Trafikolycka Norrköping

s40se
13 maj 2007 · 52 Inlägg

Japp som sagt jag ligger 50-55 km/h på Hagebygatan och har grönt ljus samtidigt som de som ska svänga vänster in mot söderleden har grönt ...

Kan tilläga att jag kör den vita pärlemo volvon

Jag ser att en silverbil chansar och gasar iväg på rivstart då försöker den andra bilen göra samma sak  jag hinner knappt reagera innan jag får airbagen rakt i ansiktet...

Tar mig ut från bilen samtidigt så kör de folk som galningar förbi olycksplatesn  jag går fram till den äldre gubben och frågar hur han mår han hade  ont i brötkorgen och minuterna efter  så kunde inte jag röra på mig pga nacksmärter och skulderblad men som tur är så verkar det inte vara så allvarligt men så som det såg ut  på bilen så åker den till skroten

Använd Bilbälten
http://www.wighsnews.se/newsbilder/07maj329.jpg
http://www.wighsnews.se/newsbilder/07maj330.jpg

Volvo S40 (1998)
Fimpha
13 maj 2007 · 557 Inlägg

Fan vad surt. sad Tur att det inte blev några allvarliga personskador iaf. Hoppas försäkringsbolaget fixar din bil men som den ser ut så är det tveksamt. sad

//Jerry
XanderCage
13 maj 2007 · 193 Inlägg

tråkigt att se bilderna!
Säger som ovanstående att det är tur att det inte blev allvarligare personskador.
Plåt finns det mer av som man brukar säga.
Men förstår hur det måste kännas att få sin bil förstörd.
Hoppas de lagar den åt dig, synd annars på en så fin bil!

Mvh Kimme

s40se
13 maj 2007 · 52 Inlägg

bilen är inte det viktigaste utan att en förare kan bara svänga ut sådär samtidigt som han har väjningsplikt kan göra mycket skada tur att jag inte hade min son med mig, då kunde det ha slutat värre ....

Kan säga att bälte hjälper oavsett vilken fart du krockar i

Volvo S40 (1998)
XanderCage
13 maj 2007 · 193 Inlägg

nej det behövs inte mycket för att det ska bli allvarliga skador.

Grabber Dagdrömmare
13 maj 2007 · 2 836 Inlägg

Tråkigt... Det gäller att se upp o tänka för andra oxå.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
13 maj 2007 · 2 258 Inlägg

Uschdå! Har du fått läkarundersökning efteråt? Blir det problem med nacken längre fram är det bra att ha intyg på att du varit med om en olycka, och haft nackbesvär. Försäkringsbolagen och försäkringskassan kan vara rejält besvärliga ändå när det gäller sådana skador.

Bältet är livsviktigt, och det var nog bra att du körde en så pass säker bil som du gjorde. Har jobbat som pressfotograf i många år och sett mer än nog av olyckor, och väljer gärna bil efter de erfarenheter jag har från jobbet...

Sköt om dig och hoppas det inte blir mer känningar från nacken! // Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
s40se
13 maj 2007 · 52 Inlägg

mmm nacken och ryggen känns skitmycket idag jag ska nog snacka med vårdcentralen  imorn så får vi se vad som händer jag hade inget brutet men har ändå känningar i rygg och nacke

Volvo S40 (1998)
Kristian_L
13 maj 2007 · 1 893 Inlägg

Jag var med om exakt likadan situation för en massa år sedan, med min första bil.
Jag skulle rakt över ljus reglerad korsningen, från andra hållet kommer två bilar som skall svänga vänster och därmed korsa min väg. Man förväntar sig att de skall rulla fram och stanna så jag som har företräde kan köra först. Men första bilen gör en rivstart och kör först. Efter kommer en tjej jag förväntar mig att hon skall stanna då jag har företräde och hod deffinitivt inte håller nog gas för att hinna före. Men hon bara kör. PANG!
Jag var utan bil i två månader. sad En månad stod bilen på Saab ANA i mölndal, när vi var överens hämtade jag den med hyrkärra, sedan tog det ca en månad till innan jag fick den lagad. (Grill, huv, kylare och lite annat små pyssel.) För motparten var det lättare, det var en hyrbil, så det var bara skriva på papper så var hon som var vållande klar med betald självrisk.
I mitt fall slutade det ändå lyckligt, då jag kunde lösa de två månaderna med kolektiv trafik.
Jag fick ut 1500:- mer från bolaget, än jag gett för bilen, köpte delar på skroten för 1100:- så var den på rull igen. Och nu var bilen inte bara gratis, jag hade 400:- över. smile

Hoppas du inte får några men, och att bolaget inte strular.

