Hm...En bekant hade nyligen fått sitt körkort 18 år gammal så han var ute o "drog rundor" på stan...Rätt så många rundor blev det tydligen för han körde 200 mil på 2 dar, enligt egen utsago. Skall tilläggas att det var i en mellanstor skånsk stad. Åkte med honom en gång o noterade att han hade monterat en varvräknare i sin Opel Kadett 1.2 -78. Varvräknaren hade en sådan där flyttbar rödmarkering, den stod på dryga 7000 varv. Frågade honom varför han satt den så högt? Jo för det var då som bilen gick som bäst, varefter han plågade upp den stackars lilla motorn i 7000 varv på låg växel, med nöd o näppe... En annan gång gick bilen sönder för honom den bara dog. Utbildad bilmekaniker som han är skulle det inte vara nåt problem att fixa den. 2 v senare har han rivit halva bilen, plockat bort förgasare o allt...Några dagar senare funkar bilen igen. Orsaken till driftstoppet: Soppatorsk...Men det bätsa var ändå att han hade en komradio i bilen, o han pratade med "truckers" ofta, men aldrig när vi fick åka med konstigt nog. Iaf en gång när vi åkte med fick vi nog, när han var inne o handlade dricka/godis i en affär skruvade killen i framsätet snabbt isär "mikrofon delen" o klippte ena kabeln, sen fort ihop igen innan han kom...Nån vecka senare frågade vi om han hade snackat med några "truckers", o det hade han så klart*haha*. O sen har vi klassikern...På stranden diskuterandes storleken. O så kommer vi till Mr, varvid han säger "Den är 26". Då säger en kille som kallas för "Svullo", 26cm ta fram den annars tror ja dig inte. Då kollar han lite lätt på Svullo o säger lugnt: "Cm? Vem har sagt nåt om cm??? Tum skall det vara!"*hahahah*.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure