Vad har NI imot Bönder egentligen ?

BalvBam っ◕‿◕)っ
24 juni 2007 · 102 Inlägg

CrilleD skrev:
Ja men det är sällan uppskattat hos omgivningen med folk som hänger utanför rutorna som gapar och skriker.

Sen är min personliga åsikt att majoriteten av alla stylade gamla volvos är smaklöst moddade. Sen att det är en ful bil i övrigt gör ju inte saken bättre tongue (oj vad jag kommer få på tårna nu haha)

Så du menar att bönder hänger utanför rutorna och gapar och skriker? Du tänker inte på lort raggare nu då?

I reject your reality and substitute my own!
CrilleD
24 juni 2007 · 831 Inlägg

Hehe men läs mitt första inlägg i den här tråden. Jag menar givetvis inte att det är de riktiga bönderna som hänger ut genom rutorna. Ordet bonde har lite slarvigt fått en större grupp som man relaterar till än de riktiga bönderna. Nämligen att allt folk som kommer från landet eller en bit utanför stan kallas bonde. Tyvärr drar man alla över en kam.

BalvBam skrev:

CrilleD skrev:
Ja men det är sällan uppskattat hos omgivningen med folk som hänger utanför rutorna som gapar och skriker.

Sen är min personliga åsikt att majoriteten av alla stylade gamla volvos är smaklöst moddade. Sen att det är en ful bil i övrigt gör ju inte saken bättre tongue (oj vad jag kommer få på tårna nu haha)

Så du menar att bönder hänger utanför rutorna och gapar och skriker? Du tänker inte på lort raggare nu då?

Senast redigerat av CrilleD (24 juni 2007)

M155E Högerstolsrallyåkare
24 juni 2007 · 114 Inlägg

loudness skrev:
någon nämnde lukten och jo de stämmer för att  har man varit i en lagård länge så sätter sig lukten i svettporerna och när man då blir varm efter att man duschat och tro man är ren så kommer lukten tillbaka. men det är ju upp till den som vart i lagården och se till att hålla sig rejält ren efter

Haha vart har du hört det?? Haha va bland det roligaste ja hört....ja svettas då ingen ladugårdslukt ur mina porer lol

Dock sätter sig lukten lätt om man bara springer igenom eller liknande, men tvättar man sig så fixar det sig vettu tongue


Edit:

Sen är det väl lite ihopblandat allt det här....är man bonde bara för att man bor utanför stan eller på landsbygden?
Bonde = Person som odlar jorden, lantbrukare, Har mjölk / kött produktion. hmm

Senast redigerat av M155E (24 juni 2007)

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
loudness
24 juni 2007 · 4 554 Inlägg

M155E skrev:

loudness skrev:
någon nämnde lukten och jo de stämmer för att  har man varit i en lagård länge så sätter sig lukten i svettporerna och när man då blir varm efter att man duschat och tro man är ren så kommer lukten tillbaka. men det är ju upp till den som vart i lagården och se till att hålla sig rejält ren efter

Haha vart har du hört det?? Haha va bland det roligaste ja hört....ja svettas då ingen ladugårdslukt ur mina porer lol

Dock sätter sig lukten lätt om man bara springer igenom eller liknande, men tvättar man sig så fixar det sig vettu tongue

från några bönder..

M155E Högerstolsrallyåkare
24 juni 2007 · 114 Inlägg

loudness skrev:

M155E skrev:

loudness skrev:
någon nämnde lukten och jo de stämmer för att  har man varit i en lagård länge så sätter sig lukten i svettporerna och när man då blir varm efter att man duschat och tro man är ren så kommer lukten tillbaka. men det är ju upp till den som vart i lagården och se till att hålla sig rejält ren efter

Haha vart har du hört det?? Haha va bland det roligaste ja hört....ja svettas då ingen ladugårdslukt ur mina porer lol

Dock sätter sig lukten lätt om man bara springer igenom eller liknande, men tvättar man sig så fixar det sig vettu tongue

från några bönder..

hehe ja jag luktar då inte från mina svettporer ialf, det va kanske bara en ursäkt för att dom varit för lata för att tvätta håret eller nåt tongue

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
loudness
24 juni 2007 · 4 554 Inlägg

M155E skrev:

loudness skrev:

M155E skrev:

Haha vart har du hört det?? Haha va bland det roligaste ja hört....ja svettas då ingen ladugårdslukt ur mina porer lol

Dock sätter sig lukten lätt om man bara springer igenom eller liknande, men tvättar man sig så fixar det sig vettu tongue

från några bönder..

hehe ja jag luktar då inte från mina svettporer ialf, det va kanske bara en ursäkt för att dom varit för lata för att tvätta håret eller nåt tongue

hehe okey nä jag vet inte är aldrig i någon ladugård så har ingen erfarenhet utan går bara på vad lokalbönderna har sagt...

kalleman00
26 juni 2007 · 140 Inlägg

Snoppen skrev:

kalleman00 skrev:
En typisk bonde för min del, grovt generaliserat, är en knubbig gubbe me snickarbrallor, 740 och gård. Dock finns det en jävla kunskap hur dessa. smile Inkompetenta? Absolut inte.
Men som sagt, det är grovt generaliserat. smile Bönder lär ju finnas av alla sorter de också.

Psst, du har en 740 själv? smile
Den enda bonden jag känner, eller ja. Hans pappa är bonde, han har en 06/07 Audi A4/A6 3.2 Diesel Turbo, det är väl allt annat än en 740? smile

Hehe, jag hade, har glömt ta bort den, men I get your point. smile
Som många andra säger så e inte bonde nåt som egentligen innebär att man hatar alla som har gård o kossor, utan det har mer blivit ett skällsord för nån som ser halvluffig ut...tongue

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
Kettunen
26 juni 2007 ·

Inget emot bönderna. Men det finns ju dom ungdoms bönderna som lever upp till ryktet. Leker raggare osv.
Men jag själv bott i bonnelandet så i know. Fast då var jag ju bara 5-9 år. 4 år asså

DasAuto
26 juni 2007 · 2 751 Inlägg

Förra veckan så kom det ett par bönder i en skåpbil och började heil mot mig och en till... Trevligt.. men såklart så är inte alla bönder sådana big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Bumbe Quattro
26 juni 2007 · 28 Inlägg

Både jobbar som "bonde"/traktorförare och är med och driver en mjölkgård, många många timmar blir det per dag. 7dagar i veckan. En eloge till alla bönder som orkar med det dom gör!

* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4
pz_racing VAG entusiast
26 juni 2007 · 277 Inlägg

har inget alls imot bönder ni förser ju oss med mat

Senast redigerat av pz_racing (26 juni 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
ASil_oren
26 juni 2007 · 5 Inlägg

Bönder är precis som alla andra.

Ibland får man dock för sig att folk som har växt upp på en bondgård (som mig själv t ex) är mer hjälpsamma inom familjen. Vi har lärt oss att hålla ihop, att dela och att hjälpa varandra...

Inte för att jag tror att "andra" inte kan hjälpas åt, men jag tror att det är fler "bönder" som har det här hjälpa tänkandet...

Lisa Vet Icke Om Hon Drömmer Eller Är Vaken. Sedan Hon Dock Funnit Det Senare, Fattar Hon Ett Högtidligt Beslut Att Aldrig Mera Tänka På Några Odjur I Karlskepnad. =)
perpelle
27 juni 2007 ·

Bönder i sig är inget problem, eller folk som bor på landet för den delen.
Problemet är när 15-20 åringar kör epa eller någon risig/halvrisig volvo av valfri modell (helst 240 eller 740 för det är faktiskt de bästa bilarna i världen) åker runt i närmaste lillstad, raggar brudar på donken på en lördagskväll med mera. Fruktansvärt tragiskt, men vad ska man göra?
Jag brukar hålla mig borta där de infinner sig, så slipper man de gapande asen.

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
27 juni 2007 · 605 Inlägg

perpelle skrev:
Bönder i sig är inget problem, eller folk som bor på landet för den delen.
Problemet är när 15-20 åringar kör epa eller någon risig/halvrisig volvo av valfri modell (helst 240 eller 740 för det är faktiskt de bästa bilarna i världen) åker runt i närmaste lillstad, raggar brudar på donken på en lördagskväll med mera. Fruktansvärt tragiskt, men vad ska man göra?
Jag brukar hålla mig borta där de infinner sig, så slipper man de gapande asen.

Då jag själv bott både i en storstad (Oslo), småstad (Halmstad) å nu bor utanför en ministad (Laholm) så kan jag då inte säga annat än att att folk i runda 15-20år flockas var det än är å låter, skränar å skräpar ner som värsta måsarna å raggar på brudar lr även grabbar. yikes
Det som kan skilja är att ibland så går de till fots, ibland så kommer de på moped å ibland i epor lr bil, men betendet e hela tiden det samma....
Sen visst e det som så till stor del att ungt folk utan fast jobb lr sparad inkomst oftast kör risiga/halvrisiga bilar....å det e la klart att de är de bästa bilarna i världen, det e ju deras ögonstenar! Även om vi andra inte riktigt kan förstå varför alltid...:S
Att de hänger utanför donken e la inte heller så konstigt, finns ju oftast hyfsat stora parkeringsplatser i närheten, dessutom så e det nära till billiga burgare, ngt de köper i kopiösa mängder!big_smile

SÅ slutsatsen är att det iaf inte bara e "bönder" som uppvissar ett sådant beteende!
Bara det att de som inte har tillräckligt dyr bil lr tillräckligt dyra kläder klassas som "bönder", de andra som ungdomar....men de är alla samma produkt bara i olika förpackningar! cool

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
FireTraXX DFFL
27 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Såhär lät det förr:

wikipedia skrev:
En socialgrupp är en del av befolkningen, indelad efter inkomst- och utbildningsnivå.

Tidigare fanns en officiell indelning av Sveriges befolkning i tre socialgrupper, som bland annat användes i viss statistik. De tre kategorierna definierades enligt följande:

    * Socialgrupp 1: Högre tjänstemän och större företagare/lantbrukare.
    * Socialgrupp 2: Övriga tjänstemän och företagare/lantbrukare.
    * Socialgrupp 3: Arbetare.

Socialgruppstermerna påminner om indelningen i överklass, medelklass och arbetarklass. Socialgrupp 1 omfattar dock även många som tillhör övre medelklass.

Fortfarande används begreppet "socialgrupp 3" som en informell beteckning på socialt utsatta personer. Detta är delvis missvisande eftersom definitionen omfattade hela arbetarklassen och därmed många yrkesutbildade och jämförelsevis väl avlönade individer.

Jag tror att man kan säga att bönderna har halkat ner ett par snäpp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
bumpe Lastbilsmekaniker
27 juni 2007 · 3 878 Inlägg

Bönder bör ej underskattas!
Var byggs de flesta potenta bilar? Inte är det i nåt rikemanskvarter!
Fast fan, jag kanske räknas som bonde? Bor i 18000 pers stad, dock i "centrum" om man kan säga så tongue
Men visst, en del bönder är verkligt grisiga me:P Som tidigare nämnt, de finns alla sorter!

Team-Adolfsson Gödseldräng
27 juni 2007 · 4 529 Inlägg

FireTraXX skrev:
Såhär lät det förr:

wikipedia skrev:
En socialgrupp är en del av befolkningen, indelad efter inkomst- och utbildningsnivå.

Tidigare fanns en officiell indelning av Sveriges befolkning i tre socialgrupper, som bland annat användes i viss statistik. De tre kategorierna definierades enligt följande:

    * Socialgrupp 1: Högre tjänstemän och större företagare/lantbrukare.
    * Socialgrupp 2: Övriga tjänstemän och företagare/lantbrukare.
    * Socialgrupp 3: Arbetare.

Socialgruppstermerna påminner om indelningen i överklass, medelklass och arbetarklass. Socialgrupp 1 omfattar dock även många som tillhör övre medelklass.

Fortfarande används begreppet "socialgrupp 3" som en informell beteckning på socialt utsatta personer. Detta är delvis missvisande eftersom definitionen omfattade hela arbetarklassen och därmed många yrkesutbildade och jämförelsevis väl avlönade individer.

Jag tror att man kan säga att bönderna har halkat ner ett par snäpp.

varför skulle vi ha gort det ?
och säg inte bara att du vet om 1 som beter sig som ett svin

vovlo940
27 juni 2007 · 61 Inlägg

ja är oxå bonde å vi är fan mera jordnära än dom flesta och smarta man blir ju tvungen att lösa alla problem så meckarkunskaper finns d gott om.sen har väl alla lite olika arbetskläder ja går inte runt i dom dyngnerunt precis

Keskitalo
28 juni 2007 · 94 Inlägg

>Blir lustigt nog kallad för bonde här av massa folk pga min 245a:D

Volvo 740 (1988)
Jeep Wrangler Yj "Jurassic park jeep 12" (1992)
Nissan King Cab "Bamse" (1987)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 juni 2007 · 5 753 Inlägg

vi som bor på landet blir ju också kallade bönder av stads fjollorna men vad gör de, hellre kallad bonde än att vara en stads fjolla wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang