6931
Sök

En fråga om extraktorgrenrör

183 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
Ökar extraktorgrenrör bensinförbrukningen? Och gör den mycket skillnad, även på sugmotorer?

En del säger att det är som dag och natt, andra att det knappt är märkbart.

Jag tänker mig till en Honda CRX VTEC -91
Senast redigerat av darkdog8 (22 maj 2007)

Kettunen
22 maj 2007
Beror på mycket vilken bil den är till?
Te.x en 740 märker man rätt bra skilldnad faktiskt!

183 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
Sorry, glömde skriva. Har lagt till det i första inlägget nu med, alltså en Honda CRX VTEC -91

183 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
Ingen som vet???

1 059 Inlägg
23 maj 2007
ett rätt utformat extractorgrenrör ger en hel del på en sugmotor o då ger det ju mer hk o mer hk drar ju mer soppa:)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 741 Inlägg
23 maj 2007
den drar ju mindre då du inte använder dom extra hästarna du får efterssom den andas lättare men drar ju mer då du gasar. och på en sugis märker du det ju nog rätt ordentligt

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

82 Inlägg
23 maj 2007
om det är ett extrakotrrör som är utformat till just den bilen, och att du följer efter med ett system som tillåter motorn andas lättare som nämns ovan så är det både bensinsnålare och roligare,  men att bara kasta på ett nytt grenröär utan ett riktigt system är att kasta pengarna i sjön skulle jag säga! och med riktigt system så menar jag inte nått flashigt japps blås som blinkar och tutar. utan ett rätt byggt sport system på säg 2,5"? då kommer du märka skillnaden och få riktigt skön sång ur maskin!

GL77
11 april 2009
Jag har en Citroen C2 1.6 VTR, och jag ska köpa ett extraktor grenrör & ett komplett sportavgas till bilen om en månad ungefär.

Firman utlovar 10 - 12 hkr extra, och det är ju kul smile
Senast redigerat av G-POWER (11 april 2009)

Sök