5531
Sök

var ska tryck och temp givare till oljan monteras?

638 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
håller på att montera oljekylare och på termobocket finns det 3st anslutningar. jag förmodar att termoblocket ska sitta under oljefiltert sen är 2anslutningar som ska gå direkt till oljekylaren va? och den sista är den till tempen eller trycket?

förmodar att den är till tempen. men var monterar jag tryckgivaren då?

mvh

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

101 Inlägg
14 juni 2007
koppla tryckgivaren i den xtra anslutningen och ta tempen i tråget

Mvh Nisse

638 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
hur gör jag för att montera tempen i tråget? måste jag borra och sånt eller finns det redan utag för det?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

638 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Ripley333 skrev:
hur gör jag för att montera tempen i tråget? måste jag borra och sånt eller finns det redan utag för det?

var kan jag köpa tryckgivare och tempgivare föresten?

101 Inlägg
15 juni 2007
brukar följa med givare till mätarna (om du nu inte köpt beg.)
nippel (som du sätter givaren i) istället för oljepluggen finns på biltema bla.

Mvh Nisse

79 Inlägg
15 juni 2007
En variant är att sätta ett T-kors i original uttaget för oljetryckgivaren och plugga in både den gammla och den nya där!
Senast redigerat av Badass (15 juni 2007)

638 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
var sitter orginalgivare då?

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 juni 2007
ja de undrar ja me... Har en givare men vette fan va den ska sitta? enda funderingen ja kmit fram till e en liten kontakt man kan skruva ut strax snett nedåt åt höger om oljefiltret e de den?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

79 Inlägg
15 juni 2007
Om du står framför bilen och kollar på motorn så sitter den långt ner på höger sida vill jag minnas.

638 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Badass skrev:
Om du står framför bilen och kollar på motorn så sitter den långt ner på höger sida vill jag minnas.

nu är det en s14 jag har smile men de är kanske samma då? oljefiltert sitter ju på vänster sida

mvh

79 Inlägg
15 juni 2007
Hehe, det glömde jag bort =$! Oljefiltret sitter på vänster sida sett framifrån på s13 också och oljetrycksgivaren sitter i huvudoljekanalen direkt efter pumpen (På s13).
Nu när man har börjat vakna till liv och minnet har kommit igång så känner jag igen det som har nämnts tidigare att den sitter snett under oljefiltret. Den sitter med 1/8" konisk whithworth rörgänga om inte minnet spelar mig ett spratt =P.

638 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
badass har du någon bild du kan visa på var orginal tryckgivare sitter?? kan man alltså sätta ett tkors där till tryckgivaren och sätta tempgivaren i termoblocket man får med oljekylen?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
15 juni 2007
hett tips gå in på 200sx.nu och sök på deras forum där har detta behandlats ett antal ggr.

638 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
jag vet men många olika meningar om detta och jag har fortfarande inte förstått de riktigt var man ska montera grejerna. en guide med bilder hade inte varit fel

638 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
jag tror jag gör så här att jag monterar en tempgivare i termoblocket man får med, sen väntar jag med oljetryckgivaren för det finns ju redan e givare för oljetryck. tempen är väll det viktigaste att hålla reda på. om trycket sjunker så lyser väll oljelampan?

Sök