fortkörningsböter av fartkamera

annaorange
4 juni 2007 · 5 Inlägg

Ja, då hände det för mig med. Fick ett papper på att jag kört 119 km/h på en 70 väg hemskickat. Det syntes ganska väl att det var jag, och har ingen bra ursäkt förutom att jag precis hade kört om en bil och vägen var bred (jag vet, ingen ursäkt egentligen men ni kan spara på de arga inläggen). Hur ska man komma undan denna bötern? Den var ju ganska saftig på 4000 sek. Pappa är trafikpolis, så det vore ju inte så kul om det gick upp i rätten.

mir
4 juni 2007 · 336 Inlägg

annaorange skrev:
Ja, då hände det för mig med. Fick ett papper på att jag kört 119 km/h på en 70 väg hemskickat. Det syntes ganska väl att det var jag, och har ingen bra ursäkt förutom att jag precis hade kört om en bil och vägen var bred (jag vet, ingen ursäkt egentligen men ni kan spara på de arga inläggen). Hur ska man komma undan denna bötern? Den var ju ganska saftig på 4000 sek. Pappa är trafikpolis, så det vore ju inte så kul om det gick upp i rätten.

Bara att beklaga! Jag skaffade en TomTom One som varnar 500 meter före fartkameror.
Böterna är det nog tyvärr enklast att betala för att slippa rättsliga efterspel..

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
THEBADGUY Gorgilus addictus
4 juni 2007 · 4 739 Inlägg

Du kan ju lyckas att komma undan med böterna =/. Men dom har ju en tydlig bild på dig. Så dom har ju bevis. Jag hade betalat dom 4000  kr, mycket pengar. Men de kan bli MYCKET mer om du drar upp det i rätten.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
ludde__mannen draminbil.nu
4 juni 2007 · 1 382 Inlägg

Du blir avmed kortet också eller?
Isåfall är ju det nästan det jobbigaste..
Tyvärr sitter äl kamerorna där för att ta fast folk, så det blir nog svårt att bli av med bötrarna..

Malmoe SSS -12
4 juni 2007 · 3 217 Inlägg

Hade inte lagt någon större ansträning för att överklaga boten, du får nog bita i det sura äpplet och lära dig att det svider till...

Tyvärr! sad

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Lone Star
4 juni 2007 · 1 231 Inlägg

Bli av med? Du erkänner väl att du kört för fort? bara att betala

Mitt projekt: Evo III
annaorange
4 juni 2007 · 5 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
muta farsan o be han slopa bötern tongue *skämt*

Det hade jag gjort om jag hade vågat berätta det för honom wink

darkwizard Fordonstekniker
4 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Bara att berätta och fråga om du blir av med kortet. Om han sägar att du blir det, så säg bara så här "Farsan, ska du inte med på en kryssning" ... Dom kostar så lite, alltså en Ålands kryssning.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
pulk
4 juni 2007 · 143 Inlägg

Hur lång tid tog det från fortkörningen tills du fick brevet? hamnade själv på kort den 12maj men har inte sett något om det än. Är kortet tydligt så är det nog svårt att göra något annat än betala. Finns ingen ursäkt som rätten köper för en fortkörning med bra bevis. enda du kan göra är kanske dra ut på det lite så du får behålla körtet längre smile

BMW 323 Ci (1999)
annaorange
4 juni 2007 · 5 Inlägg

darkwizard skrev:
Bara att berätta och fråga om du blir av med kortet. Om han sägar att du blir det, så säg bara så här "Farsan, ska du inte med på en kryssning" ... Dom kostar så lite, alltså en Ålands kryssning.

Om det vore så lätt.  Jag blev av med kortet ja, vågar dock knappt säga att det blev jag av med under samma dag men vid ett annat tillfälle. Trodde jag kunde snacka mig ur det då jag lite snyggt fick med att min far är trafikpolis och såg riktigt het ut wink Men icke sa Nicke. Bespara mig uppläxningarna gott folk, jag lider nog som det är...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang