hur mycke kan ja kapa ?

stromqvist
8 september 2005 · 88 Inlägg

hur många varv ska man ta fram/bak på en golf 2 ?
typ sänka 45 mm eller nåt vill ju kunna använda bilen me smile

TS_quattro fyrkrafsare
8 september 2005 · 1 443 Inlägg

man ska inte sänka en bil genom att kapa fjädrar, det är helt förkastligt ur väghållningssynpunkt, dessutom kan det göra bilen helt livsfarlig.
skit i det och köp riktiga sänkfjädrar istället.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
-PINNEN-
8 september 2005 · 409 Inlägg

näj vi har alltid kapat fjädrarna å det har blivit hur bra som helst det är billigt oxå fast om du skall kapa så måste någon som kan det göra det annars kommer det bli som TS säger helt livsfarligt !!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Tuben
8 september 2005 · 238 Inlägg

Hmm jag är långtifrån kunnig inom detta men har hört att man kan värma dom när dom e på plats med en gas svätts så blir dom mjukare under tiden
man värmer men sen blir dom stelare än förut, om det stämmer vet jag inte men tyckte dett lätt lite vettigt i galla fall tongue

Rätta mig gärna om det är fel så slipper jag bli utskrattad om det skulle vara fel någon annan gång tongue

// Tobbe

Kirre
9 september 2005 · 2 122 Inlägg

Tuben skrev:
Hmm jag är långtifrån kunnig inom detta men har hört att man kan värma dom när dom e på plats med en gas svätts så blir dom mjukare under tiden
man värmer men sen blir dom stelare än förut, om det stämmer vet jag inte men tyckte dett lätt lite vettigt i galla fall tongue

Rätta mig gärna om det är fel så slipper jag bli utskrattad om det skulle vara fel någon annan gång tongue

// Tobbe

köp sänkfjädrar absolut det lättast tar ju ingen tid att byta!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Tuben
9 september 2005 · 238 Inlägg

Jo jag håller ju mäd dig Kirre  jag ska köppa sänkta fjädrar till min även om det fins mer ekonomiska sätt tongue

Xoff Volvo tönt... =)
10 september 2005 · 2 344 Inlägg

köp sänknings fjädrar å kapa dem, då får du en riktigt låg men stabil lösning...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang