Min 1.8turbo motor går "darrigt" oroligt, mm?

folkvagn
27 maj 2007 · 93 Inlägg

hur går motorn utan luftmassamätare??, och om den "halv funkar" ???, går iaf darrigt nu när man gasar, rycker sad       nån som vet vad det är för skit?

Senast redigerat av folkvagn (27 maj 2007)

Mr Lemon Satans Kung
27 maj 2007 · 467 Inlägg

Tar du bort Lmm så dör motorn.. kan va så att du har läckage i en vaccumslang..

Kolla ALLA slangar till o från Turbo.
Du har ett par vaccumslangar på insuget som kan ge upp.

Pröva att plocka bort LMM o rengör själva mätaren med Elektronikspray..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
folkvagn
27 maj 2007 · 93 Inlägg

har bytt alla slangar samtidigt som jag chippa,  lmm en såg jag att det var nått felmeddelande på, dock släckte vi den, men det kanske har kommit tillbax nu?,  testat å rycka kabeln, men går lika kasst endå, (ingen skillnad) :S

Tuffhaggman
27 maj 2007 · 864 Inlägg

Att släcka felkoden "släcker" inte felet, det släcker just bara felkoden

folkvagn
27 maj 2007 · 93 Inlägg

jo vet, men om nån annan testat å dra ur sladden så kommer det väll upp ett??, vet ej vad den kan varna om, å jag kommer ej ihåg vad det stod, men ska ner till verkstan å kolla imorrn, HAN vet...

folkvagn
27 maj 2007 · 93 Inlägg

det går väll inte sönder nått om man kör med den??, kände att turbon var RIKTIGT varm :S

skogsvild Offroad tokig
27 maj 2007 · 226 Inlägg

Går den "darrigt" ryckigt hela tiden??

Min började rycka som fan så fort laddtrycket kom och letade efter fel som fan. Men bytte tändstift och det var där felet satt. Satt några stift med 3 elektroder i och det ska sitta platinum stift med smal pinne i mitten.

Tror du dom var billiga då 700:- för 4st höll på att skita ner mig när han sa priset big_smile

Senast redigerat av skogsvild (27 maj 2007)

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig
M1cha
27 maj 2007 · 645 Inlägg

Som sagt, många som har liknande problem. De flesta brukar lösa det med nya tändstift eller ny/reparerad LMM om det nu är den som är problemet.

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
folkvagn
27 maj 2007 · 93 Inlägg

Kan det vara så lätt???,  bytte tändstift förra veckan? dock till ngk skit :S ,satt beru eller nått i... reagera på priset jag med ;P

Zoltrix
27 maj 2007 · 438 Inlägg

folkvagn skrev:
Kan det vara så lätt???,  bytte tändstift förra veckan? dock till ngk skit :S ,satt beru eller nått i... reagera på priset jag med ;P

NGK -Platinastift ska det vara och inget annat.

folkvagn
27 maj 2007 · 93 Inlägg

får lämna tillbaka å tacka för lånet tongue   skulle ta dom dyra men när man kommer över några tusen så njäähh, man blir lite halvsnål tongue å knappt tusing till, blir en hel bil ju, sjukt dyrt...hoppas inte lmm är paj, för känner inte för att lägga ut mer på bilen den här månan tongue  får se imorrn smile

folkvagn
28 maj 2007 · 93 Inlägg

åkte ner till verkstan å bilen gick perfa, glappar?, han trodde det var en "tändspole", för den börja rycka och gå dåligt där hmm , åkte till en annan kille å han släckte alla felmeddelanden, å så brände vi på lite, ryckte vissa stunder, men inga nya felmeddelanden, ska ner imorrn å kolla igen..

M1cha
28 maj 2007 · 645 Inlägg

folkvagn skrev:
åkte ner till verkstan å bilen gick perfa, glappar?, han trodde det var en "tändspole", för den börja rycka och gå dåligt där hmm , åkte till en annan kille å han släckte alla felmeddelanden, å så brände vi på lite, ryckte vissa stunder, men inga nya felmeddelanden, ska ner imorrn å kolla igen..

Återkom gärna med svaret på ditt problem. smile

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
folkvagn
29 maj 2007 · 93 Inlägg

INGA FEL idag heller hmm  på datorn tongue  ,men ska byta tändspole, för den går på 3cylindrar (glappar), börjar väll bli sliten,    nån som vet om det är nån skillnad på vag s tändspolar och mekonomen s??? förutom priset?, ca 500kr billigare, (halva priset)..

folkvagn
30 maj 2007 · 93 Inlägg

bytte tändspole, men ingen skillnad, testa byta stift (igen) utan resultat hmm .
kan det vara en spridare som är dålig?,  lamda?..  har ryckt å slit i allt, snart :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang