Fuck You Vanadis Gummi!!!

tiger_magnus
22 maj 2007 · 15 Inlägg

Jag har sedan länge kommit överens med detta företag om ett ungefärligt pris som högt räknat skulle bli 10.000 kr.
Det som skulle göras var:
- Ny framspoiler
- Ny bakspoiler
- Nya sidokjolar
- Lack av spoilers + sidolister
- Ny ljuddämpare
- Nytt utblås

När jag kom dit idag för att hämta min bil så frågade han bara om jag ville betala kontant eller med kort, utan att ens säga vad det exakta priset blev.

VIKTIGT att nämna var att de beställt FEL bakspoiler till bilen.
Så i priset som snart nämns så ingår inte ljuddämparen+utblås eller bakspoilern och lack för denne.

Jag bad honom att skriva ut en offert (kvitto) och allt hade helt plötsligt landat på ca: 15.000 kr.

Utöver detta så kommer jag ju att få betala ett par tusen för bakspoilern, minst 2000 kr. för ljuddämparen och utblåset samt en fantasi-summa från deras sida på monteringskostnad.

Innan jag gjorde beställningarna och lämnade in bilen så sa en kille på Vanadis Gummi (inga nämna, inga klämda) att dörrarnas lister e ju så markant små och ska inte vara några problem att baka in i lack-kostnaden på de stora delarna som front, bak och sidorna.
700 kr. ska jag betala för lack av endast små lister i storlek av en bröstvårta...

I morgon ska jag dit och förhandla lite med mammen som jag tidigare pratat med och kommit överens med.
Han var givetvis inte där idag.

När vi (jag o min vän) är där och blir assisterade så uppträder personalen där väldigt otrevligt.
Jag sa att jag måste få kontakta min bank om jag ska punga ut med så stort belopp.
Han kastade en bärbar telefon i famnen på mig där han redan kopplat upp sig med ton i luren och sa åt mig att slå numret.
Dessutom hade han ingen lust att hjälpa mig hitta numret till Banken då han har internetuppkoppling på sin burk där han sitter.

Jag får ta mig hem ledsen och besviken och återkomma igen imorgon.

När jag lämnar stället och säger "Hej då" får vi inte ens något svar då de sitter 2 pers 3 meter ifrån oss när vi går.

En i personalen hade dessutom parkerat in min kompis bil i ett hörn.
Då vi ska åka står han några meter ifrån sin bil och pratar i mobilen.
Vi startar bilen och ger honom en vink att flytta bilen. Han ser att vi ska ut men går genast iväg och ställer sig bakom en vägg och fortsätter att prata i telefonen.

JÄVLA STÄLLE!!!!!!!!!
Och dem förlitar man sig på..!

Magnus
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
22 maj 2007 · 381 Inlägg

:@ fan va jobbigt

Power is Nothing Without Control
BMW635_Robban
22 maj 2007 · 1 277 Inlägg

haha, oj vad jag hade skällt ut dem på plats...gjorde du inte det??

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 maj 2007 · 2 258 Inlägg

Ser fram emot en rapport av hur det gått idag... Hoppas det ordnat sig!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Gujen
23 maj 2007 · 406 Inlägg

Därför ber jag alltid om fast pris innan jag beställer jobb!! big_smile blir de dyrare än överenskommet kan de plocka av skiten igen! big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
peter_1976 JDM
23 maj 2007 · 2 201 Inlägg

det låter ju väldigt oproffsigt. det är ju ett relativt företag. att dom ska betee sig på det sättet är bara för jävligt, fattar dom inte att rykten sprider sig. hoppas allt löser sig.

jag vet inte hur dom gör med kjolpaket o sånt, men de flesta företag har förskottsbetalning på kjolpaket mm.
dom måste säga vad det exakt priset blir

Senast redigerat av peter_1976 (23 maj 2007)

Fredrik.Gustavsson
23 maj 2007 · 2 123 Inlägg

Därför gör man det själv wink
Nej men jag förstår att du är förbannad men han måste menat att alla delar skulle kosta ungefär 10k, det är svårt att få tag på ett bodykit, bygga utblås och lacka allting.
Slutsumman 15k är billigt för du får ju räkna med att dom måste ta betalt för allt arbete.
Det är ju inpassning av kjolpaketet, spackling, slipning och lackering.
Det var ett billigt pris tkr jag iaf.
Men har man kommit överens om något så håller man sitt avtal.

