3714
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

17 Inlägg
2 februari 2013
Fick en kommentar om Golfen.

"Hur kan den toppa 180 med 75 hk? xD"

Svaret blev:
"Ja men hur går det till? wink
Har du testat att trycka på gasen, YOLO!! big_smile"

17 Inlägg
2 februari 2013
Bullet--- skrev:
Mekare93 skrev:

Svaret blev:

Det är för att folk hakar upp sig på hästarna och inget annat, att en bil väger lite och har hög utväxling förstår dem inte. big_smile

Sant wink
Man kan inte haka upp sig bara på effekt tongue

1 422 Inlägg
2 februari 2013
Bullet--- skrev:
Mekare93 skrev:

Svaret blev:

Det är för att folk hakar upp sig på hästarna och inget annat, att en bil väger lite och har hög utväxling förstår dem inte. big_smile

Att golfen toppade strax under 170 när den var ny har inget med saken att göra då? tongue Men håller med dig, folk stirrar sig blind på hästar allt för ofta. Golf 2 med 75hk är ju rätt pigga trots allt men inget under rent aerodynamiskt så några 180 har jag svårt att se den klara men om nu så är fallet så grattis och gött plågat! smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
2 februari 2013
Bullet--- skrev:
cheffer skrev:
Bullet--- skrev:

Att golfen toppade strax under 170 när den var ny har inget med saken att göra då? tongue Men håller med dig, folk stirrar sig blind på hästar allt för ofta. Golf 2 med 75hk är ju rätt pigga trots allt men inget under rent aerodynamiskt så några 180 har jag svårt att se den klara men om nu så är fallet så grattis och gött plågat! smile

Själv toppade jag 190 på mätaren(Gps 182) med min 75hk 1,3 motor som satt i min bil vid inköp, så det är inte omöjligt, tar lite tid bara wink

Just det finstilta där, "tar lite tid bara" lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

3 929 Inlägg
3 februari 2013
Bullet--- skrev:
Thunderbird88 skrev:
Bullet--- skrev:

Själv toppade jag 190 på mätaren(Gps 182) med min 75hk 1,3 motor som satt i min bil vid inköp, så det är inte omöjligt, tar lite tid bara wink

Just det finstilta där, "tar lite tid bara" lol

big_smile Den fick kämpa den lille rackaren.

Haha big_smile Sitter med hästpiskan och skriker "KOM IGEN DÅÅÅ!" big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 801 Inlägg
3 februari 2013
Bullet--- skrev:
Thunderbird88 skrev:
Bullet--- skrev:

big_smile Den fick kämpa den lille rackaren.

Precis så kändes det, ungefär som att man gungar bilen för att det ska gå lite snabbare tongue

Kissnödig, hemlängtan, nedförsbacke och medvind? tongue

809 Inlägg
3 februari 2013
BlauMes skrev:
Bullet--- skrev:
Thunderbird88 skrev:

Precis så kändes det, ungefär som att man gungar bilen för att det ska gå lite snabbare tongue

Kissnödig, hemlängtan, nedförsbacke och medvind? tongue

har märkt att är man extremt skit nödig så funkar detta bättre!

17 Inlägg
3 februari 2013
Bullet--- skrev:
cheffer skrev:
Bullet--- skrev:

Gött att ni plågar som mig då wink
Det var en lång sträcka som krävdes innan man kom till 180 tongue

59 Inlägg
5 februari 2013
En kompis(som är 16 år) som är lite pajas sa att han har 3 Toyota supra, en BMW och en Mercedes hemma xD

OT: Han har för övrigt sagt att han har odlat hasch på en fotbollsplan, har 2 Alienware(datorer) som han inte orkat installera och att hans pappa är maffia-boss xD Skojar inte om dessa grejer....
Senast redigerat av Volvo740glturbo (5 februari 2013)

Whiskey lullaby!

59 Inlägg
5 februari 2013
Bullet--- skrev:
Volvo740glturbo skrev:
En kompis(som är 16 år) som är lite pajas sa att han har 3 Toyta supra, en BMW och en Mercedes hemma xD

OT: Han har för övrigt sagt att han har odlat hasch på en fotbollsplan, har 2 Alienware(datorer) som han inte orkat installera och att hans pappa är maffia-boss xD Skojar inte om dessa grejer....

Mytomaner finns det gått, nästan så dem tror sina egna historier. lol

Hahahahahahahahahahaha aa lol

Whiskey lullaby!

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
5 februari 2013
inte precis bilrelaterat. men häromdan då jag kom tillbaka på kontoret efter jag varit ute och sandat med traktorn så kom en kollega i 60års åldern och gav mig världen avhyvling om att jag måste varva ner och låta turbon kallna innan jag stängde av den. det hade iofs varit helt korrekt om det suttit en på den.... efter jag förklarat detta så var han ovanligt tyst resten av den veckan.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

Kasta inte bäver i trähus
265 Inlägg
5 februari 2013
Scorn89 skrev:
inte precis bilrelaterat. men häromdan då jag kom tillbaka på kontoret efter jag varit ute och sandat med traktorn så kom en kollega i 60års åldern och gav mig världen avhyvling om att jag måste varva ner och låta turbon kallna innan jag stängde av den. det hade iofs varit helt korrekt om det suttit en på den.... efter jag förklarat detta så var han ovanligt tyst resten av den veckan.

HAHAHAHAHAAHAH, fyfan så kul! big_smile

Vad vore en bil utan turbo?

