Broken-Arrow's M3 Breddade E30: Såld!!

Broken-Arrow
16 juli 2007 · 735 Inlägg

konny skrev:
har inte ens sett att du har en projekttråd här förän nu hmm blir fint björnen! i med en likadan motor som min sen till nästa sommar så blir de fint som tusan smile så får vi köra mot varandra på strippen sen big_smile

Hehe har ju inte tänkt på att berätta det heller,tack tack smile skulle nog fasen vara det jo hehe men då får man nog börja spara ihop ordentligt med pengs wink

Born With Nothing..Die With Everything
Broken-Arrow
18 juli 2007 · 735 Inlägg

Det går sakta framåt men lite händer det ju iallafall smile,uppmålade oket på plats med nya glidtappar,bromsslang och röret upp till bromscylindern vilket nu inte syns men är på plats äntligen,Och ja bromsskivorna ska bytas ut när det finns lite extra slantar den eller dom ser inte så bra ut roll
http://img363.imageshack.us/img363/5246/blandat1707010fh5.jpg

Senast redigerat av Broken-Arrow (8 mars 2008)

Born With Nothing..Die With Everything
Lindberg88
18 juli 2007 · 1 418 Inlägg

Varför m50 när du kan ha s50? wink

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Broken-Arrow
18 juli 2007 · 735 Inlägg

Lindberg88 skrev:
Varför m50 när du kan ha s50? wink

Ja det skulle jag inte ha något emot smile men det har lite med besiktnings grejs att göra därav blir det m50, ja man kan ju förstås skifta maskiner men det känns lite motigt att börja byta en gång i året hehe,du kan tex kika på konnys e30 här på garaget m50 turbo bänkad till 754hk tackar man inte heller nej till om man skulle få smile

Born With Nothing..Die With Everything
konny
25 juli 2007 · 2 Inlägg

Broken-Arrow skrev:

Lindberg88 skrev:
Varför m50 när du kan ha s50? wink

Ja det skulle jag inte ha något emot smile men det har lite med besiktnings grejs att göra därav blir det m50, ja man kan ju förstås skifta maskiner men det känns lite motigt att börja byta en gång i året hehe,du kan tex kika på konnys e30 här på garaget m50 turbo bänkad till 754hk tackar man inte heller nej till om man skulle få smile

hehe, var och besiktade min idag.. och de gick fint! så M50 turbo ska man ha tongue precis på gränsen vad man får besikta med! egentligen lite för mycket effekt om man har laddluftkylare säger dom här på åland men de gick med 0,2bars ladd smile S50 går de inte med dessvärre!

Volkswagen Bubbla "KIVerkstad busbil" (1966)
Mitsubishi EVO 8 GSR "780hk busbil" (2004)
Toyota Supra MKIV TT "1450hk. 9 sek Supra" (1993)
Broken-Arrow
25 juli 2007 · 735 Inlägg

konny skrev:

Broken-Arrow skrev:

Lindberg88 skrev:
Varför m50 när du kan ha s50? wink

Ja det skulle jag inte ha något emot smile men det har lite med besiktnings grejs att göra därav blir det m50, ja man kan ju förstås skifta maskiner men det känns lite motigt att börja byta en gång i året hehe,du kan tex kika på konnys e30 här på garaget m50 turbo bänkad till 754hk tackar man inte heller nej till om man skulle få smile

hehe, var och besiktade min idag.. och de gick fint! så M50 turbo ska man ha tongue precis på gränsen vad man får besikta med! egentligen lite för mycket effekt om man har laddluftkylare säger dom här på åland men de gick med 0,2bars ladd smile S50 går de inte med dessvärre!

Jättefint smile och en m50 med 754hk det är grejer det hehe,så eftersom det är ok att besikta med m50 och turbo då satsar man ju på det,kan tro att du Konny körde från besiktningen med ett stort flin wink snart vill farbro björn få en testrepa på jomala rakan big_smile

Senast redigerat av Broken-Arrow (25 juli 2007)

Born With Nothing..Die With Everything
Broken-Arrow
27 juli 2007 · 735 Inlägg

Riktigt glad nu smile beställde ny framruta i tisdags då fick jag veta att dom just hade gjort en beställning och att jag typ skulle få vänta en vecka innan nästa order av rutor skickades (eller att den skulle vara hemma),men igår ringde dom att den redan var kommit så vad var väl inte bättre än det + att jag precis plockat i den och allt gick helt ok smile

Senast redigerat av Broken-Arrow (27 juli 2007)

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
27 juli 2007 · 4 190 Inlägg

Broken-Arrow skrev:
Riktigt glad nu smile beställde ny framruta i tisdags då fick jag veta att dom just hade gjort en beställning och att jag typ skulle få vänta en vecka innan nästa order av rutor skickades (eller att den skulle vara hemma),men igår ringde dom att den redan var kommit så vad var väl inte bättre än det + att jag precis plockat i den och allt gick helt ok smile

Här händer det grejer fortfarande smile

Jasså ny ruta o grejer..
Ser bra ut du.. du får läggga ut lite bilder oxå tongue hehe

Lycka till i fortsättningen, kommer defentivift kolla i tråden efter varje ny uppdate som jag brukar göra tongue

mvh kimpa

Broken-Arrow
27 juli 2007 · 735 Inlägg

kimpan_90 skrev:

