lite tips om ett bra framsytem

klimpan
28 maj 2007 · 2 600 Inlägg

okej få ta en titt på blocket men man vill ju helst ha nytt eller så får man lägga en slant på ett riktigt ljud=)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
twin_cam Smålänning
28 maj 2007 · 7 877 Inlägg

COTN skrev:

twin_cam skrev:
MDS är skitbra, om du köper dom lite dyrare systemen, t.ex audiophileserien.

Vill du komma riktigt billigt undan så låter julas framsystem med 5,25 och diskanter jäkligt bra. Även i jämförelse med dyrare system.

Jadu då kan du inte var en som har mycket krav på ljudet i din bil. Jag skulle alldrig gå i närheten av dom där grejorna. MDS har alldrig varit bra. Inte enns deras basar är någorlunda.

Jaja, ok. Jag vill inte skapa ett sånt där tråkigt bråk. Jag har goda erfarenheter av MDS Kvalité, livslängd och ljud.

Passa dig dock för IMPACT. Har dåliga erfarenheter av dom.

DLS är mycket bra grejer, och finns till bra pris. Dessutom konstruerade i sverige. Det som COTN visade verkade riktigt prisvärt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Tuffhaggman
28 maj 2007 · 864 Inlägg

Aldrig hört dom i verkligheten men jag har svårt att tro att dom skulle låta dåligt bara för att dom säljs på danmobility...

http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1846561804

edit: såg att den var slutsåld

Senast redigerat av Tuffhaggman (28 maj 2007)

COTN Snabb jävel
28 maj 2007 · 57 Inlägg

twin_cam skrev:

COTN skrev:

twin_cam skrev:
MDS är skitbra, om du köper dom lite dyrare systemen, t.ex audiophileserien.

Vill du komma riktigt billigt undan så låter julas framsystem med 5,25 och diskanter jäkligt bra. Även i jämförelse med dyrare system.

Jadu då kan du inte var en som har mycket krav på ljudet i din bil. Jag skulle alldrig gå i närheten av dom där grejorna. MDS har alldrig varit bra. Inte enns deras basar är någorlunda.

Jaja, ok. Jag vill inte skapa ett sånt där tråkigt bråk. Jag har goda erfarenheter av MDS Kvalité, livslängd och ljud.

Passa dig dock för IMPACT. Har dåliga erfarenheter av dom.

DLS är mycket bra grejer, och finns till bra pris. Dessutom konstruerade i sverige. Det som COTN visade verkade riktigt prisvärt.

Jag håller med om att det kan bli tråkiga bråk angående sånt här och det kan vi strunta iwink Jag undrar bara vilka dåliga erfarenher du har haft av IMPACT? det jag har hört av dom så är dom jäkligt bra särskillt för crankarna. Såg en volvo 850 spela 158db med bara IMPACT grejor i bilen.

klimpan
28 maj 2007 · 2 600 Inlägg

dom ända jag ha erfarenhet av är mds min sparka lite men det kan bero på fel inställt ljud och så men annars är ag nöjd men det är så många som säger så olika en del säger att dom är piss dom andra säger att dom är skitbra smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
twin_cam Smålänning
28 maj 2007 · 7 877 Inlägg

COTN skrev:

twin_cam skrev:

COTN skrev:

Jadu då kan du inte var en som har mycket krav på ljudet i din bil. Jag skulle alldrig gå i närheten av dom där grejorna. MDS har alldrig varit bra. Inte enns deras basar är någorlunda.

Jaja, ok. Jag vill inte skapa ett sånt där tråkigt bråk. Jag har goda erfarenheter av MDS Kvalité, livslängd och ljud.

Passa dig dock för IMPACT. Har dåliga erfarenheter av dom.

DLS är mycket bra grejer, och finns till bra pris. Dessutom konstruerade i sverige. Det som COTN visade verkade riktigt prisvärt.

Jag håller med om att det kan bli tråkiga bråk angående sånt här och det kan vi strunta iwink Jag undrar bara vilka dåliga erfarenher du har haft av IMPACT? det jag har hört av dom så är dom jäkligt bra särskillt för crankarna. Såg en volvo 850 spela 158db med bara IMPACT grejor i bilen.

Har dåliga erfarenheter av kvalitén bara, inte ljudet. En polare fick byta 4 basar, sen fick han inte fler. Sen var steget trasigt hela tiden...
Man måste vara noggrann med effekten om man kör IMPACT. dom verkar vara känsliga för överbelastning.
Men ljudet måste jag hålla med om att det är bra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
klimpan
28 maj 2007 · 2 600 Inlägg

tänkte på mds classic är dom bra eller är dom ski?t dom är ju uppgraderade nu

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
peter_1976 JDM
28 maj 2007 · 2 201 Inlägg

mitt råd att åk runt o titta o lyssna, eller om du känner någon som har lite olika högtalare o skapa dig en egen uppfattning. om du tex är på en utsällning eller träff så be snällt om du får lyssna, om det är nån du vet har ljud, o be dom spela musik du lyssnar på. även om ljudet är inställt efter deras tycke så hör du ju om det är fint eller skit ljud.

vissa tycker om mds o vissa tycker att det är skit. personligen gillar jag inte det. konstigt nog så är det ju folk som bara vill ha bas som har mds. folk som gillar fint ljud har inte mds.
om du te

klimpan
28 maj 2007 · 2 600 Inlägg

det är ju både basen och det finna ljudet man vill åt men jag få åka och lyssna lite på olika ställen tack så mycket för råden smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Miro87 Soffliggare
28 maj 2007 · 83 Inlägg

Själv så kör jag med JBL och jag tycker det spelar bra och det är inte ett dyrt märke big_smile

klimpan
28 maj 2007 · 2 600 Inlägg

jo dom ha jag me hört gott om ha en kompis som ha ett par 6/9 or låter bra dom me smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang