Hastighetsmätaren slutade plötsligt fungera.

trolling
17 maj 2007 · 1 Inlägg

På min Volvo 940 -93. Åkte till Bilia som skulle fixa en ny vajer..........
En sån fick jag också, fast när jag hämtade den visade det sig vara en vajer för en helt annan funktion på bilen. Killen där hade ingen susning om hur mätaren fungerar och var felet kan ligga. Någon här på forumet som kan ge mig en hint. Är det kanske någon kabel som kan vara "boven"?

Groggmugg Beredare
17 maj 2007 · 561 Inlägg

trolling skrev:
På min Volvo 940 -93. Åkte till Bilia som skulle fixa en ny vajer..........
En sån fick jag också, fast när jag hämtade den visade det sig vara en vajer för en helt annan funktion på bilen. Killen där hade ingen susning om hur mätaren fungerar och var felet kan ligga. Någon här på forumet som kan ge mig en hint. Är det kanske någon kabel som kan vara "boven"?

Jag hade en V70R där min hastighetsmätare lade av.... Det var batteriet som var kasst.. Konstigt men sant... tongue

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
tecman
17 maj 2007 · 1 741 Inlägg

Groggmugg skrev:
Jag hade en V70R där min hastighetsmätare lade av.... Det var batteriet som var kasst.. Konstigt men sant... tongue

på v70 är det väl elektrisk mätare är det väl inte på 940? men om det är en elektrisk så kan det ju vara samma fel.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
jonas 740
17 maj 2007 · 429 Inlägg

tecman skrev:

Groggmugg skrev:
Jag hade en V70R där min hastighetsmätare lade av.... Det var batteriet som var kasst.. Konstigt men sant... tongue

på v70 är det väl elektrisk mätare är det väl inte på 940? men om det är en elektrisk så kan det ju vara samma fel.

På 940 är det också elekronisk mätare.
Kan vara givaren på bakaxlen som strular eller själva mätarhuset.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
Haltech
17 maj 2007 · 1 Inlägg

det brukar vara givaren i bakaxeln som ger sig på 740:n, brova byta den.

Volvo 240 (1984)
Volvo 242 (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang