4958
Sök

Motor till S/V40 (T4) b4204t5 fas 2

229 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Nån som vet vart man kan få tag i en motor till S/V40 T4:a 2003. Min är numera ur funktion
sad

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--

Reparatör
630 Inlägg
16 juni 2007
Andreas_o_r skrev:
Nån som vet vart man kan få tag i en motor till S/V40 T4:a 2003. Min är numera ur funktion
sad

här finns det garanterat http://www.jb-bildemo.se/

annars söker du på www.bildelsbasen.se

229 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
har sökt överallt, ringt till dom i jönköping och ungefär 30 skrotar till bla Harrys ner i malmö. Även kollat bildelsbasen och laga.se
Verkar hopplöst   sad

Reparatör
630 Inlägg
16 juni 2007
Andreas_o_r skrev:
har sökt överallt, ringt till dom i jönköping och ungefär 30 skrotar till bla Harrys ner i malmö. Även kollat bildelsbasen och laga.se
Verkar hopplöst   sad

är det hål i block eller liknande så det är orenoverbart ??

ring å kolla med autotech "0520-480520"om dom kan hjälpa dig kanske . Dom har mycket liggande i sina gömmor

229 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Jo precis motorn är orenoverbar. behöver ett nytt block. Den står på bilia nu och dom avaktar besked ifrån mig vad som ska göras. Vevstakslager som gått och 2:a cylindern har skurit. Sen hur riktigt illa det är inne i cylinderväggen/väggarna och ventilerna är fortfarande oklart men klart är iaf att det behövs minst ett nytt block med allt va det innebär. Har ingen lust att köpa en helt ny motor från volvo, dom vill ha 30000 för motorn och ca 20000 för arbetet... Dom pengarna får dom bara i sina blöta fantasier.   cool
Har skickat ett mail till Autotech och avaktar svar får hoppas på det bästa. Men det är alltid bra och lägga ut lite krokar ifall det är nån som vet mer.
Senast redigerat av Andreas_o_r (16 juni 2007)

Sök