jes skrev:
Slash skrev:
Volvo 745 med automatlåda och den svagaste motorn

Automatlådan stjäl rätt rejält med effekt på dessa maskiner, men jag upplevde något liknande med en betydligt nyare 855:a med automatlåda, att Volvo slängt med en sportknapp gjorde det inte bättre

måste varit en 850 se -96:a 2.5 144hk hade en sådan fast manuell.lånade ut den till morsan och när jag fick till baka den sa hon att jag borde sälja den för det gick inte att köra om bilar på motorvägen hehe...så sagt och gjort nu är det en jobbar kompis som öser runt i skiten

Körde en 95:a, faktiskt samma SE-modell med 144 kusar och det var som din mamma sa, knepigt att köra om på motorvägen, kickdownen på automatlådan verkade bara öka varvet men inte farten

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!