Lycka till. smile

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
s40se
13 maj 2007 · 52 Inlägg

Jag skiter i hur det går med bilen bara jag klarar mig  utan några skador bil går alltid att ersätta... men  undra hur de ser på detta när folk bara kör ut trots att de har väjningsplikt för mötande trafik jag tror att den saken är helt klart vad ska han säga jag såg inte honom

Senast redigerat av s40se (13 maj 2007)

Volvo S40 (1998)
C70
14 maj 2007 · 424 Inlägg

sad

Hoppas att alla inblandade klarar sig utan framtida men!

Om han inte åker dit så stämm honom! Jag ångar nått så otroligt att jag inte gjorde det när jag blev påkörd (80-årig gubbe sket i STOP-plikt)!! Desvärre fick jag skador som aldrig läker...men om man ska tro läkarna ska jag vara väldigt glad att jag lever! sad Det är jag givetvis!

Germax
14 maj 2007 · 12 086 Inlägg

Synd på en så fin bil!

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
14 maj 2007 · 271 Inlägg

snyft.... den va fin förut.... hoppas du o gubben inte drar på er massa otäcka grejer...men som sagt...bilar går o skrota eller laga...människor e lite svårare

Senast redigerat av PeterNorrk (14 maj 2007)

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
14 maj 2007 · 605 Inlägg

Usch då!! Det e ju bara att hoppas för din del att du klarar dig väl, se till att bli ORDENTLIGT undersökt, röntgen å allt. Ta sedan direkt kontakt med en sjukgymnast, det kostar några kroner med det e det värt. Sköt ditt träningsprogram du får å be en bön varje dag om att slippa framtida bekymmer med nacke å rygg.....

Bilen e ju inget roligt att se, men det e kanske absolut bäst ifall den skrotas så du iaf slipper framtida bekymmer med ramsnedhet osv....en ordentligt krockad bil blir lixom aldrig sig själv igen....tyvär....sad

Lycka till med allt det innebär! smile

Kom bara att tänka på en sak.....vilken hastighet e det i den korsningen?....
E det 50 så håll dig till 50....nämn inte ens 55....det kan bli jobbigt då...bara ett litet tips!

Senast redigerat av HardcoreHunny (14 maj 2007)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Burken Utanlem
14 maj 2007 · 895 Inlägg

usch.. krockar är äckligt.. hoppas jag aldrig mer behöver vara med om en...
skönt att du mår bra!

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
s40se
15 maj 2007 · 52 Inlägg

jag har pratat med fb och motparten erkänner att han gjort fel då kommer ett vittne från ingenstan och hävdar att jag kört för fort jag kommer  att annonsera i norrköpings tidningar efter vittnen  till olyckan eftersom det fanns säkert 50 tal bilar där

Senast redigerat av s40se (15 maj 2007)

Volvo S40 (1998)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
15 maj 2007 · 798 Inlägg

Jag kanske har fel men har iaf fått för mej att det spelar ingen roll om du har kört för fort han som du krockade med som gjorde fel ska väl egentligen inte chansa om han inte är 100:a på att hinna förbi, alltså är det endå han som gjort fel. + att du kan ju be det där vittnet att bevisa hur snabbt du körde, borde vara ganska svårt om han inte stod med laser!

Tjuren
15 maj 2007 · 142 Inlägg

sörjer med dig.. men nu är du inte ensam om att ha bilen förstörd.. va ett jävla pucko som smällde mig i arslet igår och jag tog ut bilen för mindre än 2 veckor sen.. sad ska lägga upp bild sen.

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
pippaaN
15 maj 2007 · 987 Inlägg

Surt. Min bil blev skrotad förra helgen, kraschade ute i skogen när jag väjde för ett djur, rakt in i en sten, voltade 4-6 varv, bilen fattade eld och blev övertänd FORT. Och man var obältad.. hmm

i like it load
fruud
15 maj 2007 ·

aww crap, synd!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang