3170
Sök

Äckligaste filmen?

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 juni 2007
rideharddiefree skrev:
ironhead skrev:
hur många har sätt motorsågsmassakern då första filmen asså. jag tyckte den sög nå utan helvete. och ändå var den oklippt

Förstår inte hur du kan säga så, den bästa skräckfilmen genom tiderna men uppföljarna är under all kritik, extremt toklöjliga. Är ju också baserad på verkliga händelser!

Saw 1,2 och 3 är ju också mycket bra, 1an och 2an är klart bättre men min mage vände sig ändå i 3an. Fint med den mörkhyade som sitter i sträckbänken i slutet, jag tror den killen blev ganska vig efter det!big_smile

kan jku bero på att jag förvänta mig mig att se mera blod osv osv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Lady_Luck_
15 juni 2007
peter_1976 skrev:
bad taste är ju mer löjlig

saw filmerna är nog det värsta jag sett, eller motorsågsmasseker filmerna

Håller med saw filmerna och motorsågsmassakern usch!

Sensation
74 Inlägg
15 juni 2007
Motorsågs masakern o saw filmerna suger tottalt, förstår inte dom som tycker dom e äckliga..men de är ju mitt tycke:P

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded

7 Inlägg
15 juni 2007
Waho skrev:
Hört att det finns filmer där dom drogar lodisar i tex USA och sen torterar dom på olika sätt och sedan dödar dom och filmar allt. Tror dock filmerna är väldigt olagliga och inte värda att se :o
Det borde väl vara det äckligaste som man kan se enligt mej.

Bluff-snuff movies var skitvanligt när jag växte upp (på 80-talet).
Sen kom Faces of Death-serien där man visade dödsolyckor och liteg gryniga avrättningar.
Nu är ju nätet fullt av sån skit, inte minst tack vare al Qaida.

Våld är bäst som sport eller underhållning (dvs fejkat), tortyr av vanliga stackare är bara sadistiskt.

Bra skräckisar är gamla "The Thing" eller "In the Mouth of Madness"
Bästa svenska är "Ressurection of Michael Myers" som är så gott som omöjlig att få tag i.
Orup spelade zombie minns jag. big_smile

"Vi kommer attt lyssna på kranskommunerna och INTE TILLÅTA BILTULLAR I STOCKHOLM."
.....sa Kristina Axén Olin tills hon blev vald.

3 627 Inlägg
15 juni 2007
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=27905

Där har du mitt tips tongue
Skapade en exakt likadan tråd för ett halvårsen, där kan du nog finna det mesta smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Svindåre
1 433 Inlägg
15 juni 2007
peter_1976 skrev:
motorsågsmassakern rätt bra, det sjuka är att den är baserad på en verklig händelse.
vet någon förresten om det mordet/ morden är uppklarade. jag tänkte jag skulle kollat upp det. men har glömt det.
jag började se saw i fel, jag skafade trean först o började se den. jag såg en kvart till han skulle ryka loss kedjorna, gjorde ont i hela mig speciellt hälsenorna då stände jag av.
sen berättade en kompis att för att förstå så ska man se dom i ordning, så jag satt mig o kollade på alla. dom var helt ok.

har fått lite tips på sidan här, som man kanske borde smile

Motorsågsmassakern är baserad på en person som heter Ed Gein. han bodde i texas nånstans med sin mamma, och hadde inga kompisar. när hans mor gick bort började det hända grejjer. han flådde sin mammas skinn och klädde sig sedan i skinnet yikes .  Ed levde i texas i många år, och folk försvann, så polisen börjar misstänka Ed. när polisen kommer för att göra en inspektion hittar dom skinn och möbler som är gjorda av människoben. sammanlagt har de hittat delar från 33 olika personer i huset!

Scary!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

296 Inlägg
15 juni 2007
Ja jävlar. det händer läskigare saker i verkligheten än på film. Ska se Dead Silence (2007) Sen hört att den ska vara småäcklig iaf

Maizer
15 juni 2007
Johan308gts skrev:
Waho skrev:
Hört att det finns filmer där dom drogar lodisar i tex USA och sen torterar dom på olika sätt och sedan dödar dom och filmar allt. Tror dock filmerna är väldigt olagliga och inte värda att se :o
Det borde väl vara det äckligaste som man kan se enligt mej.

Bluff-snuff movies var skitvanligt när jag växte upp (på 80-talet).
Sen kom Faces of Death-serien där man visade dödsolyckor och liteg gryniga avrättningar.
Nu är ju nätet fullt av sån skit, inte minst tack vare al Qaida.

Våld är bäst som sport eller underhållning (dvs fejkat), tortyr av vanliga stackare är bara sadistiskt.

Bra skräckisar är gamla "The Thing" eller "In the Mouth of Madness"
Bästa svenska är "Ressurection of Michael Myers" som är så gott som omöjlig att få tag i.
Orup spelade zombie minns jag. big_smile

Faces os death är också bluff-snuff. Jag mår riktigt dåligt av såna filmer, kan inte fatta varför folk tittar på dem.

55 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=27905

Där har du mitt tips tongue
Skapade en exakt likadan tråd för ett halvårsen, där kan du nog finna det mesta smile

jävlar där var de många tips smile tackar

Living life sideways!

7 120 Inlägg
15 juni 2007
Saw filmerna är inte så läskiga, mer sjuka.
Men något som verkligen sätter sina spår är The Blair Witch Project.
Vet inte hur lång tid det tog innan man vågade ge sig ut i skogen igen tongue

55 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Aerodynamik skrev:

Jo jag har både blair witch project 1 och 2. 1an ska ju vara baserad på en verklig händelse, de är de som är de värsta. Sägs att dem gjort filmen efter den riktiga inspelade filmen som ungdomarna filmade med videokameran dem hittade.

2an är mer en vanlig film, den filmen fick mig att rysa, båda filmerna fick mig att rysa.

Living life sideways!

Maizer
15 juni 2007
bound skrev:
Aerodynamik skrev:

Jo jag har både blair witch project 1 och 2. 1an ska ju vara baserad på en verklig händelse, de är de som är de värsta. Sägs att dem gjort filmen efter den riktiga inspelade filmen som ungdomarna filmade med videokameran dem hittade.

2an är mer en vanlig film, den filmen fick mig att rysa, båda filmerna fick mig att rysa.

Men gick du på det? Det var bara pr de gjorde innan för uppmärksamhet, och det fick de ju också.

55 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Maizer skrev:
bound skrev:
Aerodynamik skrev:

Men gick du på det? Det var bara pr de gjorde innan för uppmärksamhet, och det fick de ju också.

fortfarande står de att de är baserat på en verklig händelse, så varför skulle ja inte tro på de när ingen annan jag känner sagt nåt annat? då om det är precis fake alltihop varför har dem lagt upp filmer inspelade från nyheterna, channel 6/11 på blairwitch.com?
Senast redigerat av bound (15 juni 2007)

Living life sideways!

2 953 Inlägg
15 juni 2007
hostal är hyffsat sjuk tycker jag

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Reparatör
306 Inlägg
15 juni 2007
Saw-filmerna är ju riktigt grymma. Längtar till sept-okt när Saw 4 släpps.

112 Inlägg
15 juni 2007
Battle Royale I & II, inte direkt äckliga, men ändock sjuka och omtalade filmer

Skolelever i kina skickas till en ö för att, kort och gott ta kål på varandra, "Last man standing" helt enkelt. de får varsitt "random" vapen, allt från stekpanna till handeldvapen, sen släpps de ut och får göra det bästa av situationen så att säga.. tongue
notera dock att filmerna är på japanska... hmm

Det verkar dessutom bli en nyinspelning på den.
Senast redigerat av volvo_addiction (15 juni 2007)

Rätta mig om du har fel...

684 Inlägg
15 juni 2007
Aerodynamik skrev:

aaa den är rätt läskig, och det är bra gjort för en sån liten budget tongue men slutet var mysko, dom gick in i det här huset och gick runt lite, sen sluta det :S någon som vill förklara slutet lite mer?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

112 Inlägg
15 juni 2007
villon skrev:
Aerodynamik skrev:

aaa den är rätt läskig, och det är bra gjort för en sån liten budget tongue men slutet var mysko, dom gick in i det här huset och gick runt lite, sen sluta det :S någon som vill förklara slutet lite mer?

har heller aldrig fattat slutet, så värdelöst slut!hmm

Rätta mig om du har fel...

684 Inlägg
15 juni 2007
Nä nu krävs en förklaring på slutet i blair witch tongue

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 juni 2007
villon skrev:
Nä nu krävs en förklaring på slutet i blair witch tongue

Det tog aldrig slut...(Moahaha!)
Jag har inte sett någon av dom 2 filmerna wink Men vet inte om jag vågar heller haha

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök