är skitkul att lacka med, man ska se upp för rinnigarna,men har en undran,  hmm...   funkar det med sån där matfolie(plast) oxo ?? eller om inte vart kan man köpa den plasten vad brukar man kalla den för ??

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

735 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
KoSoVaR skrev:
Broken-Arrow skrev:
KoSoVaR skrev:
har kolat igenom hela projektet och tyckr det ser lysande ut, men jag har en fråga, hur ackar man så där som  lackaren lackade cyckeln???? kan det har vart med pensel eller hur, kan inte du ta reda på det är du snäll, är sj lackerare och den tekniken ahr jag hört talas om men ingen berättar hur sad

Tjenis får tacka så mycket smile klart du får fråga ger gärna svar så det är ingen fara smile nej det är inte med pensel till att börja med, men ramen slipades först ner inför grundning putsades av och så drogs grundfärgen på som sen vattenslipades sen använde vi gladpack sån plast som är riktigt mjuk som man kan rulla ihop till en boll utan problem tongue  men iaf så drog man väl ut en 60cm bit från rullen som man sen tryckte ihop lite rund i formen men att plasten fortfarande är luftig sprutade färg på plasten och sen helt enkelt så duttade man på ramen så får man det marmor liknande mönstret färgen var vattenbaserad också förresten och sen klarlack på som vanligt

r väldigt tacksam för att du berätta för mej asså, TACK!!big_smilebig_smilebig_smileD:Dbig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile,
okej vatennbaserat är skitkul att lacka med, man ska se upp för rinnigarna,men har en undran,  hmm...   funkar det med sån där matfolie(plast) oxo ?? eller om inte vart kan man köpa den plasten vad brukar man kalla den för ??

Ja jo det var nog matfolie plast jag menade flickvännen brukar alltid sätta sånt över någon skål om man har fått käk över lol för när cykeln skulle målas så for vi till närmaste butik och köpte en sån rulle hehe smile

Born With Nothing..Die With Everything

735 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Då har man varit i garaget mesta dels av den här dagen har plockat bort bakre delen av bilen och börjat passa in den nya känns rätt skönt efter det så är karossen så gott som färdig så det närmar sig för lackering

735 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Och så här ser det ut just nu ska passas in lite bättre och sen börja punkta fast,skruvade dit baklyktorna endast för att se att det sitter som det ska

http://img20.imageshack.us/img20/1076/28908001oq2.jpg

Joas_86
28 september 2008
Blir ju riktigt kanon faktis.

Blir de samma av baklysen senare eller blir de några andra ?

Nu är de inte mkt kvar av jobbet ?

78 Inlägg
28 september 2008
Vad kostar hela den bakplåten??

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 september 2008
bli ju skit bra det där smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

735 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
Blir ju riktigt kanon faktis.

Blir de samma av baklysen senare eller blir de några andra ?

Nu är de inte mkt kvar av jobbet ?

Tack tack smile jodå baklysena ska bytas till tonade har jag tänkt,kaross mässigt så är det inte så mycket jobb kvar egentligen,när den är lackad så kan man börja montera ihop men mycket arbete återstår allt styrs av ekonomin och jag tänker inte gå till banken och låna pengar för att få ihop den heller utan tar lite varje månad istället det tar tid givetvis men men

735 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
krillian skrev:
Vad kostar hela den bakplåten??

Den kostade 760kr sen skiljer säkert priset från ställe till ställe

735 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:

Tack tack smile ska ha en ny huv och trunklucka till bara stötfångarna och sidokjolarna var tok dyra så det får jag vänta med ett tag tongue

Bmw forever
191 Inlägg
28 september 2008
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

Tack tack smile ska ha en ny huv och trunklucka till bara stötfångarna och sidokjolarna var tok dyra så det får jag vänta med ett tag tongue

ja har en extra huv(plåt,mycket bra skick) om du behöver big_smile

''burn rubber not you soule''

735 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
_tommy skrev:
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

ja har en extra huv(plåt,mycket bra skick) om du behöver big_smile

Är det så smile jag får tacka för erbjudandet men en ny kostar inte så stora slantar så jag satsar på en ny smile

735 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Nu kan man säga att det bara är lite lite till tongue  punktat fast hela bakre delen nu imorrn borde det bli färdigt smile

Master of the obvious
636 Inlägg
28 september 2008
Älskar breddade E30ier big_smile

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

735 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Marqus skrev:

smile ja det är något extra kan man säga tongue

Master of the obvious
636 Inlägg
28 september 2008
Broken-Arrow skrev:
Marqus skrev:

big_smile jo det är de..

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

196 Inlägg
28 september 2008
Broken-Arrow skrev:
När man inte orkat göra så mycket på bilen pga att man varit sjuk så lyckades jag iaf föra min ram till cykeln på lackering smile

http://img222.imageshack.us/img222/6066/29808010or3.jpg

Var jäkligt svårt att ta en bra bild när färgen är rätt mörk man ser bäst hur den ser ut i solljus men man ser ju lite i alla fall,jag måste tacka Stefan alias feffess här på garaget jag är jättenöjd över hur den blev lackerad är även han som ska få måla min bil big_smile

http://img374.imageshack.us/img374/118/29808008bs5.jpg

Om jag inte misstar mig så är det en Specialized ram va? Hardrock?

735 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Marqus skrev:
Broken-Arrow skrev:
Marqus skrev:

big_smile jo det är de..

Vill få den lackerad nu bara det kommer att göra en hel del smile

735 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
kenyaboss skrev:
Broken-Arrow skrev:
När man inte orkat göra så mycket på bilen pga att man varit sjuk så lyckades jag iaf föra min ram till cykeln på lackering smile

http://img222.imageshack.us/img222/6066/29808010or3.jpg

Var jäkligt svårt att ta en bra bild när färgen är rätt mörk man ser bäst hur den ser ut i solljus men man ser ju lite i alla fall,jag måste tacka Stefan alias feffess här på garaget jag är jättenöjd över hur den blev lackerad är även han som ska få måla min bil big_smile

http://img374.imageshack.us/img374/118/29808008bs5.jpg

Om jag inte misstar mig så är det en Specialized ram va? Hardrock?

Jadu vet inte så mycket om sånt där men jag lånade en bild för att visa hur den såg ut från början

http://img101.imageshack.us/img101/5460/xvextremme7rp4.jpg

735 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Äntligen kan man lägga svetsen åt sidan för stunden blev färdig med bakdelen ikväll nu återstår det slipning städa ur bilen och plocka ur stolarna sen kan jag inte göra så mycket på bilen för stunden

http://img72.imageshack.us/img72/8647/29908002qs9.jpg

Sök