Broken-Arrow skrev:
Riktigt glad nu smile beställde ny framruta i tisdags då fick jag veta att dom just hade gjort en beställning och att jag typ skulle få vänta en vecka innan nästa order av rutor skickades (eller att den skulle vara hemma),men igår ringde dom att den redan var kommit så vad var väl inte bättre än det + att jag precis plockat i den och allt gick helt ok smile

Här händer det grejer fortfarande smile

Jasså ny ruta o grejer..
Ser bra ut du.. du får läggga ut lite bilder oxå tongue hehe

Lycka till i fortsättningen, kommer defentivift kolla i tråden efter varje ny uppdate som jag brukar göra tongue

mvh kimpa

Japp blev ny den gamla var sprucken och slut plockade ur när jag lackade bilen,pics kommer lovar smile kommer mer hela tiden snart ska maskinen ur,kollar din tråd hela tiden big_smile

Born With Nothing..Die With Everything
Broken-Arrow
12 augusti 2007 · 735 Inlägg

Ja här har det inte hänt mycket min tråd har säkert tråkat ut dom flesta roll inget speciellt har hänt men i brist på delar kan man inget göra hmm väntar fortfarande på mina framvagns bussningar, händer inget i denna vecka så får man börja leta andra alternativ bilen skulle egentligen varit klar så det känns aningen bittert

Born With Nothing..Die With Everything
Broken-Arrow
25 augusti 2007 · 735 Inlägg

Inte mycket har hänt i garaget men rutan är monterad gick rätt så smidigt smile
http://img393.imageshack.us/img393/2348/aug07001fs0.jpg

Senast redigerat av Broken-Arrow (8 mars 2008)

Born With Nothing..Die With Everything
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 september 2007 · 5 753 Inlägg

det ser bra ut, lär nog bli bra skjuts i den dära med stressfläkt tongue sugen på det i min jag med, men har ju fan ingen erfarenhet av sånna byggen hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Broken-Arrow
5 september 2007 · 735 Inlägg

_Glenne_ skrev:
det ser bra ut, lär nog bli bra skjuts i den dära med stressfläkt tongue sugen på det i min jag med, men har ju fan ingen erfarenhet av sånna byggen hmm

Tackar smile inte jag heller men man frågar lite kompisar och kikar på forum osv så man testar sig fram bara hehe men det blir nog ingen turbo till vintern ska samla på mig lite grejer som behövs så får man se hur det blir,men det är bra att man kan ha den motorn som är i till mall osv

Born With Nothing..Die With Everything
Broken-Arrow
21 september 2007 · 735 Inlägg

Nu äntligen har man bilen på alla 4,lite hög i fronten när den varit upp pallad men det lär nog sätta sig,listerna till sidorna är beställda och imorrn börjar motorbytet smile
http://img394.imageshack.us/img394/8163/e3007003kr7.jpg

Senast redigerat av Broken-Arrow (8 mars 2008)

Born With Nothing..Die With Everything
Broken-Arrow
22 september 2007 · 735 Inlägg

Idag har allt gått med en jäkla fart smile ,gamla motorn urplockad och för 2 timmar sen lyfte man i 325 maskinen så med lite tur ska väl kärran rulla inom några dagar big_smile

Born With Nothing..Die With Everything
Kirre
22 september 2007 · 2 122 Inlägg

ska du köra med orginal bränsle och tändning eller ska du byta till annat mapbart system?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Broken-Arrow
22 september 2007 · 735 Inlägg

Kirre skrev:
ska du köra med orginal bränsle och tändning eller ska du byta till annat mapbart system?

Blir nog bara o köra allt helt orginal i vinter, måste samla ihop till allt som behövs när turbon ska plockas på motorn kan behöva få sig en översyn pga det också smile

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
22 september 2007 · 4 190 Inlägg

Jävlar, här har det hänt saker smile kul att allt gåt bra nu och inge strul me motorbytet smile

Mer uppdate nu! smile hehe
mvh kimpa

Broken-Arrow
22 september 2007 · 735 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Jävlar, här har det hänt saker smile kul att allt gåt bra nu och inge strul me motorbytet smile

Mer uppdate nu! smile hehe
mvh kimpa

Tack tack smile jag är helnöjd dum som man varit så har man gått och väntat i 2 månader på powerflex bussningarna till framvagnen och inget har hänt,i fredags köpte jag orginal istället och nu rullar det ju på igen skitroligt big_smile

Born With Nothing..Die With Everything
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
22 september 2007 · 4 190 Inlägg

Broken-Arrow skrev:

kimpan_90 skrev:
Jävlar, här har det hänt saker smile kul att allt gåt bra nu och inge strul me motorbytet smile

Mer uppdate nu! smile hehe
mvh kimpa

Tack tack smile jag är helnöjd dum som man varit så har man gått och väntat i 2 månader på powerflex bussningarna till framvagnen och inget har hänt,i fredags köpte jag orginal istället och nu rullar det ju på igen skitroligt big_smile

Hehe, men den kommer bli riktigt fin när den är helt ihoppolockad smile
Hoppas man får se den live senare nästa sommar då smile
lycka till i  fortsättningen!
mvh kimpa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang