5634
Sök

Audi 80 hostar till vid gas.

3 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har en Audi 80 2.0E -92a.
När jag lägger plattan i botten/ökar gasen kraftigt så "bluddrar" motorn till i 1 sekund innan den fångar upp igen. vad kan detta bero på?

Jag har bytt tändstift, luftfilter och det mesta verkar vara okej på den. Har inte haft den så länge och vet inte så mycket om vad som är gjort med den.
Jag har för mig att jag testade nåt med luftmassemätaren men att det inte blev nån skillnad då.

Om det även är någon som vet nåt om hur jag kan få igång min AC igen så vore jag tacksam för svar.

Beredare
561 Inlägg
19 juni 2007
quarantined skrev:
Hej!

Jag har en Audi 80 2.0E -92a.
När jag lägger plattan i botten/ökar gasen kraftigt så "bluddrar" motorn till i 1 sekund innan den fångar upp igen. vad kan detta bero på?

Jag har bytt tändstift, luftfilter och det mesta verkar vara okej på den. Har inte haft den så länge och vet inte så mycket om vad som är gjort med den.
Jag har för mig att jag testade nåt med luftmassemätaren men att det inte blev nån skillnad då.

Om det även är någon som vet nåt om hur jag kan få igång min AC igen så vore jag tacksam för svar.

Grattis till en mkt fin bra bil! Har själv en Audi Coupé 2.0E -92

Kan råda dej att gå in på www.nordicaudi.com på deras forum.... Där hittar du säkert fakta som kan hjälpa dej att få fixat din bil!

Lycka till! wink

Mvh Jonas

3 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Har checkat nordicAudi.com men jag finner inga svar där heller...
för övrigt går bilen jättebra! det är bara vid lite kraftigare gaspådrag som den hostar till.
sen kan jag väl kanske tycka att den inte går som ett spjut, men å andra sidan är det ju ingen sportbil direkt, så det är nog inget konstigt med det. wink

SR20 Spirit
335 Inlägg
19 juni 2007
Kan råda dig till att kolla alla tändstift så att dom ger gnista samt att ta multimeter och mät tändkablarna. för de känns som om den inte går på alla cylindrar va?

3 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
tändstiften är som sagt nyligen bytta och det är gnista på alla.. däremot har jag inte bytt tändkablar, men dom ser relativt nya ut. ska i vilket fall som helst byta tändkablarna..
den går på alla cylindrar, men det är möjligt att just i den sekunden det bluddrar till som nån cylinder inte tänder..
Senast redigerat av quarantined (19 juni 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
19 juni 2007
Lamdasonden kan spöka. Låter som liknande symptom.

Angående AC:n så behöver den antagligen fyllas på, men då måste du kolla efter läckor först, det gör dom åt dig om du ber dom. Nånting har ju gjort att det försvunnit från första början.
Har den vart avstängd länge så skadar det inte att gå igenom alla säkringar, reläer och knappar som har med AC:n att göra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök