Böter på obesiktigad bil?

rcy
25 januari 2013 · 1 705 Inlägg

MeloveGolf skrev:

uzzten skrev:
fortfarande 1500 i böter?

MVH

Ska vara men att åka på det är inte troligt finns massa bra ursäkter för att åka obesiktigat wink

Nej. Ursäkter finns det, men fan inga bra.

MeloveGolf Vw trimmare
25 januari 2013 · 2 995 Inlägg

rcy skrev:

MeloveGolf skrev:

uzzten skrev:
fortfarande 1500 i böter?

MVH

Ska vara men att åka på det är inte troligt finns massa bra ursäkter för att åka obesiktigat wink

Nej. Ursäkter finns det, men fan inga bra.

Har fungerat för mig tongue sålänge det inte är flera gånger då börjar det bli jobbigt lol

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
rcy
25 januari 2013 · 1 705 Inlägg

MeloveGolf skrev:

rcy skrev:

MeloveGolf skrev:

Ska vara men att åka på det är inte troligt finns massa bra ursäkter för att åka obesiktigat wink

Nej. Ursäkter finns det, men fan inga bra.

Har fungerat för mig tongue sålänge det inte är flera gånger då börjar det bli jobbigt lol

Tror du missade sarkasmen i mitt svar.
Även om ursäkten fungerar och du slipper böter så anser jag fortfarande inte att det finns någon bra ursäkt för att åka obesiktigat.

partyvan
25 januari 2013 · 1 071 Inlägg

uzzten skrev:
fortfarande 1500 i böter?

MVH

800:- fick jag i böter i höstas när jag körde obesiktat

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
MeloveGolf Vw trimmare
25 januari 2013 · 2 995 Inlägg

rcy skrev:
Även om ursäkten fungerar och du slipper böter så anser jag fortfarande inte att det finns någon bra ursäkt för att åka obesiktigat.

Nej jag förespråkar inte att man ska åka obesitkigat men man har ju gjort det och blivit stoppad när de är ärligt tex på väg till bes hade jag då fått böter hade jag fullständigt exploderat smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Kungkim Driver kolfibervinyl.se
25 januari 2013 · 120 Inlägg

evilaudio skrev:

tkd_rille skrev:

evilaudio skrev:

å ja skiter i vad vägverket tycker...   anser ja att bilen e körduglig så kör ja..

min svarta jetta kommer ALDRIG gå att besikta pga MASSA saker som dom inte godkänner men köra me den kommer ja göra iaf.

tur du bor i stockholm då smile. slipper man vara i närheten av den bilen.
men de är fint också att du erkänner det här smile men de är väl inget problem att krocka den heller för du får ju inte ut nått för den isåfall.

eftersom ja bara bar trafik försäkring på mina bilar så lär iaf inte få en krona om de händer nåt så.

man får ju typ inte göra ett skit me bilar om man ska följa alla regler till punkt å pricka..

Men även om du har en trafikförsäkring, gäller den verkligen om bilen är obesiktad?? Bara undrar...

En bil, två fil, tre mil
Audi S4 (1999)
MeloveGolf Vw trimmare
25 januari 2013 · 2 995 Inlägg

Kungkim skrev:
Men även om du har en trafikförsäkring, gäller den verkligen om bilen är obesiktad?? Bara undrar...

Om du är på väg till bes eller verkstad kortas möjliga väg så ska den gälla eftersom den ska skydda dom andra.

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Lidborn VD
25 januari 2013 · 643 Inlägg

Min Evo har fastnat i reggningen vilket gör att den ej kan reggas klart så man kan besiktiga den och betala skatt men har ett reggnr.. Enligt besgubben behövde jag ett intyg från mitsubishi men enligt mitsu själva så finns inget sånt intyg och går inte att få gjort ett heller..
Resultat: Helförsäkring via chassie nr och körs ändå..
Böter att köra oreggad kostar enligt polisen 800kr vilket är billigare än skatten big_smile

lakhea Leg. Bilplågare.
25 januari 2013 · 218 Inlägg

Paragrafryttare.  smile
Våga vägra väx upp och kör obesiktigat nångång. 
Alla som "dolar" med bilar har väl nångång provkört och då är dom inte alltid bes.  smile

Vurtne DEVIL
25 januari 2013 · 1 171 Inlägg

lakhea skrev:
Paragrafryttare.  smile
Våga vägra väx upp och kör obesiktigat nångång. 
Alla som "dolar" med bilar har väl nångång provkört och då är dom inte alltid bes.  smile

Så du rekommenderar att köra obesiktad då eller?

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
lakhea Leg. Bilplågare.
25 januari 2013 · 218 Inlägg

Nej det skrev jag inte.
Men det har väl hänt några gånger och tycker inte det är världens undergång för det.
Är man ärlig o säger som det är för harry haffa så är det inga problem bara man inte är ute och far runt utan bara gör en test runda hemma omkring

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 januari 2013 · 17 478 Inlägg

evilaudio skrev:

FarmoR skrev:
vad blir böterna om man inte har skattat eller försäkrat då? smile

för de första så får du inte ens köra bilen från platsen utan måste gärgas.. sen ligger den på typ 5000 elle nåt liknande.,

Jag hade rätt mycket bilar för ca 10 dagar sedan. Ställde av och på hej vilt. Givetvis skulle jag ut och köra en dag och tog "fel bil" Blåljus i backspegeln. Avställd och således även oförsäkrad. 1200:- pengar kostade det.

MEN! Jag fick dock köra från platsen de ca 10km jag hade hem. Om de var snälla för att de visste vem jag är eller om det är policyn i allmänt vet jag inte. Hade ingen lust och fråga heller...

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=121368

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang