hur mycke klarar turbon i en s40t4 att ladda.. dvs när man sliter WG slangen??

jsupreame
25 maj 2007 · 137 Inlägg

hur mycke klarar turbon i en s40t4 att ladda.. dvs när man sliter WG slangen??

mecamartin
25 maj 2007 · 115 Inlägg

Så mycket som turbon orkar ladda;)


jsupreame skrev:
hur mycke klarar turbon i en s40t4 att ladda.. dvs när man sliter WG slangen??

crazy75
25 maj 2007 · 190 Inlägg

Jag tror han menar menar i bar...

There´s a very fine line between a hobby and mental illness
Xoff Volvo tönt... =)
25 maj 2007 · 2 344 Inlägg

sätt i laddtrycks mätare och prova! wink

Nej, seriöst, prova inte, provar du och har tur så skjuter du en slang eller en gavel på IC, har du otur så skjuter du topp eller ventiler eller kolvar...

Det är mycket svårt att säga vad turbon klarar i tryck, det är ju som sagt lite svårt att prova...

Senast redigerat av Xoff (25 maj 2007)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
bumpe Lastbilsmekaniker
25 maj 2007 · 3 878 Inlägg

Skulle tro att den klipper av om man drar slangen... Bryter soppa eller tändning, just för att det inte ska vara roligt att dra slangen...

jsupreame
26 maj 2007 · 137 Inlägg

jsupreame skrev:
hur mycke klarar turbon i en s40t4 att ladda.. dvs när man sliter WG slangen??

sitter de ett T14agg i dom? hur många bar klarar en sån av att ladda... utan wg så laddade bara bilen 1.5.. tycker de är åt helvete för lite...

JH
26 maj 2007 · 165 Inlägg

Jag råder dit att inte pilla på det.. Det är inte bra på något vis det kan jag lova dig. Vet nämligen vad som händer

Volvo s40 (2000)
jsupreame
26 maj 2007 · 137 Inlägg

JH skrev:
Jag råder dit att inte pilla på det.. Det är inte bra på något vis det kan jag lova dig. Vet nämligen vad som händer

men helvete svara på frågan nån som vet... inte bara en massa skit.. vet mycke väl vad som händer när man sliter slangen, men i bland måste man för att se vad som är felet.. eller att utesluta vissa saker.. å när biljäveln bara laddade 1.5 på 5an i uppförsbacke med bortsliten WG slang.. .. tycker de va lite.. å då undrar jag vad turbon är god för!!!!!!!!!

är steg 3 bsr på bilen å den ska ladda 1.4 som vanligt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang