Saab 9000CD vid full gas krånglar den.

Kettunen
12 juni 2007 ·

Hej hååååå.

Nu e d så att min polare köpte sig en saab va.
När man ska accelera upp den så funkar det fint OM man inte lägger plattan i botten. Då ger den ingen respons som helst. Känns nästan som bilen dör men den fortsätter fint om man släpper lite lätt på gasen.
Vad kan felet va? Kan typ nada om saab´ar.

Bränsle filter ihop slammat kanske?

Senast redigerat av Kettunen (12 juni 2007)

Loffe123
12 juni 2007 · 527 Inlägg

Den får ingen soppa. Det är klassiska symtom!
Soppafilter igenkloggat, stopp i soppaledning någonstans eller rent av grus i bensinpumpens backventil som gör att den inte öppnar helt. (Vet inte om saab har backventil i bensinpumpen dock).
Fixa soppaflödet så bör den gå bra igen.

Senast redigerat av Loffe123 (12 juni 2007)

Loffe123
12 juni 2007 · 527 Inlägg

Tag loss soppaslangen, stoppa den i en petflaska el dyl och kör sedan startmotorn, det ska nu spruta ut soppa, om det bara fjösar ur lite grann så är det stopp någonstans.

Senast redigerat av Loffe123 (12 juni 2007)

740_mekarn_91
12 juni 2007 · 69 Inlägg

Tjena
Jag skulle tro att soppa pumpen eller luftmassmätaren spökar de liknar de symtomen.

rickylicious Webbutvecklare
12 juni 2007 · 2 369 Inlägg

Får låna tråden lite... smile I farsans 9000 -97a så är det liknande fel. Gasar man för hårt så börjar bilen "pumpa fram", alltså det hugger till i hela bilen. Känns nästan som när man har slut på bensin och gasar. Antar att det kan vara något med soppafiltret eller liknande där också?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Kettunen
12 juni 2007 ·

Okeey tackar för tipsen! Ska kolla upp allt detta någon dag här snart!

740_mekarn_91
21 juni 2007 · 69 Inlägg

kolla också om du hittar några lösa kontakter fick just ett liknande problem på min bil men de va en kontakt som hadde lossnat på fördelaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang