3497
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Självlärd
3 083 Inlägg
6 februari 2013
Pavva skrev:
en kompis hade köpt en 945 turbo.

han: fyfan vad skönt att ha sin drömbil!
jag: ofta 945 är din drömbil??
han: jo för när jag va liten så sa jag till pappa att jag vill ha en "böttsänkt 945 när jag blir stor! sån som alla åker runt i!"

han är född 1993 och jag tror inte det var så många som körde "böttsänkta 945or" när han va liten smile

Det beror ju på hur liten han var. Var han 15-16 så fanns det nog en del. Dock kanske inte lika vanligt som bottensänkta 740 tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 215 Inlägg
7 februari 2013
Volvo142_73a skrev:
Pavva skrev:
en kompis hade köpt en 945 turbo.

han: fyfan vad skönt att ha sin drömbil!
jag: ofta 945 är din drömbil??
han: jo för när jag va liten så sa jag till pappa att jag vill ha en "böttsänkt 945 när jag blir stor! sån som alla åker runt i!"

han är född 1993 och jag tror inte det var så många som körde "böttsänkta 945or" när han va liten smile

Det beror ju på hur liten han var. Var han 15-16 så fanns det nog en del. Dock kanske inte lika vanligt som bottensänkta 740 tongue

Han sa sitt citat med tillgjord "bebisröst" så jag tror inte han menade att han va 15 tongue jag har känt han hela livet och han lekte mest med bayblade och pockemon till han va 12. så han visste nog inte vad en volvo är förän han var minst 16 haha tongue kan tillägga att han är mytoman smile

Han har också sagt att han hade en fiddy hos sin pappa som det small till i avgasröret när han körde på en grusväg och den började gå i 150km/h smile

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
7 februari 2013
Pavva skrev:
Han har också sagt att han hade en fiddy hos sin pappa som det small till i avgasröret när han körde på en grusväg och den började gå i 150km/h smile

Haha såna uttalanden är helt underbara, en kille i stan hade problem med sin Rieju och han sa att han hade haft isär motorn och bytt alla packningar och allt, men den ville inte varva över 6000. En dag så frågade en kompis hur det gick med den, och han lär ha svarat "Jag var ute och körde, och plötsligt spottade den ut en kolvring genom röret, också börja den gå bra igen" lol

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 februari 2013
-Westerlund- skrev:
Pavva skrev:

Haha såna uttalanden är helt underbara, en kille i stan hade problem med sin Rieju och han sa att han hade haft isär motorn och bytt alla packningar och allt, men den ville inte varva över 6000. En dag så frågade en kompis hur det gick med den, och han lär ha svarat "Jag var ute och körde, och plötsligt spottade den ut en kolvring genom röret, också börja den gå bra igen" lol

hahaha big_smile
Min polare som under moppe åldern skulle visa mig hur man enkelt får moppen att gå fortare och börjar skruva på tomgångs skruven big_smile
Han får höra det fortfarande. Han är dock inte dum i huvudet, bara mekaniskt ointresserad tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

151 Inlägg
7 februari 2013
en kompis till mig kom hem till mig en dag och frågade om han kunde få låna 5 liter bensin, han hade tydligen varit och tankat sen hade luftfiltret rammlat av och mopeden hade dragit 5 liter från macken och hem till mig ( ca 1 kilometer ) + att han hade fått upp mopeden i 100.. de va en helt orginal slutkörd puch maxi som knappt ville göra 25 i nedförsbacke...

614 Inlägg
7 februari 2013
exoop skrev:
rybbe skrev:
Kanske inte riktigt är en likadan historia detta som vissa andras men är ändå ganske kul att berätta om en gång då jag skulle köpa en 945a i Vänersborg.

Jag och en polare åkte dit för att kolla på bilen. Träffade gubben som ägde en (riktig "hemmafixare") och snackade lite om bilen osv. Allt verkade bra och efter en stund så bad jag gubben starta upp bilen och ställa den på tomgång för jag ville se hur den lät i motorn.

Gubben starta upp bilen och jag öppnade huven. Efter en lite stund så frågade min polare när gubben bytt olja sist? Gubben svarade typ att han inte riktigt visste detta men att han var säker på att det fanns olja i motorn.
Samtidigt som motorn står och går på tomgång så tar drar gubben ut oljestickan för att då visa mig att det finns olja på den.