67 Inlägg
5 februari 2013
Almen11 skrev:
Scorn89 skrev:

HAHAHAHAHAAHAH, fyfan så kul! big_smile

Bästa känslan någonsin när du så att det inte fanns någon turbo cool

3 929 Inlägg
5 februari 2013
Scorn89 skrev:

Du inser inte att du förstörde hans "Moment of glory" där? big_smile

469 Inlägg
6 februari 2013
Thunderbird88 skrev:
Scorn89 skrev:

Du inser inte att du förstörde hans "Moment of glory" där? big_smile

haha ungefär som när jag gick anläggning i skolan och skulle flytta lite grus på gården med hjullastaren, straxt innan jag kör in i högen så gasar jag fullt för att ens kunna få något i skopan (L50B). Då kommer en transportlärare och skäller ut mig efter noter om att jag förstör convertern och bränner kopplingen när jag kör med så hög växel =S då frågar jag honom om han någonsin har hört talas om kickdown? maskinen växlar ner till 1:ans växel och då får man gasa lite mer för att ha uppe farten haha vad han blev röd i ansiktet och sen när jag berättade för mina lärare så skrattade dom så dom grät för han var tydligen en sån som alltid var störst bäst och vackrast big_smile

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

614 Inlägg
6 februari 2013
Kanske inte riktigt är en likadan historia detta som vissa andras men är ändå ganske kul att berätta om en gång då jag skulle köpa en 945a i Vänersborg.

Jag och en polare åkte dit för att kolla på bilen. Träffade gubben som ägde en (riktig "hemmafixare") och snackade lite om bilen osv. Allt verkade bra och efter en stund så bad jag gubben starta upp bilen och ställa den på tomgång för jag ville se hur den lät i motorn.

Gubben starta upp bilen och jag öppnade huven. Efter en lite stund så frågade min polare när gubben bytt olja sist? Gubben svarade typ att han inte riktigt visste detta men att han var säker på att det fanns olja i motorn.
Samtidigt som motorn står och går på tomgång så tar drar gubben ut oljestickan för att då visa mig att det finns olja på den.

Jag säger till han att motorn måste vara avstängd och sen måste man vänta en lite stund för att ens kunna se oljenivån i motorn.  Detta påstod då han var helt osant och att man lika väl kunde se oljenivån i motorn när motorn står och går. Njaaaaaaaaaaaaa big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

469 Inlägg
6 februari 2013
rybbe skrev:
Kanske inte riktigt är en likadan historia detta som vissa andras men är ändå ganske kul att berätta om en gång då jag skulle köpa en 945a i Vänersborg.

Jag och en polare åkte dit för att kolla på bilen. Träffade gubben som ägde en (riktig "hemmafixare") och snackade lite om bilen osv. Allt verkade bra och efter en stund så bad jag gubben starta upp bilen och ställa den på tomgång för jag ville se hur den lät i motorn.

Gubben starta upp bilen och jag öppnade huven. Efter en lite stund så frågade min polare när gubben bytt olja sist? Gubben svarade typ att han inte riktigt visste detta men att han var säker på att det fanns olja i motorn.
Samtidigt som motorn står och går på tomgång så tar drar gubben ut oljestickan för att då visa mig att det finns olja på den.

Jag säger till han att motorn måste vara avstängd och sen måste man vänta en lite stund för att ens kunna se oljenivån i motorn.  Detta påstod då han var helt osant och att man lika väl kunde se oljenivån i motorn när motorn står och går. Njaaaaaaaaaaaaa big_smile

vilken gubbe haha står först och säger att det ska finnas olja i motorn och sen när du föreslår att han ska stänga av den så att man faktiskt kan se den RÄTTA mängden olja så rättar han dig med sin okunskap haha big_smile (Dock om det finns olja till maxsträcket brukar det finnas lite på stickan när motorn är igång big_smile)

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

349 Inlägg
6 februari 2013
Var hos en säljare och kollade lite bilar. Och han presenterade stolt en Audi A4 Quattro som otroligt nog hade fyrhjulsdrift! Kunde inte låta bli så frågade honom om dom hade någon A4 Quattro utan fyrhjulsdrift, och det hade dom också konstigt nog.(Visade sig ju att den A4 inte var en Quattro)  Hela grejen är liter rolig och sorglig.

Tycker det är roligt att man jobbar som bilförsäljare och de hade endast Volvo, Audi, Bmw, Mercedes och VW så vet man inte ens vad Quattro står för haha smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 februari 2013
cewee skrev:
Var hos en säljare och kollade lite bilar. Och han presenterade stolt en Audi A4 Quattro som otroligt nog hade fyrhjulsdrift! Kunde inte låta bli så frågade honom om dom hade någon A4 Quattro utan fyrhjulsdrift, och det hade dom också konstigt nog.(Visade sig ju att den A4 inte var en Quattro)  Hela grejen är liter rolig och sorglig.

Tycker det är roligt att man jobbar som bilförsäljare och de hade endast Volvo, Audi, Bmw, Mercedes och VW så vet man inte ens vad Quattro står för haha smile

Eller så kanske han trodde att din kunskap inte låg på topp och ville inte vara oförskämd och rätta dig, utan höll istället masken och visade dig en A4 utan fyrhjulsdrift?  Bara en tanke smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 215 Inlägg
6 februari 2013
en kompis hade köpt en 945 turbo.

han: fyfan vad skönt att ha sin drömbil!
jag: ofta 945 är din drömbil??
han: jo för när jag va liten så sa jag till pappa att jag vill ha en "böttsänkt 945 när jag blir stor! sån som alla åker runt i!"

han är född 1993 och jag tror inte det var så många som körde "böttsänkta 945or" när han va liten smile

Sök