4720
Sök

Öppen dumpventil=Lysande lambdasond ?

61 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Jag installera min nya öppna dumpventil idag, resultatet blev att lambdalampan börja lysa ? Kan det bero på att det inte är tätt runt nya ventilen eller vad kan det bero på :S

Tacksam för svar !!

med lem
1 925 Inlägg
30 maj 2007
vad är det för bil och dump osv ? info tack....men förmodligen som du säger att det inte är tätt så kan det få knasigt med luft

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

342 Inlägg
30 maj 2007
Vad för bil?

61 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
vad är det för bil och dump osv ? info tack....men förmodligen som du säger att det inte är tätt så kan det få knasigt med luft

Det är en Budget ventil från Kl Racing tror jag de hette:) som sitter i en 745 tic från -90

med lem
1 925 Inlägg
30 maj 2007
prova få den helt tät runt dumpen,,,kolla så du inte har felkoder o skit,,,annars byt lambda smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

61 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
prova få den helt tät runt dumpen,,,kolla så du inte har felkoder o skit,,,annars byt lambda smile

Joo jag ska göra det men det är ändå konstigt att den börja lysa nu :S  För igår så körde jag med den och då blinka den till en gång sen så var det inge mer med det och idag när jag ändra om fjädern så börja det hela med att den stod öppen hela tiden och sen ändra jag igen och fick den tät till slut och nu lyser den hela tiden:(

helt galen
388 Inlägg
30 maj 2007
du kan ju börja med att lyfta av minuspolen på batteriet och se om det räcker med att nollställa? innan du byter massa grejjer tänkte jag.

Varför åka fort när man kan åka brett?

61 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Volvotjej84 skrev:
du kan ju börja med att lyfta av minuspolen på batteriet och se om det räcker med att nollställa? innan du byter massa grejjer tänkte jag.

Är det inte smartare isf att kolla vad man får för felkoder ?

Bamse940Ltt
31 maj 2007
tror nog mer på att det är för att du släpper ut luft som luftmassemätaren mätt upp redan som bara försvinner ut så den fetar på bränslet lite.. o därför lyser lampan för bilen tror att det är typ ett luftläckage som ändrar på värdena till luft o bränsle styrning

mvh richard

61 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Bamse940Ltt skrev:
tror nog mer på att det är för att du släpper ut luft som luftmassemätaren mätt upp redan som bara försvinner ut så den fetar på bränslet lite.. o därför lyser lampan för bilen tror att det är typ ett luftläckage som ändrar på värdena till luft o bränsle styrning

mvh richard

TACK för svaret och jag ska kolla upp det tongue

Sök