Jag säger till han att motorn måste vara avstängd och sen måste man vänta en lite stund för att ens kunna se oljenivån i motorn.  Detta påstod då han var helt osant och att man lika väl kunde se oljenivån i motorn när motorn står och går. Njaaaaaaaaaaaaa big_smile

vilken gubbe haha står först och säger att det ska finnas olja i motorn och sen när du föreslår att han ska stänga av den så att man faktiskt kan se den RÄTTA mängden olja så rättar han dig med sin okunskap haha big_smile (Dock om det finns olja till maxsträcket brukar det finnas lite på stickan när motorn är igång big_smile)

Ellehur big_smile...  Aja alla kan inte vara experter på bilar. (är inte jag heller men åtminstånde så vet jag hur man kollar en olja)  big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
7 februari 2013
En kompis som har en cross, typ 350 4-taktare? En fyrtaktare iallafall. Och den hade en kompsänkare vid gashandtaget, för att det ska gå lättare o kicka igång den.
När vi stod och tittade på hans nyförvärv säger han stolt:o titta här, den har en liten extra gas! Och pekar på kompsänkaren.
Jag försökte förklara vad den var till för, men han stod på sig om att det var en extra gas så att den gick lite fortare.
Och han berättade att han hade provat att hålla in handtaget när han körde förut, och då varvade den faktiskt lite till!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

2 419 Inlägg
7 februari 2013
marwin_of_sweden skrev:
En kompis som har en cross, typ 350 4-taktare? En fyrtaktare iallafall. Och den hade en kompsänkare vid gashandtaget, för att det ska gå lättare o kicka igång den.
När vi stod och tittade på hans nyförvärv säger han stolt:o titta här, den har en liten extra gas! Och pekar på kompsänkaren.
Jag försökte förklara vad den var till för, men han stod på sig om att det var en extra gas så att den gick lite fortare.
Och han berättade att han hade provat att hålla in handtaget när han körde förut, och då varvade den faktiskt lite till!

Beror ju lite på vad det är för hoj de! hot start eller decomp finns ju!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
7 februari 2013
strandberg31 skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Beror ju lite på vad det är för hoj de! hot start eller decomp finns ju!

Jo men i vilket fall som helst så är det ingen liten extra gas.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

715 Inlägg
9 februari 2013
cheffer skrev:
mulleina skrev:
kunde höra kompressionen i motorn

Men det gör man ju. Man hör och märker rätt lätt om en motor har komp eller är komplös. Så var väl inte så dumt :p

Och därav kunde han konstatera att toppen var kass. Han svetsade toppen och bytte toppapackning...

792 Inlägg
9 februari 2013
Grannen sagt om min bil: Du borde chiptrimma din, ger typ 40hk extra. Visst har den turbo? V6a va?

Sen veckan efter: Jag ska också köpa en Bmw. 525, det är en v8 i den. 200hk

324 Inlägg
9 februari 2013
J3n5 skrev:
Grannen sagt om min bil: Du borde chiptrimma din, ger typ 40hk extra. Visst har den turbo? V6a va?

Sen veckan efter: Jag ska också köpa en Bmw. 525, det är en v8 i den. 200hk

Killen med kollen. cool

227 Inlägg
15 februari 2013
En klasskamrat som påstår att hans Ford mondeo Diesel 130hk drar min c70 t5a på 240 kusar...

3 929 Inlägg
15 februari 2013
Mattias_ee skrev:
En klasskamrat som påstår att hans Ford mondeo Diesel 130hk drar min c70 t5a på 240 kusar...

Rejsa och hör hans lama ursäkter då! wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

227 Inlägg
15 februari 2013
Thunderbird88 skrev:
Mattias_ee skrev:

Tänkte de på måndag big_smile

3 929 Inlägg
15 februari 2013
Mattias_ee skrev:
Thunderbird88 skrev:
Mattias_ee skrev:

Tänkte de på måndag big_smile

Dom lär ju iallafall passa i denna tråd lol

6 691 Inlägg
28 mars 2013
Mellanårs däck.

(Så kallade, slitna dubbfria däck)

De/Dem

236 Inlägg
28 mars 2013
Nu är det dags att slå rekord. Saxat från transportstyrelsen http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … /Korvanor/
"Bränsleförbrukningen påverkas av den hastighet du håller. Ju fortare du kör, desto mer bränsle går det åt."

För det går verkligen åt mer bränsle i 70 km/h på femmans växel än vid varvstoppet på första växeln...
(givet att du inte kan köra snabbare än 70 på 1:an smile )
Senast redigerat av CustomSS1 (28 mars 2013)

Power is measured in dB

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
28 mars 2013
Stämmer inte med min grand cherokee.
Ligger jag i 90-100km/h så drar den 1.5-6 ligger jag i 120km/h så är den nere på 1.3

Vet inte varför den gör så.

236 Inlägg
28 mars 2013
Det har nog med automatlådan att göra.
Den lägger kanske in högsta växeln i 120 = varvtalet sjunker en aning och bränsleförbrukningen minskar.

Power is measured in dB

Sök