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
23 maj 2007 · 991 Inlägg

Finns det inte någon regel om hur mkt de får lägga på vid muntligt? Har för mig de..

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Mortalis VW-nörd?
23 maj 2007 · 4 332 Inlägg

Det viktigaste här tycker jag är att du tar dig tid att beklaga dig här så att kanske några som tänkt gå till denna firman ändrar sig.
Suveränt! Men självklart väldigt väldigt tråkigt med firman..ingen aning om vad man skall göra, du kan väl pröva att ringa konsumentombudsmannen, även om de brukar ge en fingret de också känns de som...men man kanske har tur någon gång och kan få hjälp.

mstoltz Lackerare
23 maj 2007 · 159 Inlägg

Helt jäkla otroligt!!! Hur folk får betee sig!!

Håller tummarna för dig att dom tar sitt ansvar och rättar till felet!

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
MickeW
23 maj 2007 · 24 Inlägg

Gör nått åt det istället. Bli förbannad och skäll ut dom !
Säg åt dom att blir det inte det priset vi kom överens "muntligt gäller också" om så kan ni plocka bort skiten och sälja till någon annan. Tala om för alla du känner om hur man blir behandlad på företaget i fråga, så kanske dom mister sina kunder

Hejhoppet
23 maj 2007 · 337 Inlägg

Gör som dem i USA, stäm dem jävlarna. big_smile

klart man blir pisst. Om jag skulle varit du så skulle jag gjort som talarna över.

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
HJacobsson
23 maj 2007 · 73 Inlägg

Finns bara ett enda tips ! Kräv skriftlig offert. då kan de inte backa - utan ha väldigt (väldigt) goda ursäkter.

mr TT
23 maj 2007 · 12 Inlägg

Muntligt avtal är precis lika bindande som ett på papper.
Dock är det inte lika lätt att bevisa ett muntligt avtal, men rent juridiskt så är muntligt lika bindande.

Företaget verkar inte bara ha problem med att leverera vad det lovat, de verkar dessutom har en taskig inställning till dig som kund. Då överlever man inte länge. Utan dig, dvs kunden så kan dom sitta och rulla tummarna hela dagarna å stå bakom hörn & prata i mobiltelefon. Så fort det löst sig för dig så sätt aldrig din fot på det stället igen, det är min rekomendation & den slutsattsen tror jag du också kommit fram till!

Mr TT driver...
Hamilton
23 maj 2007 · 8 865 Inlägg

Eliza skrev:
Finns det inte någon regel om hur mkt de får lägga på vid muntligt? Har för mig de..

10% får det skillja i priset

Fotograf på tierpidag.se
moose46019 study
23 maj 2007 · 772 Inlägg

jag skulle ha sagt något i still med då tar mitt juridiska ombud kontakt mer er sedan rkinga detta fall.

ifall de inter är ändrar priset till 11 000kr. att det skiljer 1000kr från vad man har kommit överens om det kan jag förstå ien men inte 17000kr då måste de ju ringa och höra så att det är okej. men stämning trorj ag i fall de inte håller det de har lovat.

Holme
23 maj 2007 · 1 417 Inlägg

Har ni inte satt ett fast pris innan kan man inte räkna med att det blir vad man trott. Förstår dock att du är sur.
Och bara deras inställning verkar ju räcka för att inte gå dit något mer.

Legolol
24 maj 2007 · 169 Inlägg

Hade bett dem ta skiten och föra upp där dem tycker att det passar tagit hem bilen och åkt till nått annat ställe. Fan va lack man hade blivit på dem hoppas det löser sig för dig piss ställe hoppas dem kursar

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
aenfors
24 maj 2007 · 375 Inlägg

Vilken jävla skit asså. Lätt att va efterklok men kräv alltid en skriftlig offert. Det jag skulle göra i ditt fall nu är att ge dom en rejäl utskällning och hota att ta det juridiskt. Om dom är lite smarta nån stans så borde dom backa och ge dig priset enligt övernskommelse. Några tusenlappar är ingenting för ett företag jämfört med risken att bli stämda. Att vinna ett sånt fall i rätten är visserligen ganska liten men det vill dom nog inte riskera. Stå på dig bara!

Mvh Anders

JockeT
24 maj 2007 · 1 010 Inlägg

nån uppdatering?? hur gåre?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang