5528
Sök

GLT 16v motor passar den?

362 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
tjena. har en liten fråga.. är det samma motorfesten på en 16v glt motor som på en vanlig b230f???? har funderingar på å byta i min 240 och har hittat en glt motor billigt som attan..
är det nån där ute som bytt så vore jag tacksam om ni kan hjälpa mig.

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

2 122 Inlägg
13 juni 2007
japp de är samma

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

362 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
då är det bara investera alltså å ut å gasa:)

8 297 Inlägg
13 juni 2007
Dock blir det vissa problem att sätta i den. Fördelare kommer att ta torpedväggen, men det får man lösa efter eget huvve.

362 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Dock blir det vissa problem att sätta i den. Fördelare kommer att ta torpedväggen, men det får man lösa efter eget huvve.

finns väl slägga....smile

10 287 Inlägg
15 juni 2007
Säker?

Volvo 240 och 740 har olika framvagnsbalk och 16V motorn fanns aldrig till 240. Men det är inga större problem. Jag hissade bara ner motorn i min bil och mätte in den på rätt plats, sedan gjorde jag mallar av tunn plywood för nya fästen och vattenskar nya fästen i stål. Tigade joxet och lämnade in på förnickling. Som fabriksgjort.

/Göran

Kirre skrev:
japp de är samma

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

362 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
okok.. har du lite bilder på bygget hade det vart kul att se.
Sharky skrev:
Säker?

Volvo 240 och 740 har olika framvagnsbalk och 16V motorn fanns aldrig till 240. Men det är inga större problem. Jag hissade bara ner motorn i min bil och mätte in den på rätt plats, sedan gjorde jag mallar av tunn plywood för nya fästen och vattenskar nya fästen i stål. Tigade joxet och lämnade in på förnickling. Som fabriksgjort.

/Göran

Kirre skrev:
japp de är samma